Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
citroenc2 schreef:Edwin van Seggelen schreef:Voor velen begint het Zuiden al onder Utrecht…
![]()
!
voor velen begint het noorden al boven utrecht
voor velen begint het BUITENLAND boven Utrecht

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
cxfanatic schreef:Ik denk dat we het moeten plannen zodra Sjors in Kaatsheuvel zit. Dat zal wel rond de zomer worden, denk ik. Dan kunnen we zijn nieuwe stekje ook een beetje café-achtig inrichten.
Inderdaad bouwt Sjors mijn LPG-systeem over; ik zal er alleen mee naar Carbalt moeten om het te laten certificeren.
heeft sjors er dan ook een hotel of camping bij? het lijkt me dat het veel te gezellig gaat worden om nog terug naar huis te rijden. zeker daar in het zuiden.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Nou, ff een fotoimpressietje van de uitverkoop vanmiddag. Verheug me nu al op het CX café op Sjors’ nieuwe stek
Een langs de wet rijdende Prestige
Een hele mooie 22 TRS in Rouge Florentin uit ‘85, een van de eerste serie 2’s.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Uhh, ik herken de locatie niet
Waar moet ik morgen nou zijn?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Langs de weg tussen Herpt en Heusden bij die schuur met al die CX’en ervoor..
Volgens mij kan je het vanaf de maan met het blote oog wel zien..

- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb ff in de CXenRoute gekeken voor het adres. Was dus niet op de plek waar ik normaal kom, maar bij de voorraadloods.
Gisteren blijkbaar een opkomst van 50 auto’s , maar vandaag nog geen 10… Maar wel een blauw deurpaneel en een blauw stuur (zelfs een GTi) gescoord.
--Arne-- schreef:Langs de weg tussen Herpt en Heusden bij die schuur met al die CX’en ervoor..
![]()
Volgens mij kan je het vanaf de maan met het blote oog wel zien..

- C1 Ambiance
- CX Gti
Foto’s:
kon er helaas niet bij zijn volgende keer beter

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Troost je maar, ik was er ook niet….............
En ik heb eindelijk mijn radiateurtje gescoord!:)
Deze van het weekend maar inbouwen, hopelijk heb ik geen hulp nodig:S
Heb het fototoestel mee willen nemen, maar heb er verder niet aan gedacht. Wilde te graag met het witte dieseltje rijden.
Het verslagje dan:
Met Evert hebben we afgesproken dat hij half acht bij ons zou zijn. Gezien hij drie auto’s op de oprit heeft staan, euhm, correctie: twee op de oprit en één in de garage, had hij er al om zeven uur uit moeten zijn en de buurt op zondagmorgen wakker moeten maken. Maarja, dat zou zo zijn geweest als hij de CX had gepakt. Dus is hij maar met een andere auto gekomen.
Na een bakje koffie bij ons te hebben gedronken zijn we de “dikke” diesel gaan gloeien. Het sleuteltje omdraaien en het was: “klikklik” Met de versnelling in de 1 en flink geschud met de auto wilde ze eindelijk starten. Kwestie van het asje van de starterskrans smeren (volgens onze HTS-er). Vrij in het begin ging het acculampje branden en bleef aan. Na wat metingen bleek dat de dynamo niet bijlaadde. Met pure geluk ging het lampje weer uit en konden we onze reis vervolgen. Dus van de week ook maar de dynamo uitelkaar halen en de koolborstels vervangen. Verder verliep de reis vlekkeloos.
Om negen uur hadden we bij Freddy en Marco afgesproken, maar dit werd dankzij het hierboven beschreven voorval ietsje later, namelijk half tien. In Voorst nog ff wezen tanken, omdat ik wist dat ik daar goedkoop diesel kon tanken. Vond het nog niet echt handig om al te beginnen met de goedkopere gasolie, gezien ik het rijbewijs nog niet heb. Hierna onze reis vervolgd naar Freddy en Marco in Zutphen.
Toen naar Herpt. Mijn Zus, Man! Met behulp van wat mensen in de omgeving vragen en een navigatiesysteem hebben we het gevonden. Het navigatiesysteem zei dat het in het dorp zelf was, maar het is inderdaad ergens buitenafgelegen.
Eenmaal aangekomen hebben we nog genoten van al het moois wat er nog was. Maar met mijn stomme kop heb ik geen klepje voor het asbakje gekocht, of een knoppenpanneeltje voor de airco die er toch niet in komt. Maar ondanks dat heb ik wel gevraagd of de hij een radiateur had liggen voor een turbo 2 diesel. En jahoor, ik ben weer een radiateur rijker. Verder hebben we nog genoten van de Brabantse gezelligheid/gastvrijheid. De koffie smaakte heerlijk bij de broodjes:)
Op de terugweg zijn Freddy en Marco gescheiden naar huis gegaan. Freddy met Raymond (Ray) mee en Marco met ons in de diesel. Marco en Evert hebben nog lekker kunnen slapen achterin en eenmaal in Zutphen hebben we nog gefrituurd en zijn Evert, onze HTS-er en ik maar weer afgezet naar het noorden. Evert heeft weer achterin de CX (over de HELE achterbank) nog lekker geslapen. Thuis (in Surhuisterveen) nog even nagepraat en is Evert ook weer naar huis gegaan en zijn we gaan slapen.
Nog bedankt voor de gezellig dag!
Namens Evert, Freddy, Marco, Frank (als “onze HTS-er”) en Henderikus (CX-power als “ik”)
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.