trd turbo 1
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 juni 2007 03:59 AM

Iemand ervaring met een cx trd turbo 1? Rij nu met veel plezier rond in de 22trs. Alleen in 3 maanden al 8000 km gereden. Toch maar eens kijken naar een leuke diesel. Als ik het goed heb is de turbo1 diesel prima maar een 2 kan wel eens problemen geven.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 juni 2007 04:28 PM
  [ # 1 ]

Bah als een turbo 2 goed onderhouden is zijn daar ook geen problemen mee in de eerste Turbo 2 diesels van 87 roesten van binnenuit in de cillinderbussen maar wees er maar zeker van degene die nu nog rondrijden zijn gemodificeerd of zijn van een latere datum en hebben dat euvel niet meer…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 juni 2007 04:32 PM
  [ # 2 ]

De TRD Turbo 1 staat bekend als vrijwel onverwoestbaar. Als je eenmaal een goede TRDT2 hebt gaat dat vermoedelijk ook op. Inderdaad zoals gezegd, De meeste TRDT2’s die nu nog rondzwalken zijn de probleemfase voorbij.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 juni 2007 06:03 PM
  [ # 3 ]

oke, maar als je een turbo 2 vindt met 100d op de teller, zou dat probleem er nog in kunnen zitten?
Of is het de tijd die problemen geeft? En niet de km stand.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 juni 2007 06:16 PM
  [ # 4 ]

Als je een trdt2 vindt met 100k is het mogelijk dat het probleem er nog inzit lijkt mij. In dat geval is het een kwestie van onderhoudshistorie zoveel mogelijk traceren of ergens vast een reserveblok regelen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 juni 2007 06:20 PM
  [ # 5 ]

maar WAT voor problemen zijn er dan? ik heb dat al eerder ergens gevraagd, maar geen antwoord gekregen.
gaat de turbo zelf kapot? kunnen de slangen het niet aan? lekkages? wat, wat,wat?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 juni 2007 07:09 PM
  [ # 6 ]

De problemen zijn eigenlijk allemaal materiaal problemen. Citroen wilde vanaf zo ongeveer ‘86 bezuinigen, en heeft dit gedaan door onder andere gietijzer uit india te halen voor de TRDT2 blokken. Dit ging niet goed. Daarbij heb je het probleem van die verstevigingen op de TRDT2 kop, die schijnbaar van een net iets ander materiaal zijn, of op een andere manier opwarmen of afkoelen (te snel, te langzaam), waardoor de boel gaat trekken en scheuren in de kop veroorzaakt.

Van de allereerste blokken is dacht ik zelfs een terugroepactie geweest waarbij motoren kosteloos vervangen zijn. Dit onderwerp is overigens ook al een paar keer op CX-L aan bod gekomen.

Bij mij weten zijn er geen problemen met de turbo’s of slangen zelf, alles is te herleiden naar problemen met materiaalkwaliteit van de kop en het blok, en dus die zaak van die verstevigingsribben. Wat schijnbaar een ontwerpfout is.

Hier staat er bijvoorbeeld een en ander over.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181221

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 juni 2007 08:06 PM
  [ # 7 ]

dank je wel voor deze duidelijk uitleg. ik denk dat ik het nu wel snap ja.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 juni 2007 01:20 PM
  [ # 8 ]

Feit is moest je turbo 2 kop scheuren kan je er moeiteloos een turbo 1 kop op leggen dat is geen enkel probleem.

heb ik ook gedaan.

Het probleem was ook dat er onzuiverheden in het metaal van de turbo 2zaten zodat deze blokken van binnenuit roesten als je geen koelvloestof mar water gebruikte. Maar daarvan zullen er ook niet veel meer rondrijden nu…ik heb nog een limousine van 1988 staan met 285000km wel die rijdt perfect… voor de rest een zalige motor om mee te rijden trekt een pak beter en heeft veel meer koppel dan een xm 21td

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook