Hallo Allemaal,
ben niet zo bekend op het CX gedeelte, maar….
Mijn broers CX 2000 super (van T(h)ijs, wel bekend hier) word regelmatig geleend door mij omdat ie hier gestald staat.
ops: Mais ce n’est pas une CX sans un problem
ops:
Het Probleem:
Het kabeltje van de motorkapontgrendeling is losgeschoten.
Het kabeltje is binnen (in het interieur) los geschoten uit het handeltje om te ontgrendelen.
Het messing busje waarmee het kabeltje geklemd word zit wel nog op de kabel.
De kabel steekt door het schutbord, en door het horizontale gedeelte van het handeltje (punt1 op plaatje hieronder), maar moet volgens mij naar punt 2 op de tekening?
dit plaatje is even een snelle “paintjob” van het handeltje met in het rood de kabel zoals ie volgens mij moet zitten
Hoe deze vast te maken? Is hier een simpelere manier voor, ipv het onderste dashbord gedeelte los halen?
ALvast bedankt voor het meedenken
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Aanvulling/verduidelijking van het probleem:
ik weet dat het kabeltje in het handeltje geklemd moet worden, in zo’n sleutelgat-vormig-gat.
Maar hoe kom ik erbij, of hoe krijg ik die kabel erin. Want er is maar iets van een 0,5cm brede spleet, tussen het dashboard en de zijkant van de auto, en daar kom ik niet tussenin.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Niemand tips of ideeën?
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Het word een beetje eenzijdig van mijn kant, maar mocht iemand hetzelfde probleem krijgen:
Het is gerepareerd. Uiteindelijk bleek na het gedeeltelijk loshalen van het dashboard, dat de handel, van zijn pin gekomen was. Handel naar voren trekken en weer op de pin schuiven bleek de oplossing
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH