XMTurboCT schreef:De Xmania gaat een beetje uit de hand lopen vrees ik… Van de week nr. 5 gekocht, een Exclusive uit 92. Wederom van buiten met de nodige schades, binnenkant is netjes. En deze doet het niet, ‘kwestie’ van een nieuwe startmotor monteren… Eens kijken of dat wil lukken.
En verder fijn toeren met m’n rijdende v6, via Drachten naar Harlingen en weer terug. Is wel een machtig geluid zo’n v6. Daarmee vergeleken is een turbo maar stilletjes.
je bent gek
waar laat je ze allemaal heb ook nog wel een mooie v6 voor je
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
kijk maar uit voor je het weet ben je verslaafd
citroenc2 schreef:kijk maar uit voor je het weet ben je verslaafd
Geloof mij, dat is ie allang
Ik moet ook niets zeggen hoor ops:
Xsara Coupe
Verslaafd??? Ikke??? Niet echt… Maarre no 3 gaat binnenkort naar het oud-ijzer. Dus dan heb ik er nog maar 4…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Verslaafd??? Ikke??? Niet echt… Maarre no 3 gaat binnenkort naar het oud-ijzer. Dus dan heb ik er nog maar 4…
Groet, Arjan
Ik moet er niet aan denken! 4*50 eu wb, dus 200 eu. 4xverzekering a veel…
Ws heb ik later het zelfde verhaal hoor, maar goed
Xsara Coupe
Nou ga ook wel t´een en ander schorsen….
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dit weekend ruim met m’n v6. Rijdt prima, lijkt wel zuiniger dan een turbo ct… Heb wel een paar vragen. Hoe zit het met Diravi, moet je met meer kracht ah stuur draaien als je rijdt dan wanneer je stil staat. En verder hoor je een soort brom bij hobbels bij het omhoog gaan. Geen idee wat het is en of het normaal is… Iemand n idee? Alvast hartelijk dank!
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
idd hoe harder je rijdt hoe minder stuurbekrachtig
OK, dank daar hoef ik me dus geen zorgen over t maken! Toch fijn zulk n ontwetendheid…. ops: Dank!
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Je zal wel meer weten dan ik hoor ... maar hoe is het met je remmen? Ik zou elk wiel eens met een assteun ondersteunen en iemand anders het rempedaal laten bedienen en controleren of al je remmen wel werken.
Ik meende dat een rem niet werkt als je de wagen opkrikt zonder de as te steunen want de veerdruk wordt gebruikt voor het remmen? En met hangend wiel geen veerdruk, dus…
Achterremmen controleren is makkelijk bij the way: zet de wagen in z’n hoogste stand, hou het rempedaal in en zet de wagen in de laagste stand. Als ie achter zonder horten of stoten zakt doen die remmen het niet. En bij goede remmen zou-ie zelfs hoog moeten blijven staan, totdat je het pedaal loslaat, dan valt-ie naar beneden
Ik zelf had defecte achterremmen, niemand merkte wat, alleen dat het pedaal flink bekrachtigd moest worden inderdaad. Bleken later verkeerde remblokken te zijn die tegen elkaar duwden ipv de schijf.
Groetjes Erik!
Ha Erik,
De remmen lijken het al weer gewoon te doen, alleen dus het abs niet. Wordt wel een probleempje straks met de APK. Misschien maar eens laten uitlezen waar het probleem zit danwel welke sensor problemen geeft….
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Ga je die nou slopen Arjan, of die Exclusive?
Weet nog niet welke de eer krijgt om uit elkaar te gaan eerlijk gezegd. Wil eerst van de Ambiance weten of ie op zich gemakkelijk door de APK komt. En dan zie ik wel weer verder. Technisch zou de Ambiance er geloof ik iets beter voor moeten staan, plus de Exclusive is een automaat (die het nog wel doet schijnt). Misschien schors ik eerst die Exclusive, zet het leer en zo over in de Ambiance en het stof in de Exclusive. Is ook wel een fijne klus denk ik…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Dat is raar, Arjan. Een Exclusive moet zo blijven…
Je wilt geen Cruise Control bedienen vanuit een stoffen stoel.
Anyway, ik wil nog wel een keer helpen met dingetjes, als je wilt.
niet die grijze he? anders neem ik haar wel weer terug hoor..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl