Ik heb vandaag een bod gedaan op een belastingvrije cx reflex break,ook weer een ex-begrafenis break van “rappold”.
Na wat onderhandelen is de eigenaar hiermee akkoord gegaan,ik heb er dus weer een projekt bij.
Ze is donkerblauw van kleur,heeft 78000 km gelopen,en is een basismodel.
Ze is voorzien van de volgende extra’s: electrische ramen voor,gti-lm velgen,electrische spiegel rechts,franse grille met verstralers,en een paar afzichtwekkende mistlampen.
Er zit al een ned kent. bij,maar vorig jaar bij de rdw is ze afgekeurd op een aantal zaken.
De vorige eigenaar heeft de cx toen gestald,en nu word ze de mijne.
Ik ben gisteren wezen kijken,en schrok in eerste instantie wel een beetje van de slechte staat van het plaatwerk.
De onderkant,het subframe,het dak,en de kont zijn wel hard.
Ik heb nog 4 harde portieren,en een achterklep op zolder staan,en een oud type motorkap kan ik voor 30 euro kopen.
Een nieuw linkervoorscherm kan ik van dibert voor een leuk prijsje overnemen.
Dus met een investering van zo’n 150 euro,en de nodige uurtjes lassen en sleutelen zou de koets er weer een paar jaartjes tegenaan kunnen.
De techniek kan ik voor het grootste deel met 2dehands materiaal oplappen.
Voor nwe onderdelen reken ik ook hier op zo’n 150 euro onkosten,dan praat je over leidingwerk,remslangen,remblokken achter.
Maar dan zit je met een break die alle kleuren van de regenboog heeft,en een eigenaar die geen 3000 euro aan spuitkosten kan uitgeven.
Ik wil de break matzwart gaan rollen,de cx helemaal schuren en dan een aantal lagen lak erop.
Vervolgens wil ik de lak gaan polijsten,in ieder geval dat wat het meest in het zicht zit.
De cx staat als 2-zitter op kenteken,zelfs de slede van de kist zit er nog in.
Ik sloop alles eruit wat onderdeel is van de lijkenwagen,en op de plek waar normaal de achterbank zit wil ik een gastank plaatsen.
Op die manier wil ik zoveel mogelijk van de laadruimte overhouden,en uiteindelijk op lpg kunnen rijden.
Ik heb de hele maand juni vrij,dus ik heb 4 weken de tijd om de cx apk-waardig en toonbaar te maken.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hee grappig heb ook op het punt gestaan die te kopen, maar omdat ik niet kan lassen had ik er toen maar 250 euro voor geboden, dat vond de eigenaar te weinig. Als je die grille met die lampen er in en die mega mistlampen kwijt wilt, hoor ik ‘t graag.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
en weer een Francaise gered
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
leuk projest hoop dat je alkles bijhoud en hier post
sans-pareil schreef:Hee grappig heb ook op het punt gestaan die te kopen, maar omdat ik niet kan lassen had ik er toen maar 250 euro voor geboden, dat vond de eigenaar te weinig. Als je die grille met die lampen er in en die mega mistlampen kwijt wilt, hoor ik ‘t graag.
Die waren voor mij toch?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik heb de cx uiteindelijk voor 300 euro kunnen kopen,de grille wil ik houden,maar de mistlampen mogen weg voor een kleinigheid.
De cx is destijds bij ebay duitsland gekocht door de vorige eigenaar,omdat hij alles moest uitbesteden was het niet rendabel
(miskoop?)
Er zit erg veel werk aan de auto,doordat ik het allemaal zelf doe vallen de kosten wel mee.
Laswerk is niet m,n sterkste kant,maar als het moet….
Eerst even de apk dingen doen,dan het optische.
Woensdag wil ik haar rijdend ophalen,ik hoop dat ze het nog red met de verroeste leidingen.
Er zit laswerk aan de dorpels,het linker binnenscherm,en de hoeken onder de voorruit.
Het linker voorspatbord moet er toch af,kun je makkelijker het binnenscherm repareren,en de hoek onder de voorruit.
Ik hoop dat de rechterhoek onder het raam niet zoveel rottigheid heeft dat het spatbord aan die kant ook eraf moet.
Als het weer donderdag meezit,kan ik mooi een start maken,misschien zaterdag bij dibert alvast wat technische dingen doen,en een beurtje.
Ik wil in ieder geval een electronische ontsteking inbouwen uit een 22trs,bijna plug and play.
Daar loopt ze veel beter op,als op de originele contactpuntjes.
