Afgelopen zondag 22 april vond er bij het magazijn van de BX Club in Noordwolde een gezellige sloopmeeting plaats. Er stonden 5 BX’en op de nominatie om gesloopt te worden, maar uiteindelijk hadden we maar tijd om 2 BX’en te slopen; een witte ‘88-er BX 14E met 150-blok en de wereldberoemde BX 1400 slalomracer van het Team Frietei. ![]()
Hier volgen allereerst de foto’s van de zaterdagavond rondom het kampvuur. De forumleden op de foto’s van die avond zijn Thijs van de Bles, Hermien, Marten Postma en Jeroen:
Na een fijne nachtrust stond er ‘s ochtends een heerlijk ontbijtje klaar. Hermien, nog bedankt voor de goede catering!! ![]()
Inmiddels waren Elmer, Pytrick Heideman, Erik Hannewijk en zijn buurman ook al gearriveerd en kon de sloop van de witte 14E beginnen:
Af en toe moest de zaag worden gebruikt, want een aantal onderdelen zaten erg vast:
Hier is het gehele interieur al eruit gehaald:
(Op de achtergrond staat ook nog Axbxsport, die even langs kwam. Schitterende Sport heb je!!!)
Voorkant ook geheel kaal, en de motor ligt er nu los in:
En de motor kun je er zo uitrijden:
Hier is Elmer bezig om de trekhaak eraf te halen:
Dit is dan het hoopje BX dat zo naar de oudijzerboer kan worden gebracht. Jammer van de mooie achterbumper, maar die was echt niet los te krijgen:
En dan is de tweede BX aan de beurt; de legendarische BX 14 “Frietei”.
Eerst wordt er vakkundig overlegd hoe dit klusje aan te pakken:
Marten die een makkelijke sleutelpositie aanneemt ![]()
Nadat ook deze BX kaal is geplukt, was het even uitrusten voor allen:
En na zo’n dag is dit de buit voor het magazijn van de BX Club Nederland:
Al met al was het een zeer leuk en leerzaam weekend. ![]()
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Re: Foto’s BX Club sloopmeeting 22-04-‘07
Was wel weer een mooi dagje slopen. Ik denk dat gezien de rij die buiten staat te wachten er binnenkort nog wel meer volgen ![]()
Leuke foto’s!
Ja dat was een erg leuke middag. Nog bedankt iedereen voor het komen helpen. En helpen het bier op drinken
.
De volgende dag heb ik samen met Jeroen de Friet-ei BX ook in kleine stukje gezaagd, en de resterende onderdelen apart gehouden voor het nageslacht.
Nu Staan er dus nog 2 BXen op het programma, en waarschijnlijk nog een 3de. Zie hiervoor het topic van 10eke elders in de BX hoek.
Test
Het was inderdaad leuk en leerzaam ! Als ik weer eens mag helpen: graag !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik wil binnenkort ook een keer langskomen voor een donatie ![]()
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!