2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Origineel Vinyl dak. Welke CXen?
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 24 maart 2007 01:49 AM
  [ # 16 ]

Wat vinden we eigenlijk van zo’n ZOAB-dak?

Ik persoonlijk ben er geen fan van. Jullie?

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 24 maart 2007 02:20 AM
  [ # 17 ]

Nee ik ook niet, maar het heeft toch wel wat chiques.
Het staat trouwens wel beter bij een donker kleur vind ik..

cxfanatic schreef:

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 24 maart 2007 02:36 AM
  [ # 18 ]
RensKorevaar schreef:

Serge,
Ik heb diverse serie 1 folders, waarvan er slechts één een duidelijke lijst van standaard- en optionele uitrustingen toont, namelijk een Franse voor modeljaar 1979. Volgens die folder was vinyl alleen een optie voor de Prestige. Maar goed, misschien later toch ook voor GTi en Pallas?
Groeten,
Rens

Misschien is het dan bij de overgang naar breedspoor in ‘80 ook een optie geworden voor de GTI. Hoewel ik dat in die lijsten waar ik het eerder over had niet kon terug vinden. Het lijkt er dan een beetje op dat de berlines tot ‘80 iig geen origineel vinyl dak hebben.

Verder weet ik niet wat ‘we’ van een zoab-dak vinden, maar ik vind een vinyl dak fenomenaal staan op een serie 1 CX! Ik overweeg ook sterk om de 2200 Pallas die in mijn bezit komt, in dezelfde kleurstelling te maken als de Chapron; zwart met een crème vinyl dak en in dezelfde crème-kleur een custom-made interieur van leder met alcantara.

Animal triste post coitum

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 24 maart 2007 03:33 AM
  [ # 19 ]

Toe maar! Pimp my CX.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 maart 2007 10:12 AM
  [ # 20 ]

Of in jouw geval; pimp our CX. Laughing

Profiel  

Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 24 maart 2007 10:48 AM
  [ # 21 ]
cxfanatic schreef:

Ik vind het fraai, chique bij de prestige, bij een GTI past het niet bij het caractère zeg maar, Pallas geen bezwaar Wink . Maar dan wel zwart. Maar goed als je je CX gaat pimpen, tis jouw dame.

Mooie combi’s
Smile
-Dat lichtgoen metalise met zwart vinyl (serie 1)
-rouge metalise met zwart vinyl
-Donker blauw metalise met zwart vinyl
Cool
-Zwart a la Chapron met de beige bekleding, dan vooral mooi door de exclusieve uitstraling die de wagen daardoor krijgt.
-gris renard met zwart
-en wellicht geel/goud metalise met zwarte bumpers, serie2, en zwart vinyl Surprisedops:

Maar goed die laatste is al helemaal niet origineel.

In Raalte stond trouwens vrij lang een witte CX serie 2 GTI met zwart vinyl op het dak te koop.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 24 maart 2007 03:06 PM
  [ # 22 ]

ik zou even in me folders gaan neuzen Wink

wat er wel veel het geval was is dat het per land verschilt kwa extra s en per bouwjaar zo hebben bijna alle prestige serie 1 een vinyl dak en ten opzichte van serie 2 juist weer niet
ik heb zelf een gti uit 80 met zo dak terwijl de folder van 78 tot 83 er nix over vermeld in nederland

als je de folder van 84-85 erbij pak is de prestige alleen leverbaar in ned zonder vinyl dak

dus vaak ligt het eraan uit welk land de auto komt om te weten welke opties er   leverbaar waren

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 24 maart 2007 09:50 PM
  [ # 23 ]

Om even een kruising met een ander draadje te leggen; ik heb een roestig zonnedak en beraad me op het eventuele alternatief om vinyl (of dat Britse everflex) te gebruiken IPV een veel duurdere transplantatie..

Iemand dat ooit geprobeerd?

Yke

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 maart 2007 09:53 PM
  [ # 24 ]
yke schreef:

Om even een kruising met een ander draadje te leggen; ik heb een roestig zonnedak en beraad me op het eventuele alternatief om vinyl (of dat Britse everflex) te gebruiken IPV een veel duurdere transplantatie..

Iemand dat ooit geprobeerd?

Yke

dus als ik het goed begrijp ga je dan met het vinyl over je zonnedak heen Confused

Profiel  

yke
> 800 berichten

- CX 2400 GTI
Gepost: 24 maart 2007 10:19 PM
  [ # 25 ]

Jaha! er gaat niks boven een beetje heiligschennis op zijn tijd!  Nou ja, zover ben ik dus nog niet, maar het is een mogelijkheid..Ik heb nog niet veel ervaring met zonnedaken, en tot nu toe ook weinig positieve verhalen gehoord zodra de roest zich erin vastgebeten had. Alle opties zijn open dus Smile

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 24 maart 2007 10:22 PM
  [ # 26 ]
yke schreef:

Jaha! er gaat niks boven een beetje heiligschennis op zijn tijd!  Nou ja, zover ben ik dus nog niet, maar het is een mogelijkheid..Ik heb nog niet veel ervaring met zonnedaken, en tot nu toe ook weinig positieve verhalen gehoord zodra de roest zich erin vastgebeten had. Alle opties zijn open dus Smile

het gaat mij echt niet om de heiligschennis maar meer over de problemen die je gaat krijgen als je er gewoon zoiets over heen doe het roesten gaat dan gewoon verder eronder met alle gevolgen van dien

Profiel  

yke
> 800 berichten

- CX 2400 GTI
Gepost: 24 maart 2007 10:33 PM
  [ # 27 ]

Ja, denk je dat dat gewoon doorgaat? kun je dat niet stoppen met Holraum schutz of iets dergelijks?

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 25 maart 2007 12:13 AM
  [ # 28 ]

Deze al gezien? Die was vandaag bij de A-markt in Gemert, gefotografeerd door Martijn.

Toch vinyl zo te zien….

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 25 maart 2007 12:35 PM
  [ # 29 ]
yke schreef:

Dat is ook min of meer mijn overweging. Ik wil het echter wel wat grondiger gaan aanpakken. Voor mij zijn er 2 opties; of ik haal dit dakraam eruit en doe -net als in dat artikel in het clubblad- een halve daktransplantatie om er uiteindelijk weer een origineel dakraam in te plaatsen; of het hele dak gaat eraf en er komt een dicht dak voor in de plaats, wat ik dan met crème vinyl wil bekleden. Dit laatste doe ik dan wel puur omdat ik het mooi vind en niet zozeer om lasnaden of andere oneffenheden te verbergen -want ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat je dat onder een strak gelijmde vinyllaag bijna net zo goed zult zien als in een laklaag.

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 25 maart 2007 05:16 PM
  [ # 30 ]

nou, ik weet toevallig dat je het wel iets minder erg ziet met vinyl, en inderdaad, als je verder niets doet, dan zie je gewoon de golfjes etc.
maar, je kan wel makkelijker kitten boetseren en smeren voor je vinyl plakt, dat hoef je niet helemaal af te werken. doen dus

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook