Kan je serie 2 deuren op een serie 1 zetten ?
dat kan
Past perfect,ik ben het zelf op dit moment ook aan het doen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Alleen de sloten van een serie 1 kun je niet overzetten, de slotgaten van een serie 2 portier zijn groter.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
BX sloten passen perfect op serieII deuren…
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!
Kan je serie II deurpanelen op serie I deuren zetten?
Kan je elektrische ramen in serie I deuren bouwen?
Mijn deuren zijn goed, deurpanelen verschrikkelijk krom en de raammechanismes lopen erg stroef. Nu wil het geval dat ik al wel een serie II middenconsole heb, inclusief schakelaars voor ramen, als ik die boel toch ga fixen…
Kan dat?
--Arne-- schreef:Kan je serie II deurpanelen op serie I deuren zetten?
Kan je elektrische ramen in serie I deuren bouwen?Mijn deuren zijn goed, deurpanelen verschrikkelijk krom en de raammechanismes lopen erg stroef. Nu wil het geval dat ik al wel een serie II middenconsole heb, inclusief schakelaars voor ramen, als ik die boel toch ga fixen…
Kan dat?
midden console niet dacht maar de deurpanelen wel..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
midden console niet dacht maar de deurpanelen wel..
wel als je het hele dashboard over gaat bouwen.
deurpanelen is inderdaad geen probleem.
maar ik vind serie 1 spul mooier
nouja, dan heb ik blijkbaar een wonderauto! Er zit echt een middenconsole met schakelaars voor de raambediening in. Hij is ook 5 cm korter dan de orginele, te zien aan de vloerbedekking achter..
Of is serie I ook uitgevoerd met elektrische ramen? Dacht het niet toch?
Ja zeker, electrische ramen is heel normaal op een serie1, en de vroege CX’en hadden ook een kortere middenconsole. Dus misschien heb jij net zon uitvoering. Wat niet kan is de serie2 middenconsole overzetten, maarja waarom zou je dat willen, serie1 interieur is stukken mooier dan serie2 interieur imho.
Maarrem, serie2 raamschakelaars zitten in de deuren, dus waarschijnlijk zijn het de schakelaaars van de achterruiten die in je middenconsole zitten.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Mmm, ik snap er niet veel meer van.
Mijn CX is van 1975, je zegt dat de vroege CX’en een kortere console hadden, maar die van mij is toch vrij vroeg…
Toch is het duidelijk te zien dat er vroeger een langere console zat, deze is zeker niet de oorspronkelijke.
Ik wil verder niks overzetten hoor, begrijp me niet verkeerd, ik heb deze auto een maand en evalueer een beetje wat er door eerdere fanaten aan gedaan is.
Maar al met al toch goed nieuws dat serie I ook elektrische ramen had, dan kan ik dat soort raammechanismen zoeken ipv. serie II deuren in die van mij proppen.
Ik zal eens wat rondkijken.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
tijd voor een photo?
--Arne-- schreef:
Ik zal eens wat rondkijken.
Als je wil kom ik wel ff kijken vandeweek. Is wat sneller met hoe en wat er aan geknutseld is, PB me ff
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!