Diravi afstellen
Gepost: 03 juli 2007 06:28 PM

Vond onderstaande tekst in een ander topic op zoek naar info om de Diravi af te stellen;

“uitlijnen moet eerst, maar goeie kans dat je nog steeds links of rechts gaat na afloop. Dat is heel simpel bij te stellen. kun je het beste zelf doen.
Onder de motor kap zit op de stuurstang een koppeling. Met deze koppeling kun je de recht uit stand bijstellen. Je moet de twee vergrendel moer los draaien, en vervolgens kun de stel moer bijdraaien. Welke kant op moet je gewoon proberen, gewoon een slag aan draaien en daarna gaan rijden, merk je het meteen, als je een flinke slag maakt gaat ie extreem een kant op. En gewoon net zo lang bijstellen en rijden tot je kaars recht vooruit gaat”

Uitlijnen is gedaan, nieuwe banden en bollen. Nu trekt de CX naar links. Weet iemand welke kant ik op moet met die Diravi stelmoer?

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 04 juli 2007 12:43 AM
  [ # 1 ]

Geplaatst: 03 Jul 2007 14:28   Onderwerp: Diravi afstellen

————————————————————————————————————————
Vond onderstaande tekst in een ander topic op zoek naar info om de Diravi af te stellen;

“uitlijnen moet eerst, maar goeie kans dat je nog steeds links of rechts gaat na afloop. Dat is heel simpel bij te stellen. kun je het beste zelf doen.
Onder de motor kap zit op de stuurstang een koppeling. Met deze koppeling kun je de recht uit stand bijstellen. Je moet de twee vergrendel moer los draaien, en vervolgens kun de stel moer bijdraaien. Welke kant op moet je gewoon proberen, gewoon een slag aan draaien en daarna gaan rijden, merk je het meteen, als je een flinke slag maakt gaat ie extreem een kant op. En gewoon net zo lang bijstellen en rijden tot je kaars recht vooruit gaat”

Uitlijnen is gedaan, nieuwe banden en bollen. Nu trekt de CX naar links. Weet iemand welke kant ik op moet met die Diravi stelmoer?


Hallo,

Ik heb het een keer gedaan en als ik me goed herinner draai je de stelmoer naar rechts als de auto naar rechts moet (gezien vanuit de rijrichting), en naar links als de auto naar links moet. Je merkt het snel genoeg. Testen bij weinig tot geen zijwind.

Rougefurio

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 juli 2007 01:29 PM
  [ # 2 ]

dat uitlijnen, is dat gedaan door iemand met cx ervaring?
zo niet dan is de kans groot dat het niet goed gedaan is.

ik zou de diravi voor het uitlijnen op de middenstand zetten.
dan kun je indien nodig na het uitlijnen nog iets bijstellen.

volgens mij is het zo dat je de kant op moet draaien waar je wil dat de auto heen gaat ( van bovenaf gezien)
maar zeker weet ik het niet, als het niet klopt merk je het snel genoeg.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juli 2007 01:41 PM
  [ # 3 ]
erikkuiper schreef:

dat uitlijnen, is dat gedaan door iemand met cx ervaring?
zo niet dan is de kans groot dat het niet goed gedaan is.

ik zou de diravi voor het uitlijnen op de middenstand zetten.
dan kun je indien nodig na het uitlijnen nog iets bijstellen.

volgens mij is het zo dat je de kant op moet draaien waar je wil dat de auto heen gaat ( van bovenaf gezien)
maar zeker weet ik het niet, als het niet klopt merk je het snel genoeg.

Zo is het bij de SM ook. Trekt ie naar links, draai dan de diravi naar links.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 04 juli 2007 11:46 PM
  [ # 4 ]

Als ik het goed zie moeten de twee buitenste moeren op de schijf en de stelmoer (in het midden) los om het spul te kunnen verdraaien, toch?

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 20 juli 2007 12:50 PM
  [ # 5 ]

Je kunt zowel de stelmoer aan de voorkant als die aan de achterkant gebruiken. Uit mijn hoofd gezicht draai je die aan de voorkant (dus het dichtst bij de koplampen, zogezegd) naar de kant waarheen je de wielen wilt corrigeren. Pak je de moer aan de achterkant, dan draai je hem juist in tegengestelde richting. De moer aan de voorkant is echter het makkelijkst te bereiken.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook