achtervering cx 22trs
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 04 juli 2007 01:24 AM

Hallo,

Heb al een paar keer gehad dat als ik over een verkeersdrempel rij ik door de achter veering ga. Tenminste dat idee heb ik. hoor dan een harde knal. Klikt als eind slag rubbers.
Zo heel rijdt ik dan niet eens.
Veerbollen zijn nieuw!
Iemand wel eens gehad?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 04 juli 2007 02:10 AM
  [ # 1 ]

ja maar dan ging het gewoon te hard Laughing  misschien verkeerde bollen achter? dat ze in wezen te soepel is?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 juli 2007 01:23 PM
  [ # 2 ]

hoor je dat aan een kant of aan beide?
veert ie verder wel zoals het hoort?

kan natuurlijk zijn dat jedraagarm lagers op zijn.
of de ophanging achter rot.
of je veercylinder niet goed, of niet goed vast.
of veel te laag afgesteld.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 04 juli 2007 03:58 PM
  [ # 3 ]

Re: achtervering cx 22trs

verkuilm schreef:

Hallo,

Heb al een paar keer gehad dat als ik over een verkeersdrempel rij ik door de achter veering ga. Tenminste dat idee heb ik. hoor dan een harde knal. Klikt als eind slag rubbers.
Zo heel rijdt ik dan niet eens.
Veerbollen zijn nieuw!
Iemand wel eens gehad?

Had mijn TRS ook toen ik hem juist gekocht had,er was 1 van de aanslag rubbers in de chassis buis verdwenen.
De “lip” van de draagarm sloeg daardoor bij sterk in veren tegen metaal i.p.v. tegen het aanslag rubber.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 04 juli 2007 03:59 PM
  [ # 4 ]

Tsja, verder kan het ook zijn dat juist omdat je bollen nu nieuw zijn de auto soepeler veert. Met als gevolg dat je nu eerder de aanslag raakt.

Ik zou de voorgenoemde tips eens checken en anders wat rustiger over de drempels.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 04 juli 2007 09:57 PM
  [ # 5 ]

Ga zoiezo al wat langzamer over de drempels…
Zal dat aanslag rubber eens checken inderdaad.
En de wagenhoogte zal ik eens controlleren.
Draagarmlager zijn volgens mij goed, zou ie ook scheeft moeten staan?

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Gepost: 04 juli 2007 11:44 PM
  [ # 6 ]

Datzelfde gevoel heb ik dus ook op mijn GTi. Net nieuwe bollen (rondom)en het gevoel dat ze te slap zijn (i.i.g. bij het nemen van drempels). Wagenhoogte is ietwat aan de hoge kant. Aanslagrubbers zitten er nog.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 05 juli 2007 02:06 AM
  [ # 7 ]

De auto hoeft niet scheef te staan, maar als de ADALS erg slecht zijn staan de achterwielen wel scheef. Met de bovenkant naar binnen zoals de BMW’s vroeger. Bij de voorwieldraagarmen kenmerkte het zich bij mij door knakken na het gedraaid achteruit rijden en daarna vooruit. Als ze erg ver weg zijn kan de besturing vager worden, de auto gaat zoeken en moet steeds gecorrigeerd worden. Dat is vermoeiend, ook MET diravi Wink

verkuilm schreef:

Ga zoiezo al wat langzamer over de drempels…
Zal dat aanslag rubber eens checken inderdaad.
En de wagenhoogte zal ik eens controlleren.
Draagarmlager zijn volgens mij goed, zou ie ook scheeft moeten staan?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Gepost: 06 juli 2007 01:06 AM
  [ # 8 ]

Lijkt mij niet een adal probleem. De nieuwe achterbollen geven juist een beter stuurgedrag, vooral een vloeiender bochtengedrag. Doorslaan manifesteert zich vooral bij de lompere drempels, is mijn ervaring. Doorslaan kan dus ook te maken met de hoogte van de drempel, die slikt de CX gewoonweg niet met goede bollen. Met oude wel, maar niet met de kenmerkende souplesse…

Mijn nieuwe bollen zijn van het merk Lizarte. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook