Helaas gaat het hele verhaal niet door.
De zoektocht kan beginnen naar een andere 2200 Pallas uit ‘76….
Dit draadje mag op slot.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Helaas gaat het hele verhaal niet door.
De zoektocht kan beginnen naar een andere 2200 Pallas uit ‘76….
ik zou er maar blij mee zijn als je alleen al bekijkt wat het dak met zich meebrengt. ..............
O ja,.. een DS bak d’r op gaat niet werken; CX moter draaid linksom en een DS moter draaid rechtsom (of andersom) hetgeen betekend dat als de bak past je dan 5 vernellingen in z’n achteruit hebt en 1 vooruit
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Er zullen zeker betere exemplaren voorbij komen, maar ik heb een hekel aan mensen die zich niet aan hun afspraak houden, dus vandaag ben ik iig niet meer blij.
Serge schreef:Er zullen zeker betere exemplaren voorbij komen, maar ik heb een hekel aan mensen die zich niet aan hun afspraak houden, dus vandaag ben ik iig niet meer blij.
ben ik met je eens; sterkte met de verwerking. maar ik weet zeker dat je wel een andere CX zult vinden die ook aan je eisen voldoet.
voorlopig hou ik je voortgang met je DS bij sleutelclub leek nauwlettend in de gaten (wyedema z’n GS staat er immers ook
)
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Booeeee
Is die bijna belastingvrije,roestvrije! 20 tre niet iets voor jou die op dit moment in de citromarkt staat.
Tre is bijna gelijk aan pallas,en er zit een 5-bak in (douvrin motor).
De auto mag volgens de eigenaar voor heel weinig weg.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Slotje
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Op aanvraag weer open
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
citroen23 schreef:ben ik met je eens; sterkte met de verwerking. maar ik weet zeker dat je wel een andere CX zult vinden die ook aan je eisen voldoet.
voorlopig hou ik je voortgang met je DS bij sleutelclub leek nauwlettend in de gaten(wyedema z’n GS staat er immers ook
)
M’n ID en DS gaan zaterdag naar onze nieuwe sleutelloods ‘De zwevende Hemel’. Daar heb ik veeeeeeel meer ruimte om aan de dame te werken. De ID wordt komende maand volledig gestript en gaat vervolgens in de kantelbrug om her en der nog wat puntjes bij te werken qua chassis. Daarna gaat het chassis en een groot deel van het plaatwerk in een zuurbad en wordt vervolgens goudverzinkt. De bedoeling is dat ze daarna nooit meer zal roesten Als dat klaar is moet de DS23 (die ik hopenlijk nog 1x door de apk krijg dit jaar (zeer slecht chassis)) het ontgelden en wordt de motor en het volledige hydraulische systeem overgezet (incl paddestoel) in de ID. Dan plaatwerk spuiten (champagne/aubergine), interieur naaien (leder/velour), de Préfecturebordjes als kers op de pudding en rijden maar…. over een jaartje of 2.
ray schreef:Is die bijna belastingvrije,roestvrije! 20 tre niet iets voor jou die op dit moment in de citromarkt staat.
Tre is bijna gelijk aan pallas,en er zit een 5-bak in (douvrin motor).
De auto mag volgens de eigenaar voor heel weinig weg.
Bedankt voor de tip, maar ik wil iig graag een CX uit m’n geboortejaar; ‘76. Na een avondje zuurpruimen ben ik de misgelopen aanschaf nu een beetje in perspectief aan het zetten en is het -zoals citroen23 al opperde- helemaal niet zo erg dat ik geen daktransplantatie meer in het verschiet heb liggen. Daarnaast heb ik toevallig afgelopen weekeinde een paar uur in een CX Prestige 24IE uit ‘78 gereden en was daar zo ontzettend weg van, dat ik nu daarvoor kies ipv een 2200 Pallas. Als je dit draadje doorleest is dit ook wel een logisch gevolg, aangezien ik een 2400 motor met 5-bak en een vinyl dak in die 2200 Pallas wilde bouwen. Een Prestige van ‘76 met een 5bak en een goede basis voor een restauratieproject zullen wel niet voor het oprapen liggen, maar geduld is een schone zaak…
Serge schreef:Bedankt voor de tip, maar ik wil iig graag een CX uit m’n geboortejaar; ‘76. Een Prestige van ‘76 met een 5bak en een goede basis voor een restauratieproject zullen wel niet voor het oprapen liggen, maar geduld is een schone zaak…
let €8000,- is een gerestaureerde prijs…........ dus zonder
u vraagt; “wij” zoeken
Zo, jij bent snel!! Ik had ook al een beetje rondgekeken, maar was er nog geen tegengekomen. Ze hebben een mailtje in de bus en morgen zal ik ze ook nog ff bellen. Ben benieuwd!

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
5-bak kwam pas in modeljaar78 in de GTi en vanaf 79 in de Pallas/Prestige, als ik me niet vergis. Prestige1976 met 5-bak wordt zelf erin klussen, vrees ik voor je.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
MarkV624 heeft een Prestige uit ‘78 als ik me niet vergis, waar een originele 5-bak op zit. Die overgang zou dus ietsjes eerder geweest moeten zijn. Wat ‘76 betreft zul je zeker gelijk hebben; die bij Citrofiel heeft ook een 4-bak.
Serge ,
Klopt . De 76 en 77 Prestiges zijn volgens mij ook 2400 carb uitvoeringen , dus geen Injectie . En inderdaad 4 bak .
Heb afgelopen weekend ook in de prestige gereden , in een woord - geweldig !! Nog niet in mijn eigen Prestige
Maar het begint zo wel steeds meer te kriebelen na een rit in een prestige !
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De eerste Prestiges hadden idd carburatiemotoren.
Maarre… ee Cx uit je geboortejaar? Qua productie of qua datum eerste toelating? (je hebt dus een iets bredere keus, wil ik maar zeggen, mijn CX is pas in 1977 op kenteken gezet maar wel in 1976 gebouwd. Zo is het toch nog een CX uit mijn geboortejaar…)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)