Nee, dat weet ik niet zeker. Maar volgens mij wel.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
IK heb er vandaag weer even naar gekeken. Ik heb achter de radio een stekker ontdekt die ik niet in stuurbedieningsloze auto’s tegenkwam, maar ik ben nog altijd op zoek naar zekerheid ...
Foto 1 :
Dit is dus de bewuste stekker die ik tegenkwam. De bruine stekker links alsmede de (2) witte stekkers achter links zitten in elke XM volgens mij, de zwarte is een vraagteken (!!!)
Foto 2:
Zo begint het hele verhaal achter het stuur, dit lijkt me duidelijk en kloppend. De sleepring is hier niet te zien, maar die ben ik tegengekomen toen het stuur eraf ging.
Foto 3:
Deze stekker kwam ik ook tegen in andere auto’s en kan er wel eens niks mee te maken hebben, de ene kant komt uit een kastje onder het stuur en de andere kant verdwijnt de auto in.
De draadkleuren die je op 1 ziet hebben niks te maken met de kleuren van het stuur en ook niet met het kastje onder het stuur, kortom niks lijkt zo op het eerste oog met elkaar te maken te hebben, maar bij Citroën kom je volgens mij wel vaker van die vage dingen tegen, dus het zegt niks lijkt me.
Belangrijkste is of iemand de zwarte stekker van foto 1 herkent en of dat iets te maken heeft met de stuurbediening.
Nu C5 tijger…
Die zwarte stekker is volgens mij voor de stroom en de massa.
De stekker die ik in de auto heb is rond en grijs met een grijze kleur snoer.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Massa is meestal (altijd?) geel in een XM toch ?
Nu C5 tijger…
Ja, de draadjes zijn wel geel, maar de stekkers kunnen allerlei kleuren hebben.
Probeer eens te kijken of je achter je middenconsole een stekker terug kunt vinden met dezelfde kleur draadjes die je achter je stuur ziet. Zo te zien (op de foto’s) gaat de bekabeling vanaf je stuur naar die grijze stekker, en die gaat met allemaal lichtgekleurde draadjes je dashboard in. Misschien kun je die lichtgekleurde draadjes terugvinden in je middenconsole?
Volgens diverse sites hebben sommige Type 1 XM’s idd een ‘ouderwetse’ ronde DIN-stekker, maar niet alle dus.
De zwarte stekker is inderdaad de ISO-voedingsstekker, deze moet maar 3 of 4 pennetjes hebben (en plaats voor totaal 8 ), als het er meer zijn zou de stuurbediening er zomaar op kunnen zitten. Misschien dat er al ergens een kastje geplaatst is?
Eventueel zou je nog kunnen kijken in het Citroën-boekje, hier staan meen ik ook de aansluitingen van de originele radio’s beschreven. Kun je in ieder geval zien hoe het origineel gezeten heeft.
Groetjes Erik!
We hebben vandaag een complete set uit de xm van xmturboct gesloopt. Miss dat je hier iets aan hebt?
Xsara_Coupe
de stekker die je moet zoeken is een zogenaamde DIN stekker. Das een grijze ronde met puntjes erin.
De sloper van vandaag had zo;n sleepcontact met DIN stekker die achter de radio vandaan kwam. Daar zat ook zo’n oude pioneer in.
Als je dat allemaal hebt kun je idd bij het merk van je radio, pioneer in dit geval, een soort verloop kopen om op die manier je radio via je stuur te bedienen.

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Lampie schreef:...
De zwarte stekker is inderdaad de ISO-voedingsstekker, deze moet maar 3 of 4 pennetjes hebben (en plaats voor totaal 8 ), als het er meer zijn zou de stuurbediening er zomaar op kunnen zitten. Misschien dat er al ergens een kastje geplaatst is?
...
Die zwarte stekker op foto 1 is niet de ISO stekker hoor, deze is een stukje breder, de ISO stekkers zitten bij mij nu keurig vanuit de brede rode (orginele) stekker, daarzit een verloop op voor de 2 ISO stekkers.
Die zwarte stekker van foto 1 is dus een stekker náást de ISO stekkers en heb ik niet gezien in mijn andere XM.
Nu C5 tijger…

