antennevoet verwijderen
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 10 april 2007 01:11 AM

Ik zit met mijn limousine van `82 met een afgebroken antenne die nog deels op de voet zit.

Ik wil de dus de voet verwijderen/vervangen incl. de antenne.

Ik ga ervanuit dat de hemel deels losgehaald moet worden, maar ik zie niet echt waar ik moet beginnen en in de haynes wordt hier ook al met geen woord over gerept…

Iemand?

Tnx!

Robert

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 401

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 12 april 2007 05:15 AM
  [ # 1 ]

Lastig uit te leggen maar ik doe een poging; zover ik weet zijn er twee verschillende soorten dakantennes.
Een type die gerekend vanaf de onderkant van de voet met de antennekabel naar binnen gaat en het andere type heeft enkel een boutgaatje in het dak; de antennedraad zit vast aan een soort contravoetje aan de binnenkant van het dak en de complete antenne met voet zit hierop vastgebout.

In beide gevallen moet je een stukje van de hemel losmaken om er bij te komen, echter….. misschien heb je het geluk dat de spriet van je antenne uitwisselbaar is. In dat geval zit er op het draaipunt van de antenne en het voetje een bevestigingsboutje dat je los kunt draaien. Daarna kun je dan de antenne vervangen.

Als je pech hebt is de staaf aan het voetje geklonken en kun je hem niet losdraaien; optie is dan om voorzichtig uit te boren en een nieuwe spriet te monteren.

Ik wens je succes, het zijn klusjes die soms tegen kunnen zitten.

Gert. cry

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 12 april 2007 10:11 AM
  [ # 2 ]
Mr DS schreef:

Lastig uit te leggen maar ik doe een poging; zover ik weet zijn er twee verschillende soorten dakantennes.
Een type die gerekend vanaf de onderkant van de voet met de antennekabel naar binnen gaat en het andere type heeft enkel een boutgaatje in het dak; de antennedraad zit vast aan een soort contravoetje aan de binnenkant van het dak en de complete antenne met voet zit hierop vastgebout.

In beide gevallen moet je een stukje van de hemel losmaken om er bij te komen, echter….. misschien heb je het geluk dat de spriet van je antenne uitwisselbaar is. In dat geval zit er op het draaipunt van de antenne en het voetje een bevestigingsboutje dat je los kunt draaien. Daarna kun je dan de antenne vervangen.

Als je pech hebt is de staaf aan het voetje geklonken en kun je hem niet losdraaien; optie is dan om voorzichtig uit te boren en een nieuwe spriet te monteren.

Ik wens je succes, het zijn klusjes die soms tegen kunnen zitten.

Gert. cry

Hoi Gert,

dank je voor je duidelijke reactie! Ik heb inderdaad een antenne die met een schroef van de voet te verwijderen is… Het probleem was in ieder geval dat die schroef na 25 jaar moervast zat, met het verwijderen van de schroef is dan ook de antenne afgebroken (de schroef zit er nog Crying or Very sad )... Ik ga eerst maar eens proberen of ik niet met aangepast of grof geweld de schroef er alsnog uit kan krijgen, de antenne is toch al kapot…

Robert

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 april 2007 12:59 PM
  [ # 3 ]

Misschien een Idea

In een verslag van een restauratieproject stond: spuitbussen met Bio-alcohol, die werken geweldig op verroeste bouten.

Update: de bio-alcohol heet “Rapid Plus” en wordt door de duitse firma Technolit GmbH gemaakt. Voor meer informatie over het product kun je hier http://www.technolit.de/index.php?caller=produkte&site=303&insite=04 kijken.

Hier het verslag: http://www.home.zonnet.nl/patserij/prestige.htm

Misschien werkt het ook voor je antenne. Lak moet je afdekken neem ik aan.

Gr. Arno Wink

Profiel  

maCX2400GTI
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 14 april 2007 12:29 PM
  [ # 4 ]

Hoi,

IVM spuiten heb ik laatst ook de antenne van mijn CX gehaald. Aangezien er nog een heel mooi hemeltje in de auto zit, wilde ik deze niet beschadigen. Ik heb de voorrruit eruit gehaald en in de sponning een klein stukje van de hemel los gehaald. Daarna kon ik voorzichtig de antenne demonteren.

Succes

‘k ben blij dat ‘k glij

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook