Leve de oprit!
Groetjes Erik!
Oprit… Ook een goed idee! Maarre heb ik ook niet. Nou ja, ik heb misschien ook nog een XM op het oog…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Oprit… Ook een goed idee! Maarre heb ik ook niet. Nou ja, ik heb misschien ook nog een XM op het oog…
oprit in drenthe
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ging je de onderkant nog kaal halen?
Enne, wat voor xm heb je op t oog?
Xsara Coupe
Ha Marco,
Ik wil denk ik begin volgende maand de laatste onderdelen van de XM af slopen, wanneer weet ik nog niet maar dat laat ik nog wel weten. Dan kan het restant naar een ijzerboer.
Verder heb ik een XM uit 90 op het oog voor dagelijks gebruik. Een v6 ambiance, handgeschakeld, uitstekend onderhouden en met de nodige krassen van buiten.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Krijg volgende week m’n nieuwe C4 afgeleverd.
Krijg nu al een week gevoel in m’n maag als bedenk hoe op de parkeerplaats de eerste deur van een **** tegen de mooie rode lak wordt geplemd.
Schijnt voor sommige mensen heel normaal te zijn. Als ik het zie…zal het in de minuten daarna geen gezellige vertoning worden.
Aan de andere kant, de hele dag in de gaten houden valt ook niet mee.
We zullen het moeten afwachten.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Hopelijk ben ik zeer binnenkort eigenaar van een V6 ambiance uit 1991, kleur bordorood, stoffen ambiance interieur, mooie kokosmatten. Er is de afgelopen jaren heel veel aanverspijkerd, wo een nieuwe achteras.
Qua uiterlijk niet moeders mooiste, technisch dik in orde (op een brandend ABS lampje na). Fotoos volgen!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vanmiddag mijn nieuwe V6 ambiance opgehaald uit Brabant. Lekker getoerd naar Leiden. Tis een handgeschakelde versie, veert lekker (veel anders dan mijn break).
Ik heb er een behoorlijke stapel rekeningen bijgekregen vanaf 1999. In dat jaar had de vorige eigenaar m aangeschaft. Vanaf 1999 gedaan:
1999: fuseekogels, aandrijfashoes, remschijven en -blokken
2001: waterpomp, thermostaat, motorsteun, cilinderkop, kettingspanbeugels en geleiders, multiriemen, V riem, koppelingset, waterslang, motor in en uitbouwen
2002: hogedrukpomp, raammechanisme
2003: veerbolsteun, complete uitlaat
2004: dynamo
2006: achteras
Er is flink aan verbouwd dus. Van buiten is ze niet mooi, vol krassen, doffe lak, etc. Die krassen komen van een kat. Er heeft een tijdje een familie muis haar intrek genomen in de isolatie van de motorkap. En de kat had een oogje op de muizen. Overigens heeft ze ook een behoorlijke tijd stil gestaan.
Tijdens het rijden de volgende puntjes ontdekt, weet alleen niet of dat allemaal ‘normaal’ is.
- Het sturen gaat zwaarder tijdens het rijden dan bij stilstand, er zit Diravi op. Is dat normaal?
- ABS lampje brand alleen bij afremmen op lage snelheid, op de snelweg geen melding. Sensor overleden?
- Er moet flink op het rempedaal getrapt worden om af te remmen. Dat lijkt met niet helemaal ok toch?
- beetje rare lucht tijdens het rijden. Kunnen ook restantbehoeftes van de familie muis zijn???
- de draaiknop voor het instellen van de temperatuur lijkt lam, in de zomer niet zo erg, maar s winters lastig warm stoken… De knop zit ook behoorlijk los… Iemand een idee?
Hoor graag even wat normaal is en wat niet.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is deze voor dagelijks gebruik? En die blauwe Break TCT dan?
Heb je al een foto?
De break hou ik aan. Alleen wordt die nogal in elkaar gereden hier in de stad. Dus wordt de v6 mijn dagelijkse auto. Kunnen ze fijn tegen aan botsen (doen ze dan uiteraard weer niet).
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
neut schreef:eerst veel geluk met je nieuwe aanwinst
![]()
die kachel knop, heb ik ook eens gehad in de zomer stond tie lekker voluit altijd bloedheet en mooi weer
![]()
als je die knop er af trekt zit er aan de achterkant een buisje met een metalen plaatje vaak is het plastic stuk .
en kun je draaien wat je wilt maar geen grip, dus een andereknop erop
Die moet je toch nog ergens hebben liggen Arjan?
Een dame met patina das ook leuk, gefelisievlap dan maar, foto’s?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
neut schreef:
eerst veel geluk met je nieuwe aanwinstdie kachel knop, heb ik ook eens gehad in de zomer stond tie lekker voluit altijd bloedheet en mooi weer
als je die knop er af trekt zit er aan de achterkant een buisje met een metalen plaatje vaak is het plastic stuk .
en kun je draaien wat je wilt maar geen grip, dus een andereknop erop
Die moet je toch nog ergens hebben liggen Arjan?
Een dame met patina das ook leuk, gefelisievlap dan maar, foto’s?
Ha John en Wes,
Ik moet nog eens al mijn spulletjes door om te kijken of ik zo’n draaischijf heb liggen. Heb zoveel spullen dat ik het ff niet weet ops:
Foto’s komen nadat ik haar ff heb gecleand.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Nee NU!! en na de cleanerbeurt een foto, das juist zo leuk om te zien.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
De verwarming doet het weer. Het witte plastic palletje zat los, viel naar beneden toen ik de draaischijf eruit trok. Vervolgens paneeltje los, palletje vastklikken en klaar…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De Xmania gaat een beetje uit de hand lopen vrees ik… Van de week nr. 5 gekocht, een Exclusive uit 92. Wederom van buiten met de nodige schades, binnenkant is netjes. En deze doet het niet, ‘kwestie’ van een nieuwe startmotor monteren… Eens kijken of dat wil lukken.
En verder fijn toeren met m’n rijdende v6, via Drachten naar Harlingen en weer terug. Is wel een machtig geluid zo’n v6. Daarmee vergeleken is een turbo maar stilletjes.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!