Hoi,
Vanwege het ruimtegebrek links onderin is het lastig om op juiste wijze het koppelingspedaal te bedienen. Niet dat ik zo’n grote voeten heb…..
Bij mijn CX zit het koppelingspedaal vrij hoog; enkele centimeters verwijderd van de onderzijde van de interieur onderdelen. Plaats om mijn voet er tussen te krijgen is er bijna niet. Is dit normaal of kan het pedaal nog enkele cm’s naar onderen (rekening houdend met de vrije slag)? Is er wellicht nog een andere oplossing?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet,
Marcel
Déesse - Alleen de naam al…...
Bij mij staat ie ook vrij hoog, ik zit ook regelmatig tegen de bekleding van het stuurhuis te frotten.
Zie rechtsboven in dit plaatje hoe hoog ie bij mij staat.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Bij mij zit er niet een nieuwe koppeling in (Athena) en ook die staat zo hoog. M’n vorige 20 Pallas had dit ook.
Ik denk dus dat het normaal is
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
T(h)ijs schreef:Bij mij staat ie ook vrij hoog, ik zit ook regelmatig tegen de bekleding van het stuurhuis te frotten.
Zie rechtsboven in dit plaatje hoe hoog ie bij mij staat.
Ik zie een hoop ellende, maar geen koppelingspedaal…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Ik zie een hoop ellende, maar geen koppelingspedaal…
Hmm nou hij zit er toch echt rechtsboven, even je scherm wat helderder zetten dan
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Morrege,
Ik heb dit met mijn GTI ´80 gehad. Op de brug gezet en de koppelingshefboom onderaan afgesteld. dit kan je zelf en is een hefboom met schroefdraad die je kan aanspannen of ontspannen. Juiste afstelling ken ik niet, waarmee ik wil zeggen dat je moet opletten dat je niet teveel mag ontspannen of je kan niet goed meer ontkoppelen.
Mag een garagehouder max 5 minuten kosten…tenzij´ie een vol uur voor dit mini-euvel wil!
Groeten,
Joeri
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Let wel op met afstellen!
De oudere CX’en (ik geloof tot 82) hebbben een koppelingspedaal met vrije slag. dit moet 2 mm op de koppelingshevel zijn, dus je moet de koppelingskabel 2mm verder kunnen uittrekken dan zonder dat de hevel beweegt
De types erna hebben eeen koppelingspedaal zonder vrije slag. Het druklager ligt dus continue aan tegen de drukgroep.
De afstelling hiervan heb ik altijd op gevoel gedaan, dus zodanig dat de koppeling mooi vrij komt, en het pedaal een goede slag maakt.
voor de hoogte van het pedaal maakt het allemaal niet veel uit, dit staat altijd vrij hoog.
Groet,
Mike
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
tja hoe je het doet is ieder an zich.
clou is dat met het pedaal MAX ingedrukt, hij bij het opkomen 1,5 a 2cm ruimte moet hebben alvorens aan te grijpen.
en met aangrijpen bedoel ik dus niet rollen, maar je voelt de drivetrain in grijpen.
mvgr wupke:
De hoogte van de pedaal is niet overal hoog. Toen ik mijn GTI kocht stond hij zo hoog dat ik continu tegen het de onderkant aantrapte en mijn been quasi omhoog diende te heffen. Bij afstelling stond hij perfect bereikbaar…
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!