3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Yesss een 2200 Pallas!
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 23 juni 2007 09:46 PM
  [ # 31 ]

Helaas gaat het hele verhaal niet door.

De zoektocht kan beginnen naar een andere 2200 Pallas uit ‘76….

Dit draadje mag op slot.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7348
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 juni 2007 09:59 PM
  [ # 32 ]
Serge schreef:

Helaas gaat het hele verhaal niet door.
De zoektocht kan beginnen naar een andere 2200 Pallas uit ‘76….


ik zou er maar blij mee zijn als je alleen al bekijkt wat het dak met zich meebrengt. .............. Sad
O ja,.. een DS bak d’r op gaat niet werken; CX moter draaid linksom en een DS moter draaid rechtsom (of andersom) hetgeen betekend dat als de bak past je dan 5 vernellingen in z’n achteruit hebt en 1 vooruit Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 23 juni 2007 10:05 PM
  [ # 33 ]

Er zullen zeker betere exemplaren voorbij komen, maar ik heb een hekel aan mensen die zich niet aan hun afspraak houden, dus vandaag ben ik iig niet meer blij.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7348
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 juni 2007 10:12 PM
  [ # 34 ]
Serge schreef:

Er zullen zeker betere exemplaren voorbij komen, maar ik heb een hekel aan mensen die zich niet aan hun afspraak houden, dus vandaag ben ik iig niet meer blij.

ben ik met je eens; sterkte met de verwerking. maar ik weet zeker dat je wel een andere CX zult vinden die ook aan je eisen voldoet.
voorlopig hou ik je voortgang met je DS bij sleutelclub leek nauwlettend in de gaten Wink (wyedema z’n GS staat er immers ook Exclamation )

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 23 juni 2007 10:16 PM
  [ # 35 ]

Booeeee Evil or Very Mad

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 23 juni 2007 10:51 PM
  [ # 36 ]

Is die bijna belastingvrije,roestvrije! 20 tre niet iets voor jou die op dit moment in de citromarkt staat.
Tre is bijna gelijk aan pallas,en er zit een 5-bak in (douvrin motor).
De auto mag volgens de eigenaar voor heel weinig weg.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 23 juni 2007 11:34 PM
  [ # 37 ]

Slotje

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 juni 2007 04:08 PM
  [ # 38 ]

Op aanvraag weer open Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 24 juni 2007 06:24 PM
  [ # 39 ]
citroen23 schreef:

ben ik met je eens; sterkte met de verwerking. maar ik weet zeker dat je wel een andere CX zult vinden die ook aan je eisen voldoet.
voorlopig hou ik je voortgang met je DS bij sleutelclub leek nauwlettend in de gaten Wink (wyedema z’n GS staat er immers ook Exclamation )


M’n ID en DS gaan zaterdag naar onze nieuwe sleutelloods ‘De zwevende Hemel’. Daar heb ik veeeeeeel meer ruimte om aan de dame te werken. De ID wordt komende maand volledig gestript en gaat vervolgens in de kantelbrug om her en der nog wat puntjes bij te werken qua chassis. Daarna gaat het chassis en een groot deel van het plaatwerk in een zuurbad en wordt vervolgens goudverzinkt. De bedoeling is dat ze daarna nooit meer zal roesten Cool Als dat klaar is moet de DS23 (die ik hopenlijk nog 1x door de apk krijg dit jaar (zeer slecht chassis)) het ontgelden en wordt de motor en het volledige hydraulische systeem overgezet (incl paddestoel) in de ID. Dan plaatwerk spuiten (champagne/aubergine), interieur naaien (leder/velour), de Préfecturebordjes als kers op de pudding en rijden maar…. over een jaartje of 2. Rolling Eyes

 

ray schreef:

Is die bijna belastingvrije,roestvrije! 20 tre niet iets voor jou die op dit moment in de citromarkt staat.
Tre is bijna gelijk aan pallas,en er zit een 5-bak in (douvrin motor).
De auto mag volgens de eigenaar voor heel weinig weg.


Bedankt voor de tip, maar ik wil iig graag een CX uit m’n geboortejaar; ‘76. Na een avondje zuurpruimen ben ik de misgelopen aanschaf nu een beetje in perspectief aan het zetten en is het -zoals citroen23 al opperde- helemaal niet zo erg dat ik geen daktransplantatie meer in het verschiet heb liggen. Daarnaast heb ik toevallig afgelopen weekeinde een paar uur in een CX Prestige 24IE uit ‘78 gereden en was daar zo ontzettend weg van, dat ik nu daarvoor kies ipv een 2200 Pallas. Als je dit draadje doorleest is dit ook wel een logisch gevolg, aangezien ik een 2400 motor met 5-bak en een vinyl dak in die 2200 Pallas wilde bouwen.  Laughing  Een Prestige van ‘76 met een 5bak en een goede basis voor een restauratieproject zullen wel niet voor het oprapen liggen, maar geduld is een schone zaak…

Animal triste post coitum

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7348
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 juni 2007 07:45 PM
  [ # 40 ]
Serge schreef:

Bedankt voor de tip, maar ik wil iig graag een CX uit m’n geboortejaar; ‘76. Een Prestige van ‘76 met een 5bak en een goede basis voor een restauratieproject zullen wel niet voor het oprapen liggen, maar geduld is een schone zaak…

let €8000,- is een gerestaureerde prijs…........ dus zonder Idea
    Wink

u vraagt; “wij” zoeken Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 24 juni 2007 09:55 PM
  [ # 41 ]

Zo, jij bent snel!!  very good Ik had ook al een beetje rondgekeken, maar was er nog geen tegengekomen. Ze hebben een mailtje in de bus en morgen zal ik ze ook nog ff bellen. Ben benieuwd!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 25 juni 2007 01:04 AM
  [ # 42 ]

5-bak kwam pas in modeljaar78 in de GTi en vanaf 79 in de Pallas/Prestige, als ik me niet vergis. Prestige1976 met 5-bak wordt zelf erin klussen, vrees ik voor je.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 25 juni 2007 02:15 AM
  [ # 43 ]

MarkV624 heeft een Prestige uit ‘78 als ik me niet vergis, waar een originele 5-bak op zit. Die overgang zou dus ietsjes eerder geweest moeten zijn. Wat ‘76 betreft zul je zeker gelijk hebben; die bij Citrofiel heeft ook een 4-bak.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 25 juni 2007 09:03 PM
  [ # 44 ]

Serge ,

Klopt . De 76 en 77 Prestiges zijn volgens mij ook 2400 carb uitvoeringen , dus geen Injectie . En inderdaad 4 bak .
Heb afgelopen weekend ook in de prestige gereden , in een woord - geweldig !!  Nog niet in mijn eigen Prestige Crying or Very sad
Maar het begint zo wel steeds meer te kriebelen na een rit in een prestige !

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 juni 2007 12:01 PM
  [ # 45 ]

De eerste Prestiges hadden idd carburatiemotoren.
Maarre… ee Cx uit je geboortejaar? Qua productie of qua datum eerste toelating? (je hebt dus een iets bredere keus, wil ik maar zeggen, mijn CX is pas in 1977 op kenteken gezet maar wel in 1976 gebouwd. Zo is het toch nog een CX uit mijn geboortejaar…)

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook