Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Hi D Forumleden,
Vaak komen er ( probleempjes en idea tips aan de orde om een en ander op te lossen / te herstellen. Iets over de verzorging van de CX heb ik misschien gemist. Als ik er 1 heb wil ik hem wel in P Topconditie houden.
Ik ben eigenlijk benieuwd met wat voor een spullen jullie de lak van de wagen onderhouden, cq de chromen / kunstof bumpers en de LM-velgen schoonmaken. Misschien ook wat je niet evil moet gebruiken of waar je op moet letten!
De hartelijke Citrogroeten,
Arno wink
volgens mij gewoon met de standaard auto make up behandelen.
maar ik ben niet zo’n poetser ops:
wat ik wel weet : gebruik nooit maar dan ook nooit wax op siliconen basis.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

- CX TRS 2.2 1987
erikkuiper schreef:Volgens mij gewoon met de standaard auto make up behandelen.
Maar ik ben niet zo’n poetserops:
Wat ik wel weet : gebruik nooit maar dan ook nooit wax op siliconen basis.
Het was wel te verwachten dat er overweldigend gereageerd zou worden, maar ik dacht dat er wellicht bepaalde middelen favoriet zouden zijn, bij de verzorging van de lak van je “La Grande Voiture”
. Ook die ontwikkeling staat niet stil.
Bijvoorbeeld: [list] Wat men gebruikt met het schoonmaken van LM-velgen, daar het toch agressief spul is? [/list:u] [list] Tegenwoordig kan je wagen laten behandelen met speciale middelen, ik dacht “protech” wordt er gebruik gemaakt van die middelen? [/list:u] [list] Misschien zijn er nog andere tips?[/list:u]
: Of wat je zoal gebruikt voor de lak.
Gr. Arno

- CX TRS 2.2 1987
moyen-achat schreef:Protech: heb ik mijn lak mee laten behandelen.
Duur is wel een nadeel, maar als het op lange duur beschermd
lijkt het me het wel waard. Waar moet je aan denken aan
€uri?
En ik was ma dame met een speciale handschoen en zeem van De auto is zwart en de lak blijft prachtig.
Meguiars behoort bij de top. Protech is ook heel goed, maar wel aan de prijs:
Gebruik je nog andere producten naast de handschoen en zeem? Heb even op de site gekeken, heb nog niet alles gelezen. Er is toevallig ook een winkel in de buurt die de spullen van hen verkoopt. Goeie tip, en ga zeker daar even kijken.
gr. Arno
Protech kost ongeveer €600,- voor een klassieker met veel “chroom”. Voordeel is dat matige lakken weer helemaal opgewaardeerd worden. Tevens halen ze kleine deukjes en krassen weg. Je auto ziet er weer als nieuw uit. Prestaties op lange termijn schijnen goed te zijn.
Ik was de auto met het spul van Protech. Dus verder geen middelen van Meguiars. Maar die washand en die zeem zijn echt top!

- CX TRS 2.2 1987
Naast de standaard producten die je koopt (van die schildpad ): [list]* Zijn er mensen die harde was gebruiken. wat is je ervaring ermee?[/list:u][list] * In Autoweek stond iets over verwensites voor de auto http://www.bellacarrozza.nl daar verkopen ze een schoonheidslijn Aristoclass. Is iemand bekend met dat product?[/list:u]
Gr. Arno
Ik gebruik voornamelijk de turtle wax, niet al te duur en doet goed z’n werk.. Gebruik het bij elke wagen…
En hoe zit het met (zure) regen, felle zon, uv en dat soort ongein?
Kan dat spul er een beetje tegen?
En is dat in kleur, of blank?
Ik had er nog nooit van gehoord, maar klinkt best aangenaam spul.