Hoera! Gisteren mijn derde XM aangeschaft. Een zilvergrijze XM serie 1 uit 1990. Nadeel is kapotte koppakking, voordeel: gereviseerde automaat. Leer was mooi, blokjesvelgen redelijk. Donderdag ophalen en ff stallen. En dan op zoek gaan naar een sleutelplek en hulp voor het wisselen van de automaat. Want mijn Exclusive moet ook eens gaan rijden.
En nog meer feest. Gisteren de break opgehaald. Moest een nieuwe voorruit in vanwege steenslag. Gelijk beschermstrips in kleur meegespoten, deuken d’r uit gehaald. Kortom weer bijna als nieuw! Vandaag maar eens foto’s maken.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
zilvergrijs is dat Gris Graphite ETW , hmmmm erg mooi, had ik ook liever gewild dan vert vega ETY
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
gefeli gaat mijn ex eindelijk weer zweven
veel succes ermee !
Roy
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik verzamel postzegels en Puchjes
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
XM opgehaald, nu bak eruit…
Gisteren de XM opgehaald. Tis net De Kameleon. Grootste deel zilvergrijs, 1 donkergroen voorscherm, 1 zwart voorscherm (mat, niet gespoten), lichtgroene motorkap en motorkap. Wel mooi leer en het werkte ook allemaal nog. 1 raam (uiteraard bestuurderskant) wilde niet meer omlaag. Bij het ophalen startte ze uiteraard direct met een starthulp. En dus kon ze meteen op de trailer. Helaas was eraf rijden niet meer mogelijk. De startmotor gaf geen sjoege, dus maar een beetje duwen enzo. Iig staat ze nu bij een stalling. Wel fijn om ze op verschillende plaatsten te hebben staan.
En dan binnenkort beginnen met uitelkaar halen. En hierbij zou ik wel wat hulp kunnen gebruiken… Het doel is de automaatbak eruit krijgen. Moet daarvoor ook de motor er helemaal uit of kun je er evt. mbv een brug ook van onder bij. En als de motor d’r uit mag, lukt dat dan in z’n geheel met bak en al of mag je ze eerst van elkaar scheiden?
Dank alvast
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
motor + bak moet eruit, of het subframe laten zakken of via de motorkap. Aangezien er ook een flinke bende hydrauliekleidingen lopen, zou ik de motor+bak via de motorkap eruit halen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
He Willem,
Dank voor je snelle reactie. Kunnen bak en motor er samen in een keer uit of moet je ze eerst scheiden?
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Wanneer ga je er mee beginnen? Ik wil je wel helpen met demonteren, kan ik er ook nog wat van op steken wil in de toekomst toch ook een V6 bezitten. Heb momenteel nog wel tijdt om wat te klussen!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik wil eigenlijk ook wel komen….
ops:
Ook al weet ik er niet veel van af…
En ik wil het gewoon zien allemaal…en met kleine dingetjes helpen kan zelfs ik wel…
Alle hulp is wat mij betreft welkom. Ze staat momenteel in Alphen in de buitenstalling. Bedoeling is dat ik m zelf ga kaal maken, zodat de motor en versnellingsbak eruit kunnen. Geen idee wat daarbij komt kijken. Dan gaat vervolgens de stallingseigenaar met een monteur aan de slag om de motor plus bak eruit te krijgen. Dan ga ik m´n andere XM er naar toe rijden. Die moet ook gestript en dan kan de nieuwe bak erin.
Zal nog even aan de stallingsbaas vragen of ie er bezwaar tegen heeft als er meerdere XM´s op zijn terrein geparkeerd worden… Zal wel niet denk ik. Ik wil vooral op woensdagen aan de slag omdat ik dan vrij ben en dan bij uitzondering op een zaterdag of zo…
En ik wacht nog even af wat er allemaal bij komt kijken qua kosten. En ik mag nog een gereedschapsetje kopen!
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Ok…
Eventueel kan ik komende woensdag al.

- Xsara Scootertje.
Hou me maar op de hoogte als je nog hulp nodig hebt op woensdagen heb ik na overleg ook wel tijd. En ik neem ook gereedschap mee!?
Maar dat strippen/kaal maken, waar bestaat dat uit?

- Xsara Scootertje.
Matthijs2006 schreef:Maar dat strippen/kaal maken, waar bestaat dat uit?
In principe is het wat je bij je achter klep gedaan hebt alleen hier is het motor gericht.
Wat er allemaal gestript en kaal gemaakt moet worden, weet ik ook niet… ops: Af en toe even vragen aan de stallingsman. Weet dat ook de vloeistoffen d´r uit moeten. Maar eerst ff wachten voor het totaal overzicht van de kosten. Hij zou nog ff uitzoeken of de motorsteunen dan ook vervangen moeten worden en wat er verder nog aan pieletjes en palletjes bij komt…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Ik kan in ieder geval volgende week woensdag en donderdag eventueel langskomen.