Ook wil ik de grotere radiateur uit een 22trs inbouwen,voor als er gas ingaat.
Van m,n vorige 22trs heb ik ook nog een sportfilter,die ook maar monteren.
Ik zal zeker nog even bijhouden wat ik aan werk tegenkom,bij het oude beestje.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Dat is alweer de 1ste winst,bieden ze 15 literflacons lhm aan in een gratis rubriek.
Laat een kennis nu net in dezelfde plaats wonen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou het klinkt als een flinke klus, ik ben al blij dat ik hem niet gekocht heb ook niet voor 250 euro.
Die mega mistlampen vind ik wel leuk, laat anders maar eens weten wat je ervoor wilt hebben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gelukkig had je nog niet zo veel auto’s, Ray…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Ik ben ondertussen ook nog auto’s aan het opruimen,maar op deze manier wil het nog niet echt opschieten.
Gr,Raymond
Het was een cx of niks
De reis naar haar nwe huis is probleemloos verlopen,is toch wel een verschil zo,n douvrin 2l motor in het vooronder.
Wat minder pk’s en wat meer zweven.
Motor,bak en koppeling zijn prima,veren doet ze ook prima.
Morgen ga ik het een en ander aan contacten schoon maken,en wat stekkers vervangen..
De toerenteller en de tankmeter hadden ook kuren,eens kijken of het aan de instrumenten ligt of dat het ook vervuilde contacten zijn.
Anders bouw ik een cockpit uit een 2400 super in,zit ook nog een watertemp.meter extra in.
Citroville zit dit weekend dicht,dat word dus thuis sleutelen (als het zonnetje schijnt).
Dit weekend wil ik de achterportieren ook gaan vervangen,de koplampen vervangen,sportfilter monteren,de carb. wat beter afstellen,de knipperlichtunits vervangen.
Het verhaal is alweer lang zat de rest in het vervolg.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Ik ben er ondertussen achter dat de instrumenten okee zijn,de storingen zijn dus vervuilde contacten.
Op zolder heb ik nog een nwe distributieriem gevonden die nog gemonteerd gaat worden.
De cx is ondertussen ook voorzien van een nwe zwaardere accu.
Om al die extra lampen aan te sluiten hebben ze behoorlijk lopen rommelen met de bedrading.
Geen van die extra lampen werkt op dit moment,allemaal rotte stekkers.
Morgen ga ik bij de automaterialenzaak eerst maar wat nwe stekkers halen.
De achterportieren hangen er al los in,morgen gaan de andere erin.
De achterklep is behoorlijk aangeroest,maar er zit nergens een gat in.
Eigentlijk wil ik die speciale achterklep er wel inhouden,is wel uniek.
Ik ga wat navraag doen hoeveel het kost om de klep te laten stralen.
De achterportieren die erin gaan hebben electrische ramen,misschien wel grappig om aan te sluiten,een reflex met rondom electrische ramen.
Ik heb nog een setje verchroomde electrische spiegels die wil ik ook nog monteren.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Ondertussen ben ik ook audio aan het regelen voor de cx,ik heb voor een “ouderwetse” radio cassette met wisselaar gekozen.
Een 2dehandse dus,ik heb thuis nog zo,n pioneer 6cd-wisselaar staan met een lading magazijnen.
Die magazijnen zijn hetzelfde als in de eerste generatie pioneer cd-wisselaars voor in de auto.
Bovendien is het een mooie kleine wisselaar.
Ik heb een topmodel kunnen kopen voor 50 tientjes,alles nog netjes in de originele verpakking.
Alleen de wisselaarkabel miste,op mp heb ik een 2de set kunnen scoren voor 2 tientjes waarvan de radio een rotte knop heeft.
Nu heb ik de wisselaarkabel er ook bij samen met een reserve wisselaar.
Dan moet het wel goed komen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Tot nu toe heb ik zo,n 40 stuks kabelschoentjes vervangen onder de kap,en nog heb ik ze niet allemaal gehad.
Vandaag nog eens een poging doen met de achterportieren,en ik wil de slede van de kist eruit halen,dat scheelt weer wat kilo’s.
Eigentlijk wil ik met een paar kameraden gaan bbq’en vandaag,eens kijken of ze zin en tijd hebben.
Dus vandaag gebeurt er niet veel.
Ray
Het was een cx of niks
Hallo zeg!
Stoere break
“We” hebben nu een CX en een DS begrafeniswagen… Tijd voor de Citroen-Forum-Uitvaartservice?
We kunnen zo een onderneming starten,de dood is een bloeiende handel.
Gr Raymond
Het was een cx of niks