Hallo,
Heb al een paar keer gehad dat als ik over een verkeersdrempel rij ik door de achter veering ga. Tenminste dat idee heb ik. hoor dan een harde knal. Klikt als eind slag rubbers.
Zo heel rijdt ik dan niet eens.
Veerbollen zijn nieuw!
Iemand wel eens gehad?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
ja maar dan ging het gewoon te hard misschien verkeerde bollen achter? dat ze in wezen te soepel is?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
hoor je dat aan een kant of aan beide?
veert ie verder wel zoals het hoort?
kan natuurlijk zijn dat jedraagarm lagers op zijn.
of de ophanging achter rot.
of je veercylinder niet goed, of niet goed vast.
of veel te laag afgesteld.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: achtervering cx 22trs
verkuilm schreef:Hallo,
Heb al een paar keer gehad dat als ik over een verkeersdrempel rij ik door de achter veering ga. Tenminste dat idee heb ik. hoor dan een harde knal. Klikt als eind slag rubbers.
Zo heel rijdt ik dan niet eens.
Veerbollen zijn nieuw!
Iemand wel eens gehad?
Had mijn TRS ook toen ik hem juist gekocht had,er was 1 van de aanslag rubbers in de chassis buis verdwenen.
De “lip” van de draagarm sloeg daardoor bij sterk in veren tegen metaal i.p.v. tegen het aanslag rubber.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tsja, verder kan het ook zijn dat juist omdat je bollen nu nieuw zijn de auto soepeler veert. Met als gevolg dat je nu eerder de aanslag raakt.
Ik zou de voorgenoemde tips eens checken en anders wat rustiger over de drempels.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ga zoiezo al wat langzamer over de drempels…
Zal dat aanslag rubber eens checken inderdaad.
En de wagenhoogte zal ik eens controlleren.
Draagarmlager zijn volgens mij goed, zou ie ook scheeft moeten staan?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Datzelfde gevoel heb ik dus ook op mijn GTi. Net nieuwe bollen (rondom)en het gevoel dat ze te slap zijn (i.i.g. bij het nemen van drempels). Wagenhoogte is ietwat aan de hoge kant. Aanslagrubbers zitten er nog.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
De auto hoeft niet scheef te staan, maar als de ADALS erg slecht zijn staan de achterwielen wel scheef. Met de bovenkant naar binnen zoals de BMW’s vroeger. Bij de voorwieldraagarmen kenmerkte het zich bij mij door knakken na het gedraaid achteruit rijden en daarna vooruit. Als ze erg ver weg zijn kan de besturing vager worden, de auto gaat zoeken en moet steeds gecorrigeerd worden. Dat is vermoeiend, ook MET diravi
verkuilm schreef:Ga zoiezo al wat langzamer over de drempels…
Zal dat aanslag rubber eens checken inderdaad.
En de wagenhoogte zal ik eens controlleren.
Draagarmlager zijn volgens mij goed, zou ie ook scheeft moeten staan?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Lijkt mij niet een adal probleem. De nieuwe achterbollen geven juist een beter stuurgedrag, vooral een vloeiender bochtengedrag. Doorslaan manifesteert zich vooral bij de lompere drempels, is mijn ervaring. Doorslaan kan dus ook te maken met de hoogte van de drempel, die slikt de CX gewoonweg niet met goede bollen. Met oude wel, maar niet met de kenmerkende souplesse…
Mijn nieuwe bollen zijn van het merk Lizarte. Kan dat er iets mee te maken hebben?