misschien een domme vraag maar ontluchten van een brandstof systeem doe je dat met draaiende motor of niet? heb vorige week de tank eronder weggehad maar is een boel lucht achtergebleven en ze loopt daardoor niet echt fijn en kwalmt erover..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Een diesel loopt niet zonder ontluchten,in sommige gevallen de leidingen even een slagje los bij de verstuivers
Met de opvoerpomp ontlucht je het brandstofsysteem,zit ook een ontluchtingsnippel.
Dat zal ook wel gebeurt zijn anders wilde ze helemaal niet lopen,het kan een slechte opvoerpomp zijn.
Blijven er luchtbellen tijdens het opvoeren uitkomen,of piest er op een gegeven moment echt een straaltje uit?.
Hier waren altijd heel betaalbare revisiesetjes voor,zou je eens kunnen proberen.
Weet je zeker dat de dieselpomp op tijd staat,geen tandje versprongen is.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
ray schreef:Een diesel loopt niet zonder ontluchten,in sommige gevallen de leidingen even een slagje los bij de verstuivers
Met de opvoerpomp ontlucht je het brandstofsysteem,zit ook een ontluchtingsnippel.
Dat zal ook wel gebeurt zijn anders wilde ze helemaal niet lopen,het kan een slechte opvoerpomp zijn.
Blijven er luchtbellen tijdens het opvoeren uitkomen,of piest er op een gegeven moment echt een straaltje uit?.
Hier waren altijd heel betaalbare revisiesetjes voor,zou je eens kunnen proberen.
Weet je zeker dat de dieselpomp op tijd staat,geen tandje versprongen is.Gr Raymond
dat weet ik dus niet, we hebben de tank vanwege een gat eronder weggehad en nu rookt ze en loopt ze niet lekker stationair vooral bij koude start een blauwe mistwolk dus ik neem aan een en al luchtbel
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
o ja ontluchten met de opvoerpomp hebben we toe niet gedaan..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
waar zit die ontluchtingsnippel dan? lijkt wel of ze het in de vraagbaak over een andere pomp hebben
foto’s pomp
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
niemand? had het vanavond even willen fiksen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
De ontluchtingsnippel zit aan de achterkant,naar het schutbord gericht.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
ok dank je heb vandaag ook even twee keerkleppen gehaald voor op de toevoer en retour of heeft dat geen zin?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
dat handpompje op je filter is niet van het degelijkste soort.
kan goed zijn dat ie stuk gaat als je hem gebruikt.
ik vraag me ook af of het echt lucht is wat het probleem is.
slechte verbranding geeft namelijk geen blauwe rook.
je kunt wel makkelijk proberen of het probleem lucht is.
daarvoor moet je een nieuwe brandstof toevoer maken met een trechter of zo die je boven de brandstofpomp hangt.
de lucht zal naar boven verdwijnen.
als de motor nu wel zonder problemen start heb je lucht in het systeem.
beruchte lekken zijn het handpompje op het filter, het warmtewisselaartje op je kop (vaak al ge-bypast), het bovendeel van je pomp (lucas/roto), of in jouw geval misschien de verbinding met de tank.
succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
erikkuiper schreef:dat handpompje op je filter is niet van het degelijkste soort.
kan goed zijn dat ie stuk gaat als je hem gebruikt.
ik vraag me ook af of het echt lucht is wat het probleem is.
slechte verbranding geeft namelijk geen blauwe rook.je kunt wel makkelijk proberen of het probleem lucht is.
daarvoor moet je een nieuwe brandstof toevoer maken met een trechter of zo die je boven de brandstofpomp hangt.
de lucht zal naar boven verdwijnen.
als de motor nu wel zonder problemen start heb je lucht in het systeem.beruchte lekken zijn het handpompje op het filter, het warmtewisselaartje op je kop (vaak al ge-bypast), het bovendeel van je pomp (lucas/roto), of in jouw geval misschien de verbinding met de tank.
succes
handpomp is verder goed net als de rest van de zaken ,ik denk dat ik het dan toch in de verbinding moet gaan zoeken van de tank, maar ik denk dat het wel lucht symptonen zijn omdat ik dit al een keer eerder aan de hand heb gehad met een xm..
echter wat wel vreemd is ,is dat ze tijdens het slechte draaien met koude motor en tijdens het rijden de stop lamp met koellampjes gaan branden terwijl de kvs op pijl is en de temp normaal rond de 85 tot 88 graden staat tijdens het rijden.. als de auto op temp is zie ( eerder genoemd ) gaan ze uit
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl