Ik heb een heleboel goede verhalen gehoord over LPG, hoe lekker de motor daar op loopt, hoe goedkoop, allemaal prima.
Maar.. Als ik het laat inbouwen bij een officieel iets ben ik failliet nog voor ik begin met goedkoop rijden!
Wie moet ik hebben om goedkoop LPG in te bouwen?
Ik wil natuurlijk gewoon betalen voor de onderdelen en de uren, maar BTW etc. zit ik niet zo mee. 1500 á 2000 eu zijn volgens mij geen realistische prijzen.. :
Ben jij/ken jij iemand die dit doet?
(PB mag natuurlijk ook als je het liever niet hardop zegt.)

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
In geval van een gewoon carburatieblok kan dat voor rond de €1000,- bij . (ook nog dicht bij huis) Voor €950,- zat het in mijn BX incl. keuring en garantie.
Hij heeft het keurig in 1 dag ingebouwd (op verzoek gezien mijn lange reistijd), ik ben er zeer tevreden over. Wat de prijs betreft, aan onderdelen kom je snel richting de €650,- á €700,-, en dan moet je nog inbouwen en keuren bij de rdw. Vanuit die gedachten kan je er bijna zelf niet meer aan beginnen.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: LPG bouwer gezocht!
Hier heb ik hele goede verhalen over gehoord. Heb ze een paar keer gebeld en zij hebben echt verstand van zaken.
http://www.vogelsautogas.nl/
Kort door de bocht heb je systemen van tegen de 1000 euro voor carb auto’s en tegen de 2000 euro voor (multipoint) injectie auto’s.
Ben geen moderator, maar speel het toch lekker even: Misschien is het beter hier verder te gaan: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=168695&start=90
--Arne-- schreef:Ik heb een heleboel goede verhalen gehoord over LPG, hoe lekker de motor daar op loopt, hoe goedkoop, allemaal prima.
Maar.. Als ik het laat inbouwen bij een officieel iets ben in failliet nog voor in begin met goedkoop rijden!
Wie moet ik hebben om goedkoop LPG in te bouwen?
Ik wil natuurlijk gewoon betalen voor de onderdelen en de uren, maar BTW etc. zit ik niet zo mee. 1500 á 2000 eu zijn volgens mij geen realistische prijzen..:
Ben jij/ken jij iemand die dit doet?
(PB mag natuurlijk ook als je het liever niet hardop zegt.)
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: LPG bouwer gezocht!
ernst23 schreef:Hier heb ik hele goede verhalen over gehoord. Heb ze een paar keer gebeld en zij hebben echt verstand van zaken.
http://www.vogelsautogas.nl/
Kort door de bocht heb je systemen van tegen de 1000 euro voor carb auto’s en tegen de 2000 euro voor (multipoint) injectie auto’s.Ben geen moderator, maar speel het toch lekker even: Misschien is het beter hier verder te gaan: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=168695&start=90
Ik kreeg van Vogels een behoorlijk hogere offerte voor mijn BX, vandaar dat ik voor Revanti heb gekozen, welke de inbouw trouwens laat keuren bij Vogels.
Ik laat dit draadje staan omdat dat andere draadje specifiek over injectie CX-en gaat. Wat toch wel even andere koek is.
Wat ik je had gezegd op de lodewijkstraat in Eindhoven, in de buurt van de paradigit. Gebr van Orsouw, die leveren vast iets van 80L tank inbouw voor 1000,-, bel ze gewoon even.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik was vanochtend bij de uitverkoop in Herpt, daar sprak ik iemand die zei dat het voor 500 á 600 eu moet kunnen.. Hij zei dat er zat monteurs in het hobbycircuit zaken doen, dat is natuurlijk wel lichtelijk niet toegestaan, maar als het kan..
Maar ik zal inderdaad eens een offerte aanvragen bij de bedrijven die jullie noemen, dankjewel!

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
--Arne-- schreef:Hij zei dat er zat monteurs in het hobbycircuit zaken doen, dat is natuurlijk wel lichtelijk niet toegestaan, maar als het kan..
Dat is volstrekt legaal! Dat je het zelf niet zou mogen doen is een mythe welke door vele sprookjesvertellers in stand wordt gehouden. (klok <> klepel verhaal) Alleen dien je na inbouw een kleuring te laten uitvoeren bij de RDW.
--Arne-- schreef:Ik was vanochtend bij de uitverkoop in Herpt, daar sprak ik iemand die zei dat het voor 500 á 600 eu moet kunnen.. Hij zei dat er zat monteurs in het hobbycircuit zaken doen, dat is natuurlijk wel lichtelijk niet toegestaan, maar als het kan..
Maar ik zal inderdaad eens een offerte aanvragen bij de bedrijven die jullie noemen, dankjewel!
Zou je daar alles nieuw voor hebben?,ik dacht dat een complete installatie zo rond de 650 euro zit,zonder het werkloon.
Ik vraag me af wat voor installatie je hebt voor dat geld inclusief werkloon.
Je mag een deel 2dehands gebruiken.
Ik ben zelf ook aan het denken aan lpg inbouw,900 euro is tot nu toe het goedkoopste (eindhoven).
Ben heel benieuwd wat voor aanbiedingen er nog meer komen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
ik zou bij bedragen onder de 900 euro simpel gaan denken, die goeiekope HEMAbras wil ik geeneens in mn auto.
het inbouwen kost bij willekeurig station rond de 250 euro.
daar ga ik zelfs niet voor aan de beun.
daarnaast moet je jezelf goed realiseren dat je elke euro die je NU bezuinigd op aanschap , je straks met gerede kans dubbel kwijt bent IVM storingen en geplofte luchtfilters enzo.
goedkoop duurkoop en betrouwbaarheid verhaal dus.
mijn insteek?
1000 euro is een mooie prijs, en dan mag wat wupke betreft Vogels hem inbouwen.
die is importeur voor half europa, doen vrij veel klassiers zoals Citroen Volvo opel mercedes Jaguars Daimler enz enz…en weten dus echt van wanten.
kennen de ins en outs van alle systemen, en hebben een goede nazorg.
mvgr wupke:die LPi onderbouw in zn nieuwe Xant laat bouwen,, en nie kijkt naar de prijs, maar wel naar de leverancier,, JA dus Vogels idd..

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zag ook nog even de tweedehands onderdelen de revue passeren, bedenk wel dat daar weinig op te verdienen valt. Alle niet slijtbare onderdelen welke tweedehands gebruikt mogen worden zijn nieuw relatief goedkoop. Je zou wel een (zelf) gereviseerde verdamper kunnen gebruiken, daarop valt te besparen.
Maar ja… bedenk eens waarom je wilt besparen met de huidige benzineprijzen (bijna 3 x duurder dan LPG). Met een beetje mazzel heb je je installatie er binnen een jaar uit. Waar praten we dan nog over?
Jaja, weet ik allemaal wel, maar ik ben student en per definitie blut.. ik wil best even een tijdje zuinig aan doen, beetje werken en dan een investering doen, maar 1000 leg ik toch net niet volgende week dinsdag bij elkaar.. Daarom was ik gewoon benieuwd wat jullie ervaringen zijn, of er andere mogelijkheden zijn.
Zelf inbouwen zie ik niet helemaal zitten, ik wil graag al het voorbereidende werk doen als dat een paar uur garage scheelt, maar het serieuze werk moeten ze in dit geval maar even goed doen.
Is het eigenlijk moeilijk? Kan je het ook samen met Vogels doen, ik hoef geen uurloon..?
--Arne-- schreef:Jaja, weet ik allemaal wel, maar ik ben student en per definitie blut.. ik wil best even een tijdje zuinig aan doen, beetje werken en dan een investering doen, maar 1000 leg ik toch net niet volgende week dinsdag bij elkaar.. Daarom was ik gewoon benieuwd wat jullie ervaringen zijn, of er andere mogelijkheden zijn.
Zelf inbouwen zie ik niet helemaal zitten, ik wil graag al het voorbereidende werk doen als dat een paar uur garage scheelt, maar het serieuze werk moeten ze in dit geval maar even goed doen.
Is het eigenlijk moeilijk? Kan je het ook samen met Vogels doen, ik hoef geen uurloon..?
bij volgels zelf schroeven?
denk van niet.
dat is een importeur annex inbouw station.
dus de monteurs daar zullen echt niet op een hobby student zitten te wachten om een paar euro uit te sparen.
je zult of gewoon het geld bij elkaar moeten sparen, of deloterij winnen, of van je plan af moeten zien.
verder zijn er weinig optie’s vrees ik.
in het nachtleven van Eindhoven is het toch aardig verdienen meen ik.
ik ken iemand tenminste , die daar aardig mee verdient…biertjes tappen enzo.
al zou dat niks voor wupke zijn, die tapt alleen in zn eigen glaasjes.
mvgr wupke
idd gewoon iets meer neerleggen en dan heb je de zorgen later ook niet meer als er iets verkeerd gaat
lpg bouwer gezocht
Bij Straver in Bergambacht heb ik een zeer complete set gekocht voor mijn 2200 pallas van 1976 voor € 545 (85 liter tank en Italiaanse Longas verdamper die heel precies is af te stellen). Aan alles was gedacht, elk schroefje, stekkertje zat erbij. Verder een set inbouwvoorschriften.
Twee zaterdagen werk (van 8 tot 4. RDW keuring en klaar.
De auto loopt op lpg erg mooi rond en het lijkt wel of hij bijna geen vermogen kwijt is. Verbruik rond 1: 9.5.
In tegenstelling tot wat anderen beweren zeg ik: zelf doen Vooral als je een boormachine durft vast te houden.
Ik ben er denk ik wel uit. Het wordt Vogels, die maken op mij een goede en betrouwbare indruk, bovendien mooi dicht bij huis. Nu nog even een echte offerte met harde prijs (“het kan voor ongeveer 1000”, “maar wat kost het écht?”) afwachten en dan hopelijk deze zomer op lpg de wereld verkennen!
Een boormachine durf ik zeker vast te houden, maar toch, bij de brandbare zaken heb ik lichtelijke voorkeur voor iemand die snapt wat hij doet.
CX’en zijn toch best bodemloze putten.. ik kan nog voor grofweg 10000000 eu klusjes verzinnen zie ook best leuk zijn..
Ach ja, de liefde.
Gewoon zorgen dat je een vakantiebaan hebt,dan kun je na de zomervakantie toch lpg in laten bouwen?.
Gr Raymond
Het was een cx of niks