Harm schreef:Airco is wel een prachtig item!
koplampsproiers???
hoe vaak gebruik je die???
Airco hebben we er vorig jaar ingeknutseld… koplampsproeiers ook, ik had een setje geritseld van een sloper in Zweedse uitvoering. Ik gebruik ze op meetings om te patsen, en op de snelweg tegen bumperklevers
als ik het goed heb zijn de scandinavische modellen, de meest luxurious dan??
alhoewel ik niet snap wat de scandinaven van een airco hebben






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
BX-newbee schreef:Harm schreef:Airco is wel een prachtig item!
koplampsproiers???
hoe vaak gebruik je die???
Airco hebben we er vorig jaar ingeknutseld… koplampsproeiers ook, ik had een setje geritseld van een sloper in Zweedse uitvoering. Ik gebruik ze op meetings om te patsen, en op de snelweg tegen bumperklevers
als ik het goed heb zijn de scandinavische modellen, de meest luxurious dan??
alhoewel ik niet snap wat de scandinaven van een airco hebben
![]()
![]()
Ach luxe… volgens mij valt dat wel mee. Koplampsproeiers zijn in Zweden verplicht, en ook erg handig om de stukjes aangereden eland van je koplamp te sproeien
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Harm schreef:Airco is wel een prachtig item!
koplampsproiers???
hoe vaak gebruik je die???
Airco hebben we er vorig jaar ingeknutseld… koplampsproeiers ook, ik had een setje geritseld van een sloper in Zweedse uitvoering. Ik gebruik ze op meetings om te patsen, en op de snelweg tegen bumperklevers
Moet je ze eigenlijk omgekeerd op je achterbumper monteren… met verfafbijt in het tankje (wel een stalen tank en leidingen dan)
Dat heeft de auto van James Bond nooit gehad
Ik wilde trouwens die dorpel lijsten van Rene erop plakken, maar die maakt hij voorlopig jammer genoeg niet meer vanwegen te weinig interesse…dus als er nog meer liefhebbers zijn
als ik het goed heb zijn de scandinavische modellen, de meest luxurious dan??
alhoewel ik niet snap wat de scandinaven van een airco hebben
De airco kwam gewoon uit een nederlandse bx…
in Zweden enzo zijn een aantal opties standaard:
- koplampsproeiers (tegen de sneeuw, verplicht)
- stoelverwarming (wel fijn als ‘t -20 graden is)
- recirculatiestand op de ventilatie (om het interieur sneller opgewarmd te krijgen)
- automatische lichtschakeling (contact aan, licht aan)
Geen kwestie van luxe, maar van zaken die in het hoge noorden doodnormaal zijn en hier niet
enne stoelverwarming ook een leuke optie heeft m’n gti ook gaaf hoor zo ook die koplampsproeiers en wat me ook opviel is dat m’n gti een speciale ruitenwisser arm heeft waar twee bladen op zitten ipv 1
FutureBXChicdriver Geplaatst: 12 Jul 2007 20:36 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
stan schreef:
zeg FutureBXChicdriver heb je inmiddels al wel je rijbewijs en een bx chic?
Ik denk dat je me wat het rijbewijs betreft verwart met Timo-bx
De chic is Thijs nog mee bezig. Is in de eindfase en bel Thijs zondag wanneer ik hem op kan halen
oke maar wat zijn ze aan de chic aan het doen dan (ff off topic)
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Stoelverwarming zou ik ook wel graag willen hebben, ja!
stan schreef:
oke maar wat zijn ze aan de chic aan het doen dan (ff off topic)
Er moest een nieuwe bak in. Motor moet nog aangesloten worden en nog wat andere kleine dingen.






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
D. Peters schreef:Zijn gele koplampen geen gadgets? Daar ben ik ook nog niet aan toegekomen…
Gewoon 2 gele lampen halen en erin pluggen. Schijnt een must te zijn op een klassieke Citroën, maar ik heb 100w ´extreem-wit-licht´. Het geeft wel veel licht, maar dat Xenon-effect wat in de advretentie wordt beloofd is bij mij nog steeds uitgebleven.
Eveneens ben ik tevens ook.
Harm schreef:als ik het goed heb zijn de scandinavische modellen, de meest luxurious dan??
alhoewel ik niet snap wat de scandinaven van een airco hebben
De airco kwam gewoon uit een nederlandse bx…
in Zweden enzo zijn een aantal opties standaard:- koplampsproeiers (tegen de sneeuw, verplicht)
- stoelverwarming (wel fijn als ‘t -20 graden is)
- recirculatiestand op de ventilatie (om het interieur sneller opgewarmd te krijgen)
- automatische lichtschakeling (contact aan, licht aan)Geen kwestie van luxe, maar van zaken die in het hoge noorden doodnormaal zijn en hier niet
ah,
dat met de verplichte verlichting overdag wist ik wel. Maar dat ook de sproiers verplicht zijn, dat niet.
stoelverwarming is wel een leuke optie. Oke maar ook makkelijk buiten fabriek te halen.
Hoe zit dat eigenlijk met leer??
volgens mij ook vaker in Frankrijk te vinden, toch???


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
D. Peters schreef:Middenarmsteun voor 4 tientjes? Daar zou ik niet over twijfelen… had meer richting 100 euro in gedachten voor dat ding
![]()
Valt me alweer mee
vaak 50 tot 100 idd afhankelijk van de staat
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:D. Peters schreef:Middenarmsteun voor 4 tientjes? Daar zou ik niet over twijfelen… had meer richting 100 euro in gedachten voor dat ding
![]()
Valt me alweer mee
vaak 50 tot 100 idd afhankelijk van de staat
Toch kijk ik op de sloop iedere keer of de binnengekomen bx-en een armsteun hebben; ik weet dat ik ‘m dan zomaar voor twee tientjes mee zou mogen nemen. De niet-liefhebbers weten niets van de relatieve zeldzaamheid van deze accessoire.
D. Peters schreef:B_iks schreef:McDean schreef:D. Peters schreef:Middenarmsteun voor 4 tientjes? Daar zou ik niet over twijfelen… had meer richting 100 euro in gedachten voor dat ding
![]()
Valt me alweer mee
vaak 50 tot 100 idd afhankelijk van de staat
Toch kijk ik op de sloop iedere keer of de binnengekomen bx-en een armsteun hebben; ik weet dat ik ‘m dan zomaar voor twee tientjes mee zou mogen nemen. De niet-liefhebbers weten niets van de relatieve zeldzaamheid van deze accessoire.
De meeste slopen die ik bel hebben helemaal geen BX’en.
Het wordt minder, maar er gaan er nog genoeg naar de sloop. Mijn ‘huis-sloop’ heeft nog geregeld een verse. Al gaat het meestal om 1400’s Deaville, Cannes, Toulouse, etc….
D. Peters schreef:Windschermen bij m’n voorruiten lijken me wel mooi… Hebben ze ook nog een beetje nut?
Minder herrie bij open ramen lijkt me.
D. Peters schreef:Windschermen bij m’n voorruiten lijken me wel mooi… Hebben ze ook nog een beetje nut?
Het lastige is alleen dat het sneller beslaat, en bij ‘s ochtends lekker dubbel nat…
stan schreef:enne stoelverwarming ook een leuke optie
Best fijn idd: alleen kan ik door de middenarmsteun niet meer zo goed bij de knopjes van mijn stoelverwarming. Irritant is dat…
Verdere gadgets:
- el spiegel links.
- oliedrukmeter/olietemperatuurmeter/koelwatertemperatuurmeter (allen origineel BX).
- turbodrukmeter
- gemini radiografische afstandsbediening die ook de knipperlichten bedient bij het openen/sluiten. De originaliteits freaks nemen natuurlijk de voor Citroen originele versie uit de Citroen Evasion
- hoodsteunen achter.
- bluetooth carkit en pda houder
- bi-xenon verlichting
- led remlichten en achterlichten
- melodie toeter.
nog te implementeren gadgets:
- motorruimte verlichting (zoals de XM heeft). Ik prefereer wel een iets betere oplossing bijv, met 150 watt halogeen zodat je nog wat ziet).
- digitale klok en buitentemp. meter zoals de XM heeft.
-anti sink (zoals de xantia heeft)