1 van de 2
 1 2 Volgende > 

demonteren middelconsole??
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 245

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 12 april 2007 09:25 PM

beste citrofielen,

Het probleem is dat het klepje dat voor de radio zit kapot is (xm 2.0i type 1 ‘90).
De 2 schanierpennetjes die het klepje open en dicht laten gaan daarvan is de linker kapot. Het kan alle kanten waardoor de klep er niet goed in kan en er steeds uitvalt als je er ff aanzit. Ik weet niet hoe het mechaniek precies werkt en weet dus niet of het te maken is of ik een ander moet halen bij de sloop??
Nu heb ik het los willen halen en zag dat het middenconsole eerst los moest.
Ik weet dat er 2 moeren achter de versnellings pook zitten en dat er 2 helemaal achter zitten onder de asbak maar verder????
ik krijg hem niet los en dat hele stuk valt over de radio/asbak gedeelte dus moet volgens mij los.

groet mark

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 12 april 2007 09:47 PM
  [ # 1 ]

er zitten 2 boutjes bij de pook ,twee achteraan bij de asbak en als je de zijkanten van de console los haalt ( bout in de bekleding in het gat aan het begin van de stoffeering en twee schroeven bij de ventilatie sleuf van de kachel ) dan zie je daarachter dat de complete console daar ook nog vast zit met twee kleine schroefjes Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

mark15
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 12 april 2007 11:26 PM
  [ # 2 ]

De 2 bouten bij de gaten in de stofering heb ik gevonden. alleen de 2 schroeven die ik denk dat je bedoeld, (vlak onder de ventilatie) zijn van buiten naar binnen geschroeft dus hoe kom ik daar bij?? (moet de bekleding aan de zijkant daarvoor los ofzo??)

gr mark

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 april 2007 02:18 AM
  [ # 3 ]
mark15 schreef:

De 2 bouten bij de gaten in de stofering heb ik gevonden. alleen de 2 schroeven die ik denk dat je bedoeld, (vlak onder de ventilatie) zijn van buiten naar binnen geschroeft dus hoe kom ik daar bij?? (moet de bekleding aan de zijkant daarvoor los ofzo??)

gr mark

nee ik bedoel; in de zijkant van de bekleding zit een soort van luhtventilatiesleuf van de kachel, die zit vast met twee torx schroeven als het goed ( of kruis kan ook ) als je deze los hebt kan je de zijkant ervoor wegpakken.

als je deze ervoor weg hebt zie je ter hoogte van het scharnierpunt van de radioklep aan de zijkant van de console een klein goudkleurig schroefje zitten aan weerszijden van de console , deze losdraaien en de boe is los.

Groet Roy

Groet Roy

Profiel  

mark15
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 april 2007 07:21 PM
  [ # 4 ]
xm'metje schreef:
mark15 schreef:

gr mark

nee ik bedoel; in de zijkant van de bekleding zit een soort van luhtventilatiesleuf van de kachel, die zit vast met twee torx schroeven als het goed ( of kruis kan ook ) als je deze los hebt kan je de zijkant ervoor wegpakken.

als je deze ervoor weg hebt zie je ter hoogte van het scharnierpunt van de radioklep aan de zijkant van de console een klein goudkleurig schroefje zitten aan weerszijden van de console , deze losdraaien en de boe is los.

Groet Roy

je bedoelt die grijsplastice dingen aan de zijkant zeker?? (op de bekleding)

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 13 april 2007 09:12 PM
  [ # 5 ]
mark15 schreef:
xm'metje schreef:
mark15 schreef:

gr mark

Groet Roy

je bedoelt die grijsplastice dingen aan de zijkant zeker?? (op de bekleding)

ja in het vooronder tegen de zijkant niet de platte vlakbij het boutje die je al gevonden had Wink

Groet Roy

Profiel  

mark15
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 april 2007 10:02 PM
  [ # 6 ]

nee idd ik weet welke je bedoelt.

bedankt!!!!

groet mark

Profiel  

mark15
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 april 2007 11:16 PM
  [ # 7 ]

Ik heb alles los en nu heb ik ook het probleen gevonden de spanrolletjes (schaniermechaniek) schieten steeds los (deruit).

wat nu??? hoe zet ik dit vast moet ik ze vast lijmen ofzo??

gr mark

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 14 april 2007 01:22 AM
  [ # 8 ]
mark15 schreef:

Ik heb alles los en nu heb ik ook het probleen gevonden de spanrolletjes (schaniermechaniek) schieten steeds los (deruit).

wat nu??? hoe zet ik dit vast moet ik ze vast lijmen ofzo??

gr mark

sorry maar met de klepjes zelf heb ik geen ervaring, zou je niet gewoon een goeie uit een sloper kunnen trekken?

Groet Roy

Profiel  

mark15
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 april 2007 02:22 AM
  [ # 9 ]

Ik heb alles weer in elkaar gezet omdat er morgen mee gereden moet worden. maar ben wel een hoop wijzer geworden en ga het binnenkort maken. De schanier pennetjes worden op hun plek gehouden door een borgringetje en die zijn bij mij weg. ook zijn de pennetjes wat beschadingt dus wil eigenlijk gewoon idd andere schanier mechaniekjes.

nu vroeg ik mij af is het ook nog nieuw te kopen of is de sloop de enige optie???

gr mark

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 april 2007 02:50 AM
  [ # 10 ]

Grote kans dat zoiets nieuw een godsvermogen kost, terwijl het op de sloop in prima staat kan zijn en vaak niet meer dan een tientje kost.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 14 april 2007 03:36 AM
  [ # 11 ]

Je kunt die borgringetjes toch wel in een goede ijzerzaak kopen ?
Dat bedoelde je met” nieuw"waarschijnlijk hè ?
Beetje improviseren .
Geluk , Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten

- XM TCT
Gepost: 14 april 2007 03:37 AM
  [ # 12 ]

Je kunt die borgringetjes toch wel in een goede ijzerzaak kopen ?
Dat bedoelde je met” nieuw"waarschijnlijk hè ?
Beetje improviseren .
Geluk , Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

mark15
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 april 2007 06:42 PM
  [ # 13 ]

nee ik bedoelde de schaniermechaniekjes of het hele gedeelte (radio/asbak).
Er wordt op citromarkt zoiets aangeboden maar dat is voor een type 2+ houtinleg.

gr mark

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten

- XM TCT
Gepost: 15 april 2007 04:13 AM
  [ # 14 ]

Nou , dan wordt het een slopertje , kan nooit echt duur zijn !
Het gaat toch alleen om het radio/ asbak gedeelte ?
Kost je misschien een tientje hooguit .
Succes , Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 15 april 2007 12:06 PM
  [ # 15 ]

Ik heb nog wel een mooi exemplaar voor je liggen voor weinig. Doe me maar een pbtje als je interesse hebt.

Animal triste post coitum

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook