2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
D-riem, waterpomp en looprol, maar hoe spanrol??? pg3
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 mei 2007 12:47 PM
  [ # 16 ]

Dat vind ik toch wel een tikkie optimistisch Sohail. We zijn toch wel 2 volle dagen bezig geweest met 2,5 man sterk en daarvan waren we toch wel 2/3 dag kwijt aan de distributie. Alleen al om te ontdekken hoe we de spanrol konden vernieuwen kostte een dik uur.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12532
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 mei 2007 03:43 PM
  [ # 17 ]
Serge schreef:

Dat vind ik toch wel een tikkie optimistisch Sohail. We zijn toch wel 2 volle dagen bezig geweest met 2,5 man sterk en daarvan waren we toch wel 2/3 dag kwijt aan de distributie. Alleen al om te ontdekken hoe we de spanrol konden vernieuwen kostte een dik uur.

Als je een 2/3 werkdag bedoelt dan klopt het wel, de D-riem heeft in totaal c.a. 6 uurtjes inbeslag genomen. Demonteren zat even tegen, dat heeft c.a. 4 uur gekost, monteren was in 2 uurtjes gebeurd.

Het totale klusje was bijelkaar opgeteld 24uur, waarvan de meeste tijd in de klepstoters ging zitten en het verwijderen van de pakking resten. Die spanrol was inderdaad effe kloten, de D-riem heeft in totaal max. 6 uurtjes in beslag genomen. Verder zaten we nog met het beschadigde schroefdraad in de kop voor de gloeibougie, carterpan demonteren om schoon te maken en. En uiteraard hebben we regelmatig effe een koffiepauze genomen Razz

PS: Ik wil die halve man niet afzeiken, maar veel heeft hij niet gedaan, wij hebben het meeste werk gedaan.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 mei 2007 04:52 PM
  [ # 18 ]
Han S schreef:
Willem schreef:
malle pietje schreef:

nu topgear kijken! Laughing Morgen weer de heeele dag klussen!

Ik ook ! ! Aandrijfas vervangen ! ! !

Links of rechts? Ik heb daar een uitgebreid draadje over gestart, zoek ende gij zult vinden.

Rechts, ofwel de bijrijderskant….Ik ben er 4 uur mee zoet geweest en de meeste tijd zat ‘m in het fatsoenlijk opkrikken van de auto op een brug. De fuseekogel werkte niet helemaal mee, moest eigenlijk ook vervangen worden, maar het juiste gereedschap ontbrak.
De boutjes van het tussenlager ging ook prima, behuizing goed schoongemaakt, in de olie gezet. Ik heb alleen een extra set handen nodig gehad met het opzij halen van de veerpoot terwijl ik de as eruithaalde en er weer in moest schuiven. De keerring was meteen goed en past prima, lekt niet.

De auto is nu stiller, die oude as maakte toch wat herrie vergeleken met de gereviseerde, maar de trilling is minder, maar toch niet helemaal verdwenen…....Zal ‘m wel in de fuseekogel of banden zitten

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12532
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 mei 2007 07:15 PM
  [ # 19 ]
Willem schreef:

Ik heb alleen een extra set handen nodig gehad met het opzij halen van de veerpoot terwijl ik de as eruithaalde en er weer in moest schuiven.

Dat is altijd even kloten met die veerpoot, gelukkig is het allemaal goed gelukt.
Zag gisterenavond laat pas dat je gebeld had rond 12:00, rond dat tijdstip was ik een BX met stotterproblemen aan het verhelpen.

Wat zat er eigenlijk tegen met de fusee kogel, draaide deze mee ???

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 21 mei 2007 01:03 PM
  [ # 20 ]
Willem schreef:

De fuseekogel werkte niet helemaal mee, moest eigenlijk ook vervangen worden, maar het juiste gereedschap ontbrak.


Weet jij toevallig met wat voor tang of sleutel de fuseekogel vastgedraaid kan worden? Het losdraaien van de oude kogels zie ik wel goed komen (steenbeitel oid.), maar het vastgezetten… De kogel heeft aan beide kanten een uitsparing waar vertikaal iets in geplaatst kan worden, maar dat is iig geen gebruikelijk stuk gereedschap.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 mei 2007 02:34 PM
  [ # 21 ]

‘t is een stuk speciaal gereedschap…....‘kweetniet of het speciaal citroën of generiek voor fuseekogels

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 21 mei 2007 02:43 PM
  [ # 22 ]

Dat zal dan wel speciaal Citroën zijn, want ik heb hier een catalogus liggen van een bedrijf gespecialiseerd in speciaal gereedschap en daar staat het niet in.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 21 mei 2007 04:26 PM
  [ # 23 ]

Misschien dat het speciaal gereedschap is voor een andere industrie yeah banana

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 21 mei 2007 05:46 PM
  [ # 24 ]

Even weer ontopic, sinds de d-riem en waterpomp wissel hoor ik een konkkend geluid. Ritmisch als het er is, maar dat is maar een paar keer op een rit, en vanuit het linker vooronder?

het lijkt me vooralsnog niks te maken hebben met de d-riem en waterpomp wissel maar is natuurlijk wel toevallig. Zou de stabilisatorstang (of hoe heet die verticale) naast de veerpoot door het opkrikken en de extra druk van het sleutelen wellicht een duwtje hebben gekregen richting de eeuwige stabilisatorstangvelden?

Ze doet het verder weer prima, en ik ben er nog steeds blij mee!!!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 21 mei 2007 05:54 PM
  [ # 25 ]

Laughing  Laughing
Dop is bij Facom te krijgen nr. D138 (ong 50 euries)
Heb je echt nodig om de kogel fatsoenlijk te kunnen monteren.
Als je hem vastzet met de beitel krijg je het hitteschild niet meer gemonteerd.

btw. om het vliegwiel te blokeren heb ik een verfroller-beugel afgezaagd.
Is precies de goede diameter (8mm) en lang genoeg om achter de startmotor langs door het vliegwiel te steken.
Vergeet alleen niet de accu los te koppelen, het haakse uiteinde komt erg dicht in de buurt van de plus op de startmotor.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 21 mei 2007 05:57 PM
  [ # 26 ]

Kijk, dat zijn nog eens goeie doe-het -zelf tips! Volgende keer even aan denken!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 21 mei 2007 09:43 PM
  [ # 27 ]

Ik heb de fuseekogel van de week zoveel mogelijk met de hand (sleutel) vastgedraaid toen hij uiteindelijk ging meedraaien heb ik de rest met de luchttol gedaan en het laatste stuk weer met een sleutel.

Het hitteschild heb ik weg gelaten, alleen maar extra gewicht.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12532
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 mei 2007 09:58 PM
  [ # 28 ]
TCT tijger schreef:

Ik heb de fuseekogel van de week zoveel mogelijk met de hand (sleutel) vastgedraaid toen hij uiteindelijk ging meedraaien heb ik de rest met de luchttol gedaan en het laatste stuk weer met een sleutel.

Het hitteschild heb ik weg gelaten, alleen maar extra gewicht.

De draagarm onder druk zetten mbv een krik helpt meestal tegen het verdraaien.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 mei 2007 11:23 PM
  [ # 29 ]

De monteur bij Profile rammelde hem gewoon vast met de slagmoersleutel.

Losmaken deed hij nog mooier.
Hij draaide de moer er af, zocht naar een ferme moker om daarmee vervolgens in het horizontale vlak 3 ferme rammen tegen de fusee te geven…los…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 mei 2007 11:30 PM
  [ # 30 ]
Ries schreef:

De monteur bij Profile rammelde hem gewoon vast met de slagmoersleutel.

Losmaken deed hij nog mooier.
Hij draaide de moer er af, zocht naar een ferme moker om daarmee vervolgens in het horizontale vlak 3 ferme rammen tegen de fusee te geven…los…

gut, zo doe ik het nou ook altijd.
k’zei toch al, dat een mooie hamer nooit weg is.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook