dilemma ..lucht???
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 26 juni 2007 10:01 PM

misschien een domme vraag maar ontluchten van een brandstof systeem doe je dat met draaiende motor of niet? Rolling Eyes  heb vorige week de tank eronder weggehad maar is een boel lucht achtergebleven en ze loopt daardoor niet echt fijn en kwalmt erover.. Confused

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 26 juni 2007 10:43 PM
  [ # 1 ]

Een diesel loopt niet zonder ontluchten,in sommige gevallen de leidingen even een slagje los bij de verstuivers
Met de opvoerpomp ontlucht je het brandstofsysteem,zit ook een ontluchtingsnippel.
Dat zal ook wel gebeurt zijn anders wilde ze helemaal niet lopen,het kan een slechte opvoerpomp zijn.
Blijven er luchtbellen tijdens het opvoeren uitkomen,of piest er op een gegeven moment echt een straaltje uit?.
Hier waren altijd heel betaalbare revisiesetjes voor,zou je eens kunnen proberen.
Weet je zeker dat de dieselpomp op tijd staat,geen tandje versprongen is.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 26 juni 2007 10:50 PM
  [ # 2 ]
ray schreef:

Een diesel loopt niet zonder ontluchten,in sommige gevallen de leidingen even een slagje los bij de verstuivers
Met de opvoerpomp ontlucht je het brandstofsysteem,zit ook een ontluchtingsnippel.
Dat zal ook wel gebeurt zijn anders wilde ze helemaal niet lopen,het kan een slechte opvoerpomp zijn.
Blijven er luchtbellen tijdens het opvoeren uitkomen,of piest er op een gegeven moment echt een straaltje uit?.
Hier waren altijd heel betaalbare revisiesetjes voor,zou je eens kunnen proberen.
Weet je zeker dat de dieselpomp op tijd staat,geen tandje versprongen is.

Gr Raymond

dat weet ik dus niet, we hebben de tank vanwege een gat eronder weggehad en nu rookt ze en loopt ze niet lekker stationair vooral bij koude start een blauwe mistwolk Shocked dus ik neem aan een en al luchtbel Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 26 juni 2007 10:52 PM
  [ # 3 ]

o ja ontluchten met de opvoerpomp hebben we toe niet gedaan..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 26 juni 2007 11:15 PM
  [ # 4 ]

waar zit die ontluchtingsnippel dan? lijkt wel of ze het in de vraagbaak over een andere pomp hebben Rolling Eyes

foto’s pomp

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 27 juni 2007 12:58 AM
  [ # 5 ]

niemand? had het vanavond even willen fiksen Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 27 juni 2007 07:33 PM
  [ # 6 ]

De ontluchtingsnippel zit aan de achterkant,naar het schutbord gericht.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 27 juni 2007 08:42 PM
  [ # 7 ]

ok dank je Wink  heb vandaag ook even twee keerkleppen gehaald voor op de toevoer en retour of heeft dat geen zin?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 juni 2007 09:28 PM
  [ # 8 ]

dat handpompje op je filter is niet van het degelijkste soort.
kan goed zijn dat ie stuk gaat als je hem gebruikt.
ik vraag me ook af of het echt lucht is wat het probleem is.
slechte verbranding geeft namelijk geen blauwe rook.

je kunt wel makkelijk proberen of het probleem lucht is.
daarvoor moet je een nieuwe brandstof toevoer maken met een trechter of zo die je boven de brandstofpomp hangt.
de lucht zal naar boven verdwijnen.
als de motor nu wel zonder problemen start heb je lucht in het systeem.

beruchte lekken zijn het handpompje op het filter, het warmtewisselaartje op je kop (vaak al ge-bypast), het bovendeel van je pomp (lucas/roto), of in jouw geval misschien de verbinding met de tank.

succes

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 27 juni 2007 09:47 PM
  [ # 9 ]
erikkuiper schreef:

dat handpompje op je filter is niet van het degelijkste soort.
kan goed zijn dat ie stuk gaat als je hem gebruikt.
ik vraag me ook af of het echt lucht is wat het probleem is.
slechte verbranding geeft namelijk geen blauwe rook.

je kunt wel makkelijk proberen of het probleem lucht is.
daarvoor moet je een nieuwe brandstof toevoer maken met een trechter of zo die je boven de brandstofpomp hangt.
de lucht zal naar boven verdwijnen.
als de motor nu wel zonder problemen start heb je lucht in het systeem.

beruchte lekken zijn het handpompje op het filter, het warmtewisselaartje op je kop (vaak al ge-bypast), het bovendeel van je pomp (lucas/roto), of in jouw geval misschien de verbinding met de tank.

succes

handpomp is verder goed net als de rest van de zaken ,ik denk dat ik het dan toch in de verbinding moet gaan zoeken van de tank, maar ik denk dat het wel lucht symptonen zijn omdat ik dit al een keer eerder aan de hand heb gehad met een xm.. Rolling Eyes

echter wat wel vreemd is ,is dat ze tijdens het slechte draaien met koude motor en tijdens het rijden de stop lamp met koellampjes gaan branden terwijl de kvs op pijl is en de temp normaal rond de 85 tot 88 graden staat tijdens het rijden.. als de auto op temp is zie ( eerder genoemd ) gaan ze uit Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook