Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Zo. Nu een keer met de billen bloot. Welke versie vindt je mooier en waarom ? En als je dan toch post, mag je ook (eventueel) aangeven wat je rijdt ..
Nu C5 tijger…

Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik heb alvast afgetrapt. Type I dus, ik rij er al jaren in en ik val vooral voor het dashboard. Verder vind ik de hoge vleugel iets mooier, maar dat boeit me dan weer amper.
Nu C5 tijger…
type 1
ik rij zelf geen xm meer omdat een cx leuker is maar als ik de keus weerheb type 1
Type 1 duh….
Type 2 is ver-Xantia-aad…

Totaal aantal Berichten: 355
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Makkie; Type I, vooral dashboard en eenspaakstuur mooier. De optisch scherpere neus vind ik ook mooier. Ik weet nog wel dat ik in het begin niets van de kleine achterspoiler van de II moest hebben, maar die vind ik nu wel iets subtieler.
Verkocht, helaas schade gereden!
Ik als niet-Xm rijder (nog niet althans ) wilde graag BEIDEN stemmen, maar die keuze is er niet.
Dus ik wacht nog even tot jullie de poll aanpassen.
Jij zegt rake dingen…
Vind die scherpere neus ook mooier…en die vleugel ook van Type 2…kan die helaas niet overzetten….alleen als je de hele klep wisselt…...
Bram schreef:Ik als niet-Xm rijder (nog niet althans
) wilde graag BEIDEN stemmen, maar die keuze is er niet.
![]()
Bram, wanneer komt jouw XM dan?
Ik zeg type2.. mijn 309 heeft/had ook al wat iet rondere vormen van binnen, van buiten echter vierkant. Spoiler van type 2 vind ik mooier, subtieler zoals de non-GTI 309 die ook heeft. Minder opzichtig. Ook de neus hoeft niet zo spits. Misschien ben ik niet hardcore genoeg?
Maar, we blijven allemaal XM liefhebbers en dat telt he
Ouwe mopperkont
Als je nog steeds Peugeot rijdt (of zou rijden), ben je inderdaad niet hardcore genoeg.
Peugeot an sich is nog niet zo erg… maar een 309 Oo
Anway, heb ook type II gestemd. Vind vooral ‘t dash en de spoiler (zie m’n plaatje hierlinks… pure p*rno)+ grill mooier. En de betere kwaliteit vind m’n portemonnee mooier

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Type I.
Dashboard van de Type II vind ik dodelijk saai, alsof ik in de 806 van mijn schoonvader rij (zelfde stuur, zelfde bedieningspaneel voor de airco). Het eerste dash heeft nog iets spannends. Geen airbag, en dat pleit weer voor de II, maar toch. De scherpere neus, chevrons uit het midden, dat soort details maken hem interessanter. De II is net iets veiliger/doorsnee/saaier qua looks, op deze punten. Maar als ik ooit een XM ga rijden zal het met het oog op de al zo vaak beschreven kinderziektes vast wel een type II worden…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Matthijs2006 schreef:Bram schreef:Ik als niet-Xm rijder (nog niet althans
![]()
Als ik door wat voor omstandigheden dan ook, zou moeten stoppen met koerierwerk (dus nog maar weinig km’s maak)....dan wil ik zeker een XM (benzine) hebben…uiteraard Berline….met werkende airco e.d.
Want de XM stoel kan wel tippen aan die van de BX GTI.
Ik heb vandaag weer eens 11 uur lang bijna continue in de BX gezeten .....en dan zonder rugklachten e.d. uitstappen….er is geen enkele andere Citroen die daar aan kan tippen, behalve dan de XM.
(jawel….ik heb dat jaren geleden al ervaren met de XM van mijn zus, maar een XM diesel was/is gewoon te zwaar voor mij)
Bram schreef:Matthijs2006 schreef:Bram schreef:Ik als niet-Xm rijder (nog niet althans
![]()
maar een XM diesel was/is gewoon te zwaar voor mij
Scheelt toch gauw 80 kg, 2.1TD vs 2.0 16v
Lees:scheelt niks.
Ik denk dat Bram het verschil bedoelt tussen een XM diesel en een BX diesel…

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Smultie schreef:Bram schreef:Matthijs2006 schreef:Bram schreef:Ik als niet-Xm rijder (nog niet althans
![]()
maar een XM diesel was/is gewoon te zwaar voor mij
Scheelt toch gauw 80 kg, 2.1TD vs 2.0 16v
Lees:scheelt niks.
Nee, maar een benzine is natuurlijk ook aanzienlijk goedkoper in de wegenbelasting en dan nog eens 80 kg lichter.. Tel uit je winst
Eveneens ben ik tevens ook.