Hoera mijn derde XM is niet meer…
Vandaag de hele dag bezig geweest met het slopen van een XM… Hoewel Xsara_Coupe, Malle Pietje, Gompy58, eXpelliarMus en Matthijs veel meer hebben gedaan en ik meer heb toegekeken dan gedaan was het wel gaaf om het eens te zien. Ik heb nu allemaal Map sensoren, sleepringen, etc. Geen idee waar het allemaal voor is, maar dat komt wel. Foto´s zal ik later nog laten zien. D’r is weinig meer van deze XM over… Iig bedankt voor deze topdag, nog lekker weer ook!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je hebt een heel onderdelenmagazijn nu…
Ik vond het trouwens ook een leerzame dag. En gezellig.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Ja het was gezellie, heb na nu blijkt m’n kop verbrand, ik lijk wel een vuurtoren.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Ja het was gezellie, heb na nu blijkt m’n kop verbrand, ik lijk wel een vuurtoren.
Ik ook…en mijn nek
Nou ik ben ook bekaf. En ik heb volgens mij ook een rooie kop. Bij mijn ouders ff de auto leeggehaald. En nog een fotootje gemaakt. Hij zat echt helemaal afgeladen vol. Morgen ff de rest halen.
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Xsara Scootertje.
Foto’s? waar ik ben gek op foto’s ( last van een zonnensteek)
Hij was idd behoorlijk afgeladen
Daar heb je toch wle een break voor nodig. En dan nog niet alles hebben
Het gaat allemaal steeds sneller. De eerste xm die ik sloopte zaten 5 hele dagen in. Deze keer was het in een paar uurtjes gepiept En hij was nog kaler dan die eerste ook
Volgende keer slopen we met brug, want de hoogteregelaars ed zijn wel erg zonde om weg te doen…
Xsara_Coupe
eXpelliarMus schreef:Ja het was gezellie, heb na nu blijkt m’n kop verbrand, ik lijk wel een vuurtoren.
das een geruststelling dan. Ik kieek net in de spiegel en zag het zelfde…
Heb wel na afloop tot nu liggen weken in een hottub…. heeeeerlijk
Prima dagje gehad!

- Xsara Scootertje.
Xsara_Coupe schreef:Hij was idd behoorlijk afgeladen
![]()
![]()
Daar heb je toch wle een break voor nodig. En dan nog niet alles hebben![]()
Het gaat allemaal steeds sneller. De eerste xm die ik sloopte zaten 5 hele dagen in. Deze keer was het in een paar uurtjes gepieptEn hij was nog kaler dan die eerste ook
![]()
Volgende keer slopen we met brug, want de hoogteregelaars ed zijn wel erg zonde om weg te doen…Xsara_Coupe
Als er niet steeds een waterval langs was komen drijven, hadden we de dame ff hoger kunnen opkrikken en er onder kunnen kruipen, jammer maar helaas.
Nou, zou het een idee zijn om eerst alle vloeistoffen er uit te halen en m dan op zijn zij of dak te leggen? Eigenlijk wil ik die automaat ook wel hebben. En hoogteregelaars klinkt ook wel spannend!
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct

- Xsara Scootertje.
XM V6 sloopmeting II : Om haar nou op haar dak teleggen Nee!!
Ze is wel lichter temaken door de velgen er af tehalen en op bokjes zetten. maar haar binnen zetten en met een motorlichter/hijskraan de motor er uit halen gaat denk ik beter.
Tja op het dak leggen is misschien ook wat triest… Nou ik ga wel eens met de stallingsbaas praten. En ik heb voor het eerst iets pietluttigs aan mijn break geklust. Het dekseltje van het codebedieningspaneel vervangen. Viel uiteindelijk reuze mee. Wel steeds met een schuin oog gekeken naar het knipperen van het rode lampje. Vervolgens al het plastic teruggeklikt, wilde de vering niet meer in de hoogste stand. Weer alles demonteren. Toen zag ik dat het geribbelde stukje plastic achter langs een metaalachtig ding moest lopen. En toen deed ie het weer!
Citroën XM turbo ct

- Xsara Scootertje.
XMTurboCT schreef:Tja op het dak leggen is misschien ook wat triest… Nou ik ga wel eens met de stallingsbaas praten. En ik heb voor het eerst iets pietluttigs aan mijn break geklust. Het dekseltje van het codebedieningspaneel vervangen. Viel uiteindelijk reuze mee. Wel steeds met een schuin oog gekeken naar het knipperen van het rode lampje. Vervolgens al het plastic teruggeklikt, wilde de vering niet meer in de hoogste stand. Weer alles demonteren. Toen zag ik dat het geribbelde stukje plastic achter langs een metaalachtig ding moest lopen. En toen deed ie het weer!
Aldoende leert men,pss zijn de foto’s alklaar?
OK OK, ga ze nu op Photobucket zetten….
Citroën XM turbo ct
En hier zijn de foto’s!
Fijn klussen onder de motorkap:
Hier is ze al behoorlijk kaalgeplukt:
Nog even wat oppoetsen voor de laatste reis:
Eindresultaat 1:
En 2:
En dat is 3:
En met een volle bak weer naar huis:
Vandaag nog even een ritje gemaakt voor de motorkap, achterklep en een deur. De andere deuren komen van de week. En dan nog dus bedenken hoe we de onderkant leegtrekken…
Citroën XM turbo ct