Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik zat even te neuzen in de search, maar ik kom er niet bepaald uit. Ik heb een stuur met radiobediening erin, maar hoe gaat 1 en ander in z’n werk ? Ik heb geen orginele Citroën radio, ik heb een Pioneer DEH-4700MP. Maar nu ?
Ik las dat ik een kabekltje nodig heb of iets met infra rood ?? Achter het deksel van het stuur zit een kastje, en er lopen kabeltjes de stuurkolom in meen ik mij te herinneren, morgen gaat het stuur er af, maar ik verwacht ook gewoon een sleepcontact aan te treffen.
Ik wil nu wel eens weten wat ik nodig heb, hoe het eventueel aan te sluiten en waar ik (het best of goedkoopst) mijn benodigde kabels/zenders kan vinden ??
Als dit wél al ergens staat, dan hoor ik het graag, ik heb het niet gevonden en google leverde me ook weinig tot niks op ...
Nu C5 tijger…
Heb ik ook…
Volgens mij werkt het alleen met een Clarion…. voor Serie 1 dan…
Tenminste, dat las ik ergens in de documentatie….
Kijk eens op de duitse ebay, staan genoeg van deze kabels om met andere merken radio’s te werken.
zoiets:
Wel duur om zo je stuurbediening te kunnen laten werken…

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Ijs schreef:Kijk eens op de duitse ebay, staan genoeg van deze kabels om met andere merken radio’s te werken.
zoiets:
Thanks. Maar dan ?
Zo te zien is het iets wat ik tussen de ISO stekkers plaats, maar ik zie nog een rode stekker en een andere plug. Moet ik achter mijn radio een stekker vinden ? Want ik ben de draadjes die ik het stuur in zie gaan nog niet achter de radio tegengekomen ?
Nu C5 tijger…
Ik weet het niet zeker, maar bij de Type 1 zitten de stuurbedieningsdraadjes in de brede rode stekker verwerkt, en worden niet gebruikt door je huidige ISO-verloop?
Met vriendelijke groet,
Erik
Groetjes Erik!
vraag het anders ff aan Harm.
Die is er ook mee ezig en heeft op citromobile eea aangeschaft. Geloof wel dat hij nu juist alleen dat sleepcontact mist.

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Harm ?
Nu C5 tijger…
Ja. Die komt uit Den Bosch of Vught dacht ik.
Vught
Hier op t forum ook bekend onder de naam Harm en aanwezig in de meeste xm draadjes…
Xsara_Coupe

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Ik zag net dat ik hem al kende van een ander topic. Ik denk dat hij dit draadje morgen wel vindt.
Nu C5 tijger…
... maar zoveel weet ik er ook weer niet van
Bij een type 1 zit er inderdaad een sleepring in de stuurkolom, waar een soort audiostekker aan vastzit. Aan die audiostekker kun je een kastje hangen, wat de signalen van de stuurbediening omzet in signalen die de radio snapt. Dat kastje wordt weer ergens in de bedrading van de radio geknoopt.

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Hm, ik trek die kap onder het stuur er wel weer af van de week, ik moet even weten hoe het zit, en wat ik met dat spul kan wat Ijs eerder aangaf.
Nu C5 tijger…

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Ik heb in ieder geval de sleepring.
Harm, kun je het iets gedetaileerder uitleggen ? Begrijp ik het goed dat ik een kastje nodig heb voor aan de audiokabel achter het stuur én een kastje achter mijn radio. Zodat de 2 kastjes met elkaar communiceren ?
En ik heb begrepen dat jij spullen hebt aangeschaft voor jouw XM ? Is dat hetzelfde spul als in die eBay link van Ijs ?
Nu C5 tijger…
Als het goed is moet je die audiostekker, is in mijn XM een grijze stekker, in de ruimte van de radio tegen komen.
Het is zo’n stekker die je bij veel oudere audioapparatuur ziet.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Toolman schreef:Als het goed is moet je die audiostekker, is in mijn XM een grijze stekker, in de ruimte van de radio tegen komen.
Het is zo’n stekker die je bij veel oudere audioapparatuur ziet.
En weet je of die direct van de audiokabel vanachter het stuur komt ?
Nu C5 tijger…