Als ik 6,5 liter heb, heb ik dus genoeg Dat is voor mij duidelijk genoeg.
Maar waarom blauwe ? Ik kan me niet voorstellen dat de kleur an sich er veel toe doet.
Schijt aan originaliteit.
Dan zie je waar hij lekt.. nee, WAT hij lekt
Lelijke Eend schreef:Als ik 6,5 liter heb, heb ik dus genoeg
Dat is voor mij duidelijk genoeg.
Maar waarom blauwe ? Ik kan me niet voorstellen dat de kleur an sich er veel toe doet.
zeker. Ik zou gewoon 2 vaatjes van 5 liter halen. Heb je nooit te kort. En wat op voorraad. Is allemaal niet idioot kostbaar, dus whatever.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Lelijke Eend schreef:Als ik 6,5 liter heb, heb ik dus genoeg
Dat is voor mij duidelijk genoeg.
LHM is groen.
Dan haal ik nog een vaatje blauwe bij Ik had al 1 vat gekocht om een eventueel laag koelvloeistofniveau onderweg bij te vullen. Ik zal er voor zorgen dat het vaatje wat ik er bij koop exact hetzelfde is als het vaatje wat ik eerder kocht.
Lelijke Eend schreef:Dan haal ik nog een vaatje blauwe bij
Ik had al 1 vat gekocht om een eventueel laag koelvloeistofniveau onderweg bij te vullen. Ik zal er voor zorgen dat het vaatje wat ik er bij koop exact hetzelfde is als het vaatje wat ik eerder kocht.
dat kan niet, dat vaatje had je al gekocht
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hebben jullie een Action in Joure? Daar kost het geen drol namelijk.
(ff wennen zeker, zo’n waterkoker! )
Action hebben we, maar ik ga om elk risico uit te sluiten geen verschillende soorten koelvloeistof mengen. Op het moment dat ik het ‘oude’ vat koelvloeistof haalde, was de Action namelijk dicht en ben ik naar een (duur) tankstation gegaan.
Lelijke Eend schreef:Action hebben we, maar ik ga om elk risico uit te sluiten geen verschillende soorten koelvloeistof mengen. Op het moment dat ik het ‘oude’ vat koelvloeistof haalde, was de Action namelijk dicht en ben ik naar een (duur) tankstation gegaan.
niet te bang voor zijn. De basisbestanddelen zijn toch hetzelfde.
(staat op het etiket)
stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:6,5 Liter iig.
das bij de turbodiesel.
ook.niet ook. De ongeblazen diesel gaat minder in.
Ik zou zeggen: (bijna) net zoveel, aan 1 vaatje van 5 l heb je iig veel te weinig.
Ich bin ein Breaker
Lelijke Eend schreef:maar soms bekruipt me wel het gevoel dat kleine technische zaken enorm opgeblazen worden waardoor alle BX-en die ik bekenen heb (inclusief diegene die ik gekocht heb) slecht is en een potentieel zwart gat als ik het apparaat op wil knappen. En daar wordt dan wel vaak lang en veel aandacht aan besteed.
Mee eens, en ik geef je groot gelijk dat je deze break gewoon aangeschaft hebt. Gewoon op je gevoel afgaan met dit soort dingen.
doe ik ook altijd
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Wat de capaciteit betreft, bij een 1.9D is het 7,5L (met airco 8,5L) volgens de technische gegevens in de handboeken. In mijn 1.9D ging laatst de volle 8,5L in zoals in het boekje staat.
6,5L is een beetje weinig als je bedenkt dat in een AX1.1 al 6L gaat.
Lijkt me verstandig dat je een vraagbaak, Haynes en/of Revue Technique koopt, daar staan dit soort basis technische gegevens gewoon in. Niet dat je het niet aan ons mag vragen, maar het scheelt een discussie, want iedereen roept wat anders, ipv gewoon in het boekje kijken.
aan de andere kant krijg je meestal ook niet alle koelvloeistof uit je blok.
stoterstangen90 schreef:aan de andere kant krijg je meestal ook niet alle koelvloeistof uit je blok.
Dat klopt, ik was effe vergeten te zeggen dat ik stiekum met perslucht de laatste zooi eruit heb verdreven
Het aftapkraantje onderaan de radiator open, de rest dicht, enkel het ontluchtpunt bij de kachelslangen en daar perlucht op.
Laatst bij een AX op deze manier gedaan, de bruine zooi die eruit kwam was net cappucino
ZX1.4i schreef:stoterstangen90 schreef:aan de andere kant krijg je meestal ook niet alle koelvloeistof uit je blok.
Dat klopt, ik was effe vergeten te zeggen dat ik stiekum met perslucht de laatste zooi eruit heb verdreven
Het aftapkraantje onderaan de radiator open, de rest dicht, enkel het ontluchtpunt bij de kachelslangen en daar perlucht op.Laatst bij een AX op deze manier gedaan, de bruine zooi die eruit kwam was net cappucino
Ik parkeer ‘m gewoon met de achterkant op een verhoging.
Ich bin ein Breaker