Weet iemand wat voot er in de aandrijfassen van een cx moet worden toegepast? In de vraagbaak staat iets van total multi?
In de werkplaatshandboek staat molykote longterm 2??
Maar ik meen me te herineren dat er gewoon vet in kan??
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
ik zou gewoon het vet pakken dat bij nieuwe hoezen geleverd wordt.
kan me niet voorstellen dat “gewoon” vet net zo goed werkt als dat vieze smerige zwarte spul voor aandrijfassen.
zo op het eerste gezicht lijkt gewoon vet zeker dikker dan molykote.
ik weet ook dat sommige soorten rubber oplossen in gewoon vet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik gebruik altijd Total Multis.
Na het verwijderen van het oude vet doe ik 150 gr in de buiten hoes en 250 gr in de binnen hoes.
Doe het al jaren zo ,nooit problemen mee gehad.
Met het vet dat bij de hoezen zelf geleverd word kom je maar voor de helft toe…
Touwens in de revisie assen van Sud Est zit gewoon vet in en dat voldoet ook.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Nou het zat niet bij de ashoesen, kan best zijn dat ik het al een keer gebruikt had. Ik begrijp van een goede vriend van mij dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Dat moderne spul is zo goed, dat het niet zo meer toe doet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
molycote is er 1, ik gebruik altijd het grijze grafietvet (in de volksmond).
dat is dus dat zwarte dikke drap spul.
en NEE je kunt niet zomaar vet erin doen.
ins en outs ga ik ff nie kloppe nu, maar gewoon lagervet is niet afdoende.
het betreft immers laagtoerige lagering onder een HOEK, en dan dient het vet een zekere viscositeit te hebben,
dus als je twijfelt, alleen vet wat lange draden trekt als je er een vinger in steekt en dan eruit haald
als het dat niet doet krijg je onvoldoende smering op lastig bereikbare punten en onder hoge belasting.
en dan loopt de zaak rap kaduuk.
mvgr wupke



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
verkuilm schreef:Nou het zat niet bij de ashoesen, kan best zijn dat ik het al een keer gebruikt had. Ik begrijp van een goede vriend van mij dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Dat moderne spul is zo goed, dat het niet zo meer toe doet.
vetten zijn er in diverse soorten en voor diverse doeleinden. het ene vet tast eerder rubber aan dan het andere.
dreft lijkt ook op lhm….
jaaa das een goed idee: afwassen met LHM
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v