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Xsara_Coupe schreef:We hebben vandaag een complete set uit de xm van xmturboct gesloopt. Miss dat je hier iets aan hebt?
Xsara_Coupe
Ik wil het in ieder geval wel eens zien, zodra ik voor mezelf weet hoe ik het compleet werkend kan krijgen ben ik serieus geïnteresseerd.
Ik lees ook nu twee keer over een grijze DIN stekker, heeft iemand hier een foto van ? En daar hebben ze het over op ‘diverse site’s’ .... heeft iemand linkjes, ik kan zelf namelijk niks vinden over dit item.
(of ik zoek gewoon verkeerd)
Ik ben dus naarstig op zoek naar foto’s, schema’s en ervaringen ... vooral het eerste overigens.
Nu C5 tijger…
een voorbeeld van een DIN stekker
er vanuit gaande dat je even wilde weten hoe zoiets er dan ongeveer uit ziet.
DIN stekkers worden tegenwoordig geloof ik voornamelijk gebruikt in de professionele apparatuur. Ze hebben het voordeel dat ze wat steviger zijn.
In het huis tuin en keuken segment werden ze vroeger gebruikt. Daar zijn ze echter bijna helemaal uit verdwenen.
Volgens mij heb ik dat hier in huis liggen… Zal ik eens een fotootje maken?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Als je wilt graag, ik zoek foto’s van de complete set, mede omdat ik ook nog moet uitvogelen hoe het bij tussen het stuur en de middenconsole zit en hoe ik 1 en ander aangesloten krijg op een Pioneer.
Nu C5 tijger…

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Ik bedacht me opeens dat de verkoper zaterdag vertelde over een wisselaaraansluiting en wees zo’n stekker aan. Dus ik net weer de radio eruit en even gekeken, ik kwam deze stekker tegen, en die ziet eruit zoals jullie de DIN stekker beschrijven :
Je ziet op deze foto ook de rode stekker waar de ISO stekkers aan zitten, deze heb ik er van de week ingezet, maar zo hoort het orgineel ook (zo zat het in mijn TCT). Hier nog een foto van de DIN stekker van voren :
Maar hoe nu ? Die DIN stekker (ik ga er even van uit dat die nu klopt ??) pastte in de orginele Citroën radio ? En zijn hier dan verloopjes voor te vinden ?
Want dat verloopje van Ebay eerder in dit topic heeft geen aansluiting voor een DIN stekker ?!?!
Nu C5 tijger…

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Btw, ik kom hier tegen dat ik stekker PIO-819 + PIO-204 (tot 1994) moet hebben. Nu is het niet heel betrouwbaar, maar als ik daarop google, kom ik dit plaatje tegen :
En dat ziet er niet uit alsof je er een DIN op aan kunt sluiten ...
Nu C5 tijger…
Sorry voor mijn foutieve hint wat betreft de zwarte stekker, zag er op de foto echt uit als één van die ISO-stekkers…
Wat betreft die foto die je opgegoogled heb is dit een foutief plaatje, die wordt gebruikt voor meerdere, totaal verschillende interfaces. Ik zou kijken of je dit setje via je lokale Pioneer-dealer kan krijgen, hij wordt namelijk door Pioneer zelf geleverd, dus dit zou geen groot probleem moeten zijn. Je weet nu hoe het eruit ziet, dus je kunt het ook gelijk tegen de verkoper zeggen hoe die eruit moet zien. Is hun probleem, als ze de verkeerde bestellen…
Ben zelf ook zeer geïnteresseerd in dit topic, TD tijger heb nu een nieuwe Sony-radio gekocht omdat er al een Sony inzat, maar deze heeft dus mooi geen afstandsbediening-ingang behalve infrarood en nu moet ik op zoek naar iets wat dus mijn stuurknopjesbediening omzet in Sony-begrijpbare infraroodsignalen… maar dit is
fftopic want we zijn hier jouw probleem aan het oplossen, niet de mijne…
Groetjes Erik!