











































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee dat hoort niet. Check de leiding die je in je handen hebt gehad eerst.
En ja, onder die afdekplaat hangt de benzine leiding in houdertjes (samen met de lhm retour).
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thanx Bogaard, waar zou ik/mijn dame zijn zonder jouw adviezen! Nog ff: aan de bestuurderszijde neem ik aan? (Daar komt namelijk de geur vandaan)
Groeten












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. de leiding loopt aan de bijrijderskant en steekt onder je motor over naar de bestuurderskant en komt daar omhoog.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thanx! Vanavond maar eens kieken dan!
even een kort vraagje: ben momenteel bezig met een kleine beurt, dus kleppen stellen, ontsteking stelen, olie vers en de boel nakijken. Nu zaten bougie-schacht nr 3 en 4 vol met olie, kwestie van de rubberen ringen die de schacht afdichten met de kleppendeksel vervangen? Die vierkante O-ringen? Ze waren allevier hard geworden, dus sowieso vervangen, maar is er nog meer misschien nodig? De bougies zelf zijn na 7000 km nog prima, mooie koffie-met-melk kleurig…












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep. die ringen vervangen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ringen zijn vervangen, meteen ook nieuwe isolatorpijpjes erin gezet, die oude brokkelden ook af. Gisterenavond verveelde ik me, dus heb ik de kleppendeksel gepolijst, ja je moet wat… Tip voor de freaks onder ons: met een lappenschijf op de boormachine en een blok polijstwas van de gamma ben je in 3 kwartier klaar met een glimmende deksel! Staat mooi zo in de motorruimte. Niet doen als je geen freak bent!
Vandaag dus de boel weer gemonteerd en het viel me op dat ik een klep flink hoor tikken, terwijl ik alle spelingen meermalen keren heb gecontroleerd. Overigens moesten ze allemaal wat ruimer, dat is normaal meen ik (na 6500 km). Is dat getik na het stellen ook normaal, alsof de kleppen zich opnieuw moeten zetten ofzo?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. Ze staan te ruim.
inlaat 15 uitlaat 20. bij de inlaat mag 20 er dus NIET tussen passen, respectivelijk 25 bij de uitlaat.
Op lpg zet ik ze altijd iets ruimer: 20 en 25 er met moeite tussen passen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoi Bogard,
Zo heb ik ze ook gesteld. Ik heb inlaat .15 en uitlaat .20 gesteld, waarbij een maatje groter er niet of nauwelijks tussenpast. Ik rijd op lpg dus iets ruimer is dan ok. Ik stel liever op .15 en .20 en dan wat vaker stellen, dan .20 en .25 en dan 10.000 km niet… Zoveel werk is het ook weer niet.
Zo maar laten dan?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsja, als je het zeker weet. ze horen niet (hard) te tikken. Kleppendeksel niet te strak aangedraaid?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>








Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
bogaard77 schreef:Kleppendeksel niet te strak aangedraaid?
Waarom tikt het dan meer/harder?
Ik heb eigenlijk het zelfde. Het blok ‘tikkert’ nu zachtjes, maar wel meer dan voor het stellen. Toch ben ik erg zorgvuldig geweest met stellen.
De kleppen stonden, voor het stellen, allemaal net even te strak.
Allemaal in ongeveer dezelfde mate.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ken het fenomeen. Bij mijn HY hoor ik de kleppen niet wanneer ze wat te strak staan. Staan ze volgens het boekje, dan hoor ik ze altijd.
Volgens het HY forum is het gezegde “een klep die je hoort wordt niet vermoord” dus ik lig er niet wakker van.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb wel eens meegemaakt dat het klepdeksel geraakt werd door een tuimelaar.
Een klep hoor je altijd een beetje. idd als je em niet hoort staat ie te strak!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het kleppendeksel heb ik wel lekker aangedraaid, maakt dat iets uit dan?












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:Ik heb wel eens meegemaakt dat het klepdeksel geraakt werd door een tuimelaar.
!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>