kreazyV8wuppo schreef:correct.
al zou ik voor vervangen opteren.
mvgr wupke:
Ach ja, dat doet me denken aan die sterke verhalen van vakantiegangers die op de parking van een frans wegrestraurant de stoterstangen rechttikken met een kei op picknicktafel. Is me alleen niet bijgebleven hoe ze de gebroken distributieriem hebben hersteld.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het werkt alleen als de klep recht staat tov de zuiger. anders breekt je geleider… Wat hadden we.. Indenor en citroen. Welke heeft rechte kleppen? De oude DS motor niet!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ach ja, dat doet me denken aan die sterke verhalen van vakantiegangers die op de parking van een frans wegrestraurant de stoterstangen rechttikken met een kei op picknicktafel. Is me alleen niet bijgebleven hoe ze de gebroken distributieriem hebben hersteld.[
Ik heb het zelf meegemaakt bij mijn turbo1 diesel! Deze auto had 10 jaar opgeslagen gestaan bij het werk van mijn Pa. De auto had al die tijd veilig verwarmt opgeslagen gestaan in een kist die we speciaal hadden gemaakt. Toen we de auto eruit haalden hebben we alle filters en olie enz. vervangen. De wielen werden weer gemonteerd en wij reden zonder zorgen, dachten we
Totdat de distributieband het begaf bij het starten, na een lange rit!
In al die tijd was de rubberen band compleet uitgedroogd en was totaal zijn sterkte verloren.
Wij hebben toen de kleppenstoters eruit gehaald en rechtgeslagen op de werkband en een nieuwe distributieband gekocht
Er was dus niets kapot verder!!
Dat is dus het voordeel dat de klepstoters de klap opvangen!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)