verwarmd brandstoffilter
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 567

- CX ambulance
Gepost: 19 april 2007 08:52 PM

iemand een idee of de cx daar mee geleverd is?
diesel uiteraard Laughing
‘t is voor de PPO toestand…

grts, Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 19 april 2007 09:22 PM
  [ # 1 ]

Zover mij bekend is niet, je kunt echter voor een paar tientjes een goede verwarmer via e-bay kopen.

Waar je wel op moet letten is dat de pompen die PSA gebruikt niet ideaal zijn om PPO te rijden. De afdichting van de rotopomp vind de dikkere olie niet echt tof. Bij verwarmen verlaag je de viscositeit weliswaar, maar een pomp blijft duur. Als ik me het goed kan herinneren kun je op ongeveer max 80% PPO rijden de rest moet je bijmengen met diesel voor de zekerheid.

Op http://www.fmso.de kun je een databank vinden met voitures waarin mensen plantaardige olie gebruiken. Zowieso interessante site als je je hierin wilt verdiepen.

Zelf een tijdje een Nissan Primera 2.0td op zonnebloemolie gereden. Boven 20 graden op 100% anders tussen de 50 en 80…

Let wel, ze controleren nog steeds op rode diesel en je krijgt ook een flip als je zonnebloemolie in je tank hebt hangen. Altijd een bonnetje van de duitse buren bewaren dus, daar is het namelijk bij de pomp te krijgen en dan kunnen ze je niks maken.

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 19 april 2007 09:39 PM
  [ # 2 ]

http://search.ebay.de/_W0QQsassZd.p.c.systemQQhtZ-1

Zoiets bijvoorbeeld…

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  

Gepost: 23 april 2007 02:38 PM
  [ # 3 ]

De dieselcxen hebben toch een voorverwarmingselement voor de brandstof aan de zijkant van de cilinderkop hangen? De mijne trok hier namelijk valse lucht langs…  Laughing

Profiel  

Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 208

Gepost: 23 april 2007 03:44 PM
  [ # 4 ]
graddus schreef:

De dieselcxen hebben toch een voorverwarmingselement voor de brandstof aan de zijkant van de cilinderkop hangen? De mijne trok hier namelijk valse lucht langs…  Laughing

Voorverwarming is een groot woord. Het is volgens mij het zelfde principe als bij de xud / tud blokken. Dat dus het brandstoffilter warm wordt omdat deze aan de kop bevestigd zit. Dit geeft voor een goed ppo gebruik echter te weinig rendement. Brandstof wordt niet warm genoeg.

Ik zou gaan voor een goede warmtewisselaar, en eventueel een electrische voorverwarming voor koude start.

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 23 april 2007 08:25 PM
  [ # 5 ]

het ding dat Graddus bedoelt is een alu warmtewisselaartje met twee koperen pijpjes.
de aansluiting tussen het koper en alu gaat heel vaak lekken.
vandaar dat de meesten al gebypast zijn.
lijkt me ook niet heel veel effect hebben.

Ik weet dat een xm 2.5 turbodiesel een warmtewisselaar heeft onder het smeeroliefilter.
misschien dat dat ook wel op een cx blok past.
ipv koelwater laat je er dan diesel of frituurolie door lopen.
weet alleen niet hoe heet dat gaat worden.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook