5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

Roy zijn cx gti!
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 mei 2007 01:02 AM
  [ # 61 ]
xm'metje schreef:

hier nog even wat detail fotoos ..

http://s4.photobucket.com/albums/y145/cxpallas/kvs lekkage cx/

de koelslangen zijn ook niet zo heel mooi meer kan je deze nog nieuw bestellen?

meerendeel is standaart verkrijgbaar in de autohandel,, de rest kan je nog bij de dealer bestellen,, extreme maten ed zijn in de sub /speciaal handel verkrijgbaar.
daarnaast zijn er bedrijven die ze maken van silicon based rubber, in alle kleuren en maten.
mvgr wupke Wink

bijvoorbeeld…. http://www.meesvandenbrink.nl/

Profiel  

Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1205

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 15 mei 2007 02:04 AM
  [ # 62 ]

Hoe werkt dat eigenlijk bij CX met expansievat, koelsysteem vervangen/spoelen?

Mijn idee/aanname:
- Bij het laagste punt van het circuit (radiateur?) zit een “carterplug”?
- Doorspoelen: tuinslang in het expansievat en kraan open Very Happy
- Dan plug weer dicht en vullen met goede kvs (geen water!) tot niveauvlotter in expansievat
- Je hoeft door de expansievat-functie niet te ontluchten:?:  Confused:
- Wel na even draaien en weer afkoelen nogmaals niveau checken omdat bij het vullen wellicht nog niet alle circuits 100% gevuld waren Confused:

Of sla ik de KVS-plank volledig mis?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 mei 2007 02:15 AM
  [ # 63 ]

basic idee is
haal de slangen los tussen radiator motor en de kachelradiator.
het aftappen doe je vanaf 1 slang /kraan,, onderaan de radiator.
als die is utgelekt, is 70% van de vloeistof uit je systeem.

doe de slang in de bovenste ingang van je radiator,, en houd met de hand het onderste gat dicht.
wacht tot je radiator overstroomt.
haal je hand weg en laat hem leeg stromen.

dito met je motor..
de slang in het hoogste punt,,, de uitgang dicht houden met je hand.
werdom vol en leeg laten lopen.

de kachelradiator is simpel,, gewoon de tuinslang in de ingang duwen,, en lekker doorwassen..

eea leeg laten lopen aansluiten en dan vanaf het KVS voorraad vaatje rustig vullen,,, 1 voor 1 de ontluchtingen dicht maken als de lucht plaats maakt voor kvs.

in theorie zou je nu een luchtloos kvs circuit moeten hebben, echter de praktijk leert dat er soms wat lucht vrij kan komen,, dus even rijden en kvs niveau controleren, zo nodig bijvullen…

mvgr wupke Wink

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 15 mei 2007 11:15 AM
  [ # 64 ]

En je moet even een bout aan de voorkant van het blok eruit draaien, daar anders komt de KVS nl niet uit het blok zelf, en dat zijn aardig wat liters.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 15 mei 2007 11:12 PM
  [ # 65 ]

vandaag nog es even laten warm draaien en goed gekeken, het rare is dat er miniscule spetters kvs in het rond vliegen door de riemen maar ik nergens een duidelijke lekkage kan vinden, ze is wel wat zwetig ( oxidatie ) bij de slangen maar zie het nergens lekken.. ook ligt er een opgedroogd miniscuul plasje onder de auto ter hoogte van.. wat nu te doen? Rolling Eyes  toch de waterpomp eerst maar vervangen?? Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

docitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

Gepost: 15 mei 2007 11:15 PM
  [ # 66 ]

vandaag tot de conclusie gekomen dat mijn cx kvs verlist in de buurt van de waterpomp en dat door de riemen in de rondte wordt geslingert is nu de waterpomp na zijn gruzelementen door die kapotte riem of… wat me wel opviel is dat de kvs wel erg stropig is wat er uitkomt en dat de motor er lang over doet om warm te worden ( langer als normaal iig )

wie kan mij hierin wat verduidelijking in geven? zal zo even wat foto’s plaatsen..

Als ik de foto’s zo bekijk dan lijkt het wel alsof de klem van een slang op de waterpomp niet helemaal rondom loopt, precies op de plaats waar het ook lekt. Zou dat kunnen, of zie ik het niet goed?

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 mei 2007 11:26 PM
  [ # 67 ]
docitro schreef:

vandaag tot de conclusie gekomen dat mijn cx kvs verlist in de buurt van de waterpomp en dat door de riemen in de rondte wordt geslingert is nu de waterpomp na zijn gruzelementen door die kapotte riem of… wat me wel opviel is dat de kvs wel erg stropig is wat er uitkomt en dat de motor er lang over doet om warm te worden ( langer als normaal iig )

wie kan mij hierin wat verduidelijking in geven? zal zo even wat foto’s plaatsen..

Als ik de foto’s zo bekijk dan lijkt het wel alsof de klem van een slang op de waterpomp niet helemaal rondom loopt, precies op de plaats waar het ook lekt. Zou dat kunnen, of zie ik het niet goed?

volgens mij is het gezichtsbedrog maar zou goed kunnen ga het morgen eventjes chekke !! bedankt voor je scherpzinnige blik Wink  wordt er niet mooier op met al die groene aanslag Rolling Eyes

Groet Roy

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 16 mei 2007 12:06 AM
  [ # 68 ]

ik heb hier een afpers kit liggen,, dan kun je hem onder druk zetten en zie je vanzelf waar de druppels gaan komen…
mvgr wupke Wink

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 16 mei 2007 01:01 AM
  [ # 69 ]
kreazyV8wuppo schreef:

ik heb hier een afpers kit liggen,, dan kun je hem onder druk zetten en zie je vanzelf waar de druppels gaan komen…
mvgr wupke Wink

houd ik in gedachten Wink

Groet Roy

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 18 mei 2007 01:57 PM
  [ # 70 ]

Ik heb uit heel betrouwbare bron dat deze auto weer in de verkoop gaat Cool  Wat komt ervoor in de plek Roy?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 18 mei 2007 08:53 PM
  [ # 71 ]
T(h)ijs schreef:

Ik heb uit heel betrouwbare bron dat deze auto weer in de verkoop gaat Cool  Wat komt ervoor in de plek Roy?

jullie weten ook altijd alles he Laughing  als het goed is naar alle waarschijnlijkheid een cx 2500 trd turbo 1 Wink  sssstttt Wink

lekkerij is overgens toch een koelslang die wordt zo spoedig mogelijk vervangen Wink

Groet Roy

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten

Gepost: 20 mei 2007 12:22 AM
  [ # 72 ]

zo ,vandaag es even het probleem opgelost !! de koelslang achter de waterpomp zeg maar bleek er niet goed op te zitten en daar lekte het bij langs.. gelijk alle koelslangen gechekt en 3 groten vervangen ,gelijk maar even kleppies gesteld en nieuwe pakkingen geplaatst en olie ververst en ze snort weer heerlijk en keolt weer perfect ! Very Happy

Groet Roy

Profiel  

5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook