Ik zal het lijstje van de afkeurpunten die de rdw gevonden heeft vorig jaar,vermelden.
Accu ondeugdelijk bevestigd,Aandrijfashoezen dichten niet af,wiellager linksachter hoorbaar slijtage.
Remleidingingen naar voorste veerbol??,en naar linkervoorwiel slecht.
Ruitensproeier werkt niet,binnenspiegel ontbreekt,stadslichten en linkergrootlicht werken niet,stadslicht/clignoteur unit rechtsvoor ondeugdelijk bevestigd.
Linkerkoplampreflector vertoont roest.
Adviespunt: Diverse remleidingen.
Ik wil zo snel mogelijk apk op de cx hebben,a.s zaterdag ga ik zoveel mogelijk punten afhandelen.
Het laswerk en het opfraaien komt op de tweede plaats.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Het werk ligt een beetje stil,ik sleutel viel liever op de brug.
Heb ondertussen de ruitenwisser vervangen,de ruitensproeiermotor op gang geholpen,en de bovenste motorsteun vervangen.
Bij ebay heb ik een motorpakkingset,met alle keeringen erbij voor 4 tientjes gekocht.
Leek me geen verkeerde deal.
Stadslicht linksvoor werkt ook weer,die nwe stekkers op de relais hebben resultaat.
Heb het leidingwerk onder de auto een beetje kunnen bekijken,waarschijnlijk valt het allemaal nog mee,een groot deel zit nog goed in de tectyl.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Goed,vandaag is ze op de brug beland en heb ik haar even goed kunnen inspecteren.
Ik heb de remkrullen achter vernieuwd,de draagarm linksachter is vervangen door een gereviseerd exemplaar.
Het wiellager aan die kant was toch al slecht die is dus nu ook vervangen.
De leidingen naar de veercylinders achter heb ik ook vervangen,die waren krokant.
De veerbollen waren nog op druk,hebben alleen de verkeerde waarde?.
Ik heb geen flauw idee wat voor bollen het zijn,was niet meer leesbaar .
Ik kon alleen zien dat het immitatie bollen zijn.
Het leidingwerk wat van voor naar achter loopt is goed,dat scheelt een hoop werk.
De motorolie en het filter zijn nu ook weer vers.
De voortrein heb ik even goed bekeken,daar zit nog een hoop werk in.
Blokken en schijven zijn nieuw,dat scheelt ook weer,maar de bovenste fusees hebben speling,die moeten eruit geperst worden.
De remslangen hebben droogtescheurtjes,en de beide remleidingen moeten vervangen worden.
De binnenste ashoezen moeten vervangen worden,en de linkerveercylinder is door een vorige eigenaar behoorlijk mishandeld.
Bij het vervangen van een veerbol hebben ze de hele boel te ver doorgedraait,waardoor er een retourleiding is uitgescheurd.
De veercylinder is dus zeiknat aan die kant.
Nog drie dagen werken,dan heb ik een maandje vakantie,dan kan ik even doorpakken.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
kleine update
Vandaag niet veel gedaan,maar de toerenteller heb ik aan de praat gekregen,en ik heb een leiding naar de remaccu vernieuwd.
Op zolder trof ik nog twee nwe remslangen aan,alle kleine beetjes helpen.
De einddemper bleek bij nader inzien toch niet zo heel best,ik heb nog een nwe originele zwarte pot liggen van een 2400 super.
Die past ook wel,het geluid zal wel wat zwaarder worden.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Vandaag heb ik thuis de beide remslangen,de beide remleidingen,en de linker lekzak voor vervangen.
Ook de voorremmen heb ik gelijk maar even gangbaar gemaakt.
Dibert is met allerlei tijdrovende projecten bezig,dus een brug bespreken word wat lastiger.
Eind volgende week wil ik haar door de apk hebben,dat moet lukken.
Dan kan ik met de cx op pad,kan ze ook gelast worden.
Ik denk dat het op dezelfde manier gaat gebeuren als de cx van cxpower,een weekendje inlassen bij freddie.
Als het weer een beetje meezit,dit alles met een bbq combineren.
Groetjes Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Lekker bezig!
Gr Martijn
Ik ben voorlopig nog wel even bezig,de topic word voorlopig nog niet gesloten.
Het was een cx of niks
De voortgang
Gisteren is ze voor de apk geweest,en afgekeurd op een ashoes linksvoor,de ruitenproeier pomp deed het soms niet,net als het linkerstadslicht.
De uitlaat nog even gasdicht maken,en dat was het.
Vandaag heb ik dat dus gerepareerd,de rechterashoes heb ik gelijk ook maar gedaan,die was al bijna door.
De lhm heb ik ververst en,de voorraadbol gevuld,en de v-snaar van de h.pomp heb ik vervangen.
Maandag gaat ze voor de herkeuring,volgende week wil ik de distributieriem,en de v-snaar van de waterpomp/dynamo nog vervangen.
ook staan de banden nog op het programma.
De lm-velgen sluiten niet goed af,ik gooi er gewoon stalen velgen onder met doppen.
Dat was het weer voor vandaag
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De lm-velgen sluiten niet goed af,
het zou wellicht kunnen helpen ze even een keer opnieuw te monteren met van die montagezeep als je ze onder de auto wilt houden en niet op stalen schoenen wilt lopen
Is die garagezeep niet alleen om de banden beter over de velg te laten glijden?,zeep dicht toch niet af?
Gr Raymond
Het was een cx of niks
ray schreef:Is die garagezeep niet alleen om de banden beter over de velg te laten glijden?,zeep dicht toch niet af?
Gr Raymond
idd wat je wel kan doen is de velgrand bekijken en eventueel weer vlak maken helpt soms ook wel eens
@ray heb je ook al fotos van de cx
Nee nog niet,maar ze ziet er echt beroerd uit op dit moment,veel roest,en twee witte achterportieren.
Heb laatst een mooie digitale camera van panasonic gekregen van m,n broer,maar ik heb er nog niets mee gedaan.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Yes, nwe apk
Ze mag weer officieel de weg op,met nwe apk.
Voorlopig heb ik nog een jack met hoge kraag aan om niet herkend te worden.
Maar als ze straks mooi matzwart is,in plaats van het blauw,wit en roestbruin,dan word het best wel een stoere bak.
Ben dus nog lang niet uitgesleuteld.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Ik heb een setje met gepoedercoate 14-lm velgen onder de cx gezet.
De banden zijn geseald met een soort vloeibare pakking,ze lopen dus niet leeg.
Ondertussen ben ik ongeveer op de helft met het spuiten van de cx,het ziet er redelijk uit.
Zondag ga ik wat onderdelen scoren bij sjors,tenminste dat hoop ik.
Dan mag ze wat km’s maken.
Gr Raymond
Het was een cx of niks