verwarming kan niet op koud
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 208

Gepost: 15 maart 2007 10:29 AM

Hoi mensen,

Weer een aandachtspuntje gevonden op mijn cx.  Confused

De blower kan alleen maar warme lucht blazen, zelfs al staat de kachelschuif op koud.

rara politiepet hoe kan dat, wie weet waar te beginnen met zoeken?

Groetjes Rob

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 15 maart 2007 11:11 PM
  [ # 1 ]

Re: verwarming kan niet op koud

Hoi Rob,

Om welke CX gaat het, ik zie wel Pallas staan maar is dat ook het type dat je hebt? En welk bouwjaar?
Waarschijnlijk is er ergens een stangetje los naar de klep van de verwarming koud/warm schuif.

Bij mijn familiale werken de schuiven en stangetjes wel maar komt er ook geen hete maar alleen lauwwarme lucht uit en daar verdenk ik nu wel de kachelradiateur van.

Hoe de stangetjes precies lopen en wat je precies moet slopen om erbij te kunnen weet ik niet, want daar ben ik zelf nog mee bezig geweest; daarvoor moet je in de haynes of vraagbaak ed zijn…

Kakelbont schreef:

Hoi mensen,

Weer een aandachtspuntje gevonden op mijn cx.  Confused

De blower kan alleen maar warme lucht blazen, zelfs al staat de kachelschuif op koud.

rara politiepet hoe kan dat, wie weet waar te beginnen met zoeken?

Groetjes Rob

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 15 maart 2007 11:24 PM
  [ # 2 ]

Lees nu in een ander draadje dat het gaat om een Pallas type 1. Heeft die Pallas climate control, maw: Heb je rood/blauwe aanduiding bij de koud/warm schuif of staan er graden? Als er graden staan werkt het met 2 motortjes. Het ene motortje opent en sluit de klep die toevoer van de buitenlucht regelt. Deze wordt bedient door de linkse schuif (blower). Als deze naar achteren staat is de klep dicht (tunnel stand). Het andere motortje wordt door de graden schuif bedient en regelt de verdeling tussen warme en koude lucht. Als dit motortje kapot is of het elektrisch circuit niet goed werkt, dan houd je warme lucht.
Bij een mechanische regeling kan er een stangetje los zitten.

Profiel  

Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 16 maart 2007 10:23 AM
  [ # 3 ]

Ok dank Smile

Er staan graden bij dus het moet een motortje zijn. Zijn deze makkelijk te bereiken, maw, waar zittie?

Groetjes Rob

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 16 maart 2007 02:21 PM
  [ # 4 ]

Oh lachu, een climate control dus. Het motortje voor de klep van de buitenlucht is bij mij vervangen, die zit onder het expansievaatje.
Die andere zit binnen onder bij het dashboard. Waar weet ik niet precies. Net na schuiven met de schuif, contact aan en heel stil zijn, moet je het motortje hooren zoemen. Als dat niet zo is, weet je waar je moet zoeken, alleen nog ff de plek vinden….

Kakelbont schreef:

Ok dank Smile

Er staan graden bij dus het moet een motortje zijn. Zijn deze makkelijk te bereiken, maw, waar zittie?

Groetjes Rob

Profiel  

Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 19 maart 2007 02:56 PM
  [ # 5 ]

Nou climate control dat lijkt me sterk Laughing Er staan wel getallen bij maar dat zullen toch geen graden zijn?

Heb weer wat ondekt trouwens, het werkt wel over de de ruiten ventilatieroosters, alleen de roosters van de middenconsole geven altijd warme lucht. Maar als ik die gewoon dicht zet kan ik via de ruitenroosters dus gewoon koude lucht naar binnen blazen.

Probleem foetsie dus Smile

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 19 maart 2007 07:44 PM
  [ # 6 ]

Jawel hoor, loopt toch tot 25°? Kijk maar eens op http://www.ruecitroen.nl en dan op brochures. Als je het kunt lezen tenminste Smile

Dat verhaal van die roosters weet ik niet, volgens mij komt daar bij mij ook koude lucht uit hoor. Ik ga nu naar huis vanaf mijn werk, ff uitproberen….

Kakelbont schreef:

Nou climate control dat lijkt me sterk Laughing Er staan wel getallen bij maar dat zullen toch geen graden zijn?

Heb weer wat ondekt trouwens, het werkt wel over de de ruiten ventilatieroosters, alleen de roosters van de middenconsole geven altijd warme lucht. Maar als ik die gewoon dicht zet kan ik via de ruitenroosters dus gewoon koude lucht naar binnen blazen.

Probleem foetsie dus Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook