Welke CX
Henkhy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 14 april 2007 11:40 AM

beste CX liefhebbers, ik ben van plan om binnenkort mijn “wagenpark” te gaan uitbreiden met een CX. Nu zijn er natuurlijk heel veel soorten en modellen van de CX, daarom de vraag, welk type kan ik als beginnend CX rijder het beste kiezen? Waar moet ik op letten bij het bekijken van een CX? Ik zoek wel een beetje een “low budget” model, ze hoeft dus niet in showroom conditie te zijn.

Xsara 1.9TD break, Saxo 1.0
HY’67(verkocht), 2cv (ook verkocht), Xsara Chrono (verkocht) en ZX 1.9TD break (na 370.000 km verkocht)
Burstner T620 en een 74erHY
http://i295.photobucket.com/albums/mm135/Henkhy/Motorhomecaste.jpg

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 april 2007 01:09 PM
  [ # 1 ]

Wil je type 1 of type 2? Wat vind je low budget? (aanschaf of onderhoud)

Roest is het belangrijkste probleem. Subframe voor en achter. Ik heb zelf een 22 TRS gehad. Niet altijd betrouwbaar. Wat ik begrepen heb is de 25 betrouwbaarder.

Profiel  
 
joris
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 26-01-2005

Gepost: 14 april 2007 01:16 PM
  [ # 2 ]

Heb zelf nu een jaar een 2000 pallas uit 79… 1 x as hoesje vervangen, en voor de rest gewoon cruisen…!!  Cool

Profiel  
 
BertuCX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 14 april 2007 01:55 PM
  [ # 3 ]

De oude diesels, ongeblazen, zijn echt onverwoestbaar. Verder is de 2400 carbu mijn favourite motor, ook goed op gas, volgens mij, maar dat heb ik nooit gehad. De al verbrede serie 1 lijkt me voor beginners de beste (na ‘81), immers houderschapsbelastingvrij te krijgen. Of je moet de serie 2 echt mooier vinden, die zijn er ook.

Groets, Bertus

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 april 2007 02:02 PM
  [ # 4 ]

22 TRS’en zijn denk ik de meest ‘sensible’ CX’en… alleen nog hiet WB vrij te krijgen. Verder maakt het allemaal niet zoveel uit. Minder toeters en bellen op s1, en de meeste niet roest problemen zijn meestal electrisch van aard op de latere modellen.

Maar eigenlijk. Gti Turbo. There is no alternative.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 april 2007 09:16 PM
  [ # 5 ]

Op marktplaats staat op dit moment een heeeel erg mooie citroen cx in Gildehaus, net over de grens met Oldenzaal.
Deze auto is echt een plaatje, die heb je volgens mij wel voor een 600 á 700 euro…
Je moet alleen weer even naar de RDW, want de auto is uitgevoerd door de Nederlandse eigenaar, en nu staat ie dus zonder NL-Kent, in Duitsland.

Het is een strakke 20RE, als die water, olie en goed onderhoud geeft, gaan ze ook 100.000 keer de wereld rond, mijn ouders hadden een 20RE op gas, met 420.000km…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 283
Geregistreerd: 12-04-2007

- CX 2.2 TRS
Gepost: 14 april 2007 10:36 PM
  [ # 6 ]

Voor low budget mag je wel op mijn Croisette bieden   .
Het is nog ene hele fijne dame (een trs zoals hierboven gesuggereerd werd). Ze heeft wel een paar apk puntjes (als je zelf handig bent en ruimte hebt niet eens zo problematisch) en ziet er gebruikt uit. Ze rijdt wel nog heerlijk. Op NL-kenteken en net iets meer power als een RE Wink

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 16 april 2007 09:08 PM
  [ # 7 ]

Persoonlijk vind ik serie 1 nog altijd het mooist, want het meest klassiek. De vroegste modellen zijn het puurst en (oh verrassing Smile ) ik weet nog een erg mooie te koop, bijvoorbeeld   . De aanschafprijs voldoet wellicht niet aan jouw definitie van “low budget”, maar goed, het betreft een auto die qua techniek, chassis en carrosserie perfect is. Bij verstandig gebruik kunnen de APK’s van de komende jaren dus low budget blijven…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 april 2007 09:14 PM
  [ # 8 ]

En deze dan??

Vind wit persoonlijk een heeeeeel erg chique kleur voor zo`n auto.
Je moet hem alleen wel vaak wassen!!

http://auto.marktplaats.nl/citroen/87689204-citroen-cx-2-0-20.html

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 april 2007 09:18 PM
  [ # 9 ]

Oh ja, koop alleen geen 4-bak, want dan kan je beter een visa kopen.
Mijn 2e cx was er een uit maart 1975, geen diravi, kopsteunen, getint glas, electrische ramen, c.p.v, en nog meer wat er ontbrak.
Het gemis van diravi weegt echter niet zo zwaar op tegen het ontbreken van een 5e versnelling…

Dus ik zou zeggen , in ieder geval 5 versnellingen, de rest is niet belangrijk…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 16 april 2007 09:25 PM
  [ # 10 ]

Maurice, wil je Visa’s verkopen aan iemand die een CX zoekt?  Smile

Nu serieus: bij een vroege CX hebben we het toch over een klassieker? Voor mij hoeft die geen 6 versnellingen te hebben, want om te scheuren moet je toch echt een moderne auto nemen. Ook met 4-bak is de accelleratie zodanig dat je goed met het moderne verkeer meekomt. Cruisen bij 120-130km/h is ook geen probleem.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hanzelam
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 18-11-2006

Gepost: 16 april 2007 10:17 PM
  [ # 11 ]

De 2 liter carb. gaat als een speer,niet vergelijken met een 2500 i met of zonder turbo natuurlijk. makkelijk in t onderhoud,en zelf te onderhouden )als je een beetje sleutelaar bent). Hebben er zelf sinds een poos weer één,en het viel me reuze mee hoe die 2 liter van d’r plek komt. Hiervoor alleen maar 2500 i gehad,dus angstig was ik wel. Lekker basic en toch met diravi en electieke ramen voor. Voor een leuk bedrag vind je ze nog wel eens. Dus aanrader,een 2 liter pakken!!
Bydeway,de onze mag best weg voor een nette/goede C15 Wink

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 17 april 2007 12:51 AM
  [ # 12 ]

Bij Garage André in Amsterdam staat nog een hele mooie 20RE uit 1986 te koop. Lak goed, bodem goed (maar beiden niet 100% roestvrij), interieur keurig en rijdt heerlijk. Ik heb zelf enkele weken terug op het punt gestaan deze te kopen, maar de keuze viel uiteindelijk op een andere.

Hij staat ook tussen de advertenties op de site van de CX-club . Even een stuk naar beneden scrollen, daar staat het ‘prinsesje’ voor €1100,-.

Reken nu echter op zo’n €1800. Die 1100 was toen de eigenaar hem nog particulier verkocht. Nu gaat de verkoop dus via een garagebedrijf en die wil ook winst maken. Maar voor die prijs heb je volgens mij een hele goede CX te pakken. En hij heeft net nieuwe APK.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 17 april 2007 11:23 PM
  [ # 13 ]

De vierbak is qua acceleratie zeker niet het probleem…
Echter, de 5 bak voegt niets toe aan het imago van de luxe reislimosine.
Persoonlijk hou ik van stille auto`s, en de 5-bak is net ietsjes geruislozer.
Zuinigheid troef met de oude cx-jes, met mijn 2000 carb 4 bak uit 1975 deed ik een liter op 13 km als ik keurig op de lange stukken 100 reed.

Ik probeer ook zeker geen cx-rijders visa`s te verkopen, hou ze lekker voor mezelf…

In ieder geval, voor degene die dit topic opende, genoeg reakties toch??

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook