Nou ik denk dat Hans voorlopig nog filnk aan het poetsen is
Lachuh met jdt, maar hij heeft zelf ook aardig wat af te poetsen voor zijn kiezen gehad.
Mijn Chic staat nu al twee dagen in de week, hoef ik het er alleen nog een beetje af te wrijven…
Nee, is goed aangekoekt die wagen, ga morgen even door wasstraat denk ik, kijk daarna verder haha.
Mistlampen begin ik niet aan hoor, als hij maar rijdt, ds momenteel het belangrijkste haha.
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
stan schreef:mistlampen waren een optie maar zijn gemakkelijk naderhand in te bouwen er zitten nl al voorbereidingen in je bumper de kapjes koop je bij de dealer voor zi’n 15 euro per 2 stuks en de mistlampen zijn ongeveer 150 euro voor de twee inbouwen in een makkie kan ik je wel bij helpen.
Mistlampen erin zetten is dan ook makkelijk gedaan, maar de rest? De knop ook prima, maar als ik mij niet vergis zijn de mistlampen mee geschakeld op de normale verlichting toch?
www.citrofiel.tk schreef:
Mistlampen begin ik niet aan hoor, als hij maar rijdt, ds momenteel het belangrijkste haha.
Mzl. Hans
Als je er mistlampen op hebt moeten ze het ook doen voor de APK Dus ik zou ze er persoonlijk aflaten…
Klopt, dat was ook bij mijn Xantia, had ik spoiler opgezet met 3e remlicht en die moestdus ook werken…
Uhhh nog even over die opendeurindicator in de middenconsole naast de centenbak, hoeveel functies zitten daarin?
Ik heb alleen de opendeurindicatoren gespot tot nu toe.
Iemand fotootje of tipje van/voor?
BTW; ik vind de bxen echt superwagens, alleen die pookknoppen dat kan echt niet hoor…zit in de chic zo’n foute leatherlookachige en in die van de garage laatst zat echt een hard plastic bal op met rood randje…
Heb bij de action voor de fun even een “stoere” à €3,99 meegegrist haha.
En anders zet ik mijn Xantknop erop…
Mzl Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Niet heel lullig bedoeld, maar hoe gaat het met Emiels BX Chic?
Daar gaat dit topic tenslotte over.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Niet heel lullig bedoeld, maar hoe gaat het met Emiels BX Chic?
Daar gaat dit topic tenslotte over.
Goed, ik heb vanavond even stevig doorgereden, ik vond het al zo vreemd dat ik bij 120 km/h een toerental van 5000 o/m had, maar bij stevig doortrekken loopt de toerenteller de schaal uit, dat is dus 8000 o/m en meer!!!, ik vermoed een geestelijk gehandicapte toerenteller of sensor…
Emiel
XBXG schreef:Niet heel lullig bedoeld, maar hoe gaat het met Emiels BX Chic?
Daar gaat dit topic tenslotte over.
Ach joh, detail, we zijn allemaal lekker chic bezig…
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
www.citrofiel.tk schreef:XBXG schreef:Niet heel lullig bedoeld, maar hoe gaat het met Emiels BX Chic?
Daar gaat dit topic tenslotte over.Ach joh, detail, we zijn allemaal lekker chic bezig…
![]()
Mzl. Hans
Wouter heeft gelijk, maak dan een eigen topic aan. Dit gaat over Emiel zijn Chic.
BX19trs schreef:XBXG schreef:Niet heel lullig bedoeld, maar hoe gaat het met Emiels BX Chic?
Daar gaat dit topic tenslotte over.Goed, ik heb vanavond even stevig doorgereden, ik vond het al zo vreemd dat ik bij 120 km/h een toerental van 5000 o/m had, maar bij stevig doortrekken loopt de toerenteller de schaal uit, dat is dus 8000 o/m en meer!!!, ik vermoed een geestelijk gehandicapte toerenteller of sensor…
Emiel
Nee hoor, dat kon best wel eens kloppen - afhankelijk van de bereden versnelling. Dit gaat via de ECU.
Deze motortjes zijn lekker niet toerenbegrensd; vandaar dat ze ook zo leuk zijn…. ik heb er wel eens ietsje hoger mee gezeten…
Ich bin ein Breaker
Vanavond heb ik de chic nog even wat chiquer gemaakt!!!
Roestvrijstalen dorpellijsten met opdruk maken onze chic nu nog mooier!!
Emiel
Dat staat erg chic
he he gaaf; die heb ik ook!
D. Peters schreef:karel schreef:BX19trs schreef:XBXG schreef:Niet heel lullig bedoeld, maar hoe gaat het met Emiels BX Chic?
Daar gaat dit topic tenslotte over.Goed, ik heb vanavond even stevig doorgereden, ik vond het al zo vreemd dat ik bij 120 km/h een toerental van 5000 o/m had, maar bij stevig doortrekken loopt de toerenteller de schaal uit, dat is dus 8000 o/m en meer!!!, ik vermoed een geestelijk gehandicapte toerenteller of sensor…
Emiel
Nee hoor, dat kon best wel eens kloppen - afhankelijk van de bereden versnelling. Dit gaat via de ECU.
Deze motortjes zijn lekker niet toerenbegrensd; vandaar dat ze ook zo leuk zijn…. ik heb er wel eens ietsje hoger mee gezeten…Meer dan 8000 toeren?!
![]()
Een Honda S2000 is er niks bij
Sja, je moet wat durven, gewoon doortrappen tot ie niet meer verder gaat; warm gereden kan zo’n ding wel wát hebben…
Ich bin ein Breaker






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:BX19trs schreef:XBXG schreef:Niet heel lullig bedoeld, maar hoe gaat het met Emiels BX Chic?
Daar gaat dit topic tenslotte over.Goed, ik heb vanavond even stevig doorgereden, ik vond het al zo vreemd dat ik bij 120 km/h een toerental van 5000 o/m had, maar bij stevig doortrekken loopt de toerenteller de schaal uit, dat is dus 8000 o/m en meer!!!, ik vermoed een geestelijk gehandicapte toerenteller of sensor…
Emiel
Nee hoor, dat kon best wel eens kloppen - afhankelijk van de bereden versnelling. Dit gaat via de ECU.
Deze motortjes zijn lekker niet toerenbegrensd; vandaar dat ze ook zo leuk zijn…. ik heb er wel eens ietsje hoger mee gezeten…
Normaal durf ik niet te twijfelen aan Karel zijn visie, maar 5000 rpm bij 120 is wel wat gortig. Dat zou betekenen dat de topsnelheid rond de 140-150 zou liggen. Volgens mij zit je, als je topsnelheid rijdt met een 1.6i, zelfs nog niet eens op de 6000 toeren.
Eveneens ben ik tevens ook.