Ik zou eerst even gaan kijken voordat je bij voorbaat al zegt dat een cx van 1000 euro niks kan zijn.
Een 22trs koop je gewoon voor weinig,zelfs in een behoorlijke staat.
Ik weet niet wat voor reputatie dat bedrijf heeft,maar aan een cx van 1000 euro valt voor hun amper iets te verdienen.
Zeker als de auto al 9 jaar uit het verkeer is,dan zal er voor een nwe apk behoorlijk aan de cx gesleuteld moeten worden.
Als de cx niet de moeite zou zijn,hadden ze haar wel gesloopt.
Het zou wel eens mee kunnen vallen.
Bekijk het leidingwerk ook even goed,dat wil ook wel eens slecht zijn.
Als de cx echt zolang heeft gestaan moet je bij voorbaat de distributieriem laten vervangen.
Verwacht geen cx die jaren meegaat.
Gr Raymond
Het was een cx of niks



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
roer ook even rond in de retourleidingen. die zullen inmiddels wel goed uitgedroogd zijn en op het punt van scheuren.
ik weet niet of het nou zo’n geweldige keuze is voor iemand die technisch niet geweldig onderlegd is en een auto voor deze prijs als dagelijks vervoer wil gaan gebruiken. maar dat is slechts mijn bescheiden mening. ik ben alleen bang, dat er elke keer wel weer wat mis zal zijn, waar sommigen onder ons geen probleem ondervinden omdat we het zelf wel willen en kunnen verhelpen en ermee hebben leren leven dat er altijd wel iets mis is met onze auto’s, maar iemand die zelf niet veel/weinig zelf kan doen en opzoek is naar dagelijks vervoer zonder problemen, raad ik toch eigenlijk geen CX aan.
(ook geen opel overigens hoor)
Zou een BX, ZX of Xantia of XM niet betrouwbaarder zijn? Kun je ook al kopen voor een prijsje.
Zou eerder zo’n CX kopen om te restaureren, maar niet als dagelijkse auto.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Mijn 1e vraag aan die gozer is: Waarom CX? Is het een liefhebber en wil hij persé een CX zal hij op termijn dieper in de buidel moeten tasten. Anders voor goedkoop zweefgevoel een diesel of LPG BX/Xantia.
Verder ben ik het niet eens met de stelling dat een CX per definitie duur moet zijn. Je kunt best een mooie voor 1000 euro hebben. Je moet iig geen haast hebben en goed rondkijken. Als deze al zolang stilstaat is een rondje onderhoud idd een must.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
stefaan5089 schreef:Zou een BX, ZX of Xantia of XM niet betrouwbaarder zijn? Kun je ook al kopen voor een prijsje.
Zou eerder zo’n CX kopen om te restaureren, maar niet als dagelijkse auto.
Nee, dat heb ik ook al gezegd. Ik heb zelfs een BX afgeraden kan je nagaan! Maar het is zijn geld en zijn auto. Er stond ook een mooie BX19TRi automaat, dat vond hij ook wel wat. We gaan morgen kijken duw we gaan het meemaken. Ik laat het wel even horen.
Eveneens ben ik tevens ook.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Verstandig! Maar zelfs bij een BX/Xantia is het oppassen geblazen, maar dat hoef ik jou ook niet te vertellen
Hier is ook het motto: Geen haast en kijk goed rond. Misschien een auto van het forum:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=182234&postdays=0&postorder=asc&start=0
knäckor schreef:stefaan5089 schreef:Zou een BX, ZX of Xantia of XM niet betrouwbaarder zijn? Kun je ook al kopen voor een prijsje.
Zou eerder zo’n CX kopen om te restaureren, maar niet als dagelijkse auto.Nee, dat heb ik ook al gezegd. Ik heb zelfs een BX afgeraden
kan je nagaan! Maar het is zijn geld en zijn auto. Er stond ook een mooie BX19TRi automaat, dat vond hij ook wel wat. We gaan morgen kijken duw we gaan het meemaken. Ik laat het wel even horen.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ik zou eerst even gaan kijken voordat je bij voorbaat al zegt dat een cx van 1000 euro niks kan zijn.
Een 22trs koop je gewoon voor weinig,zelfs in een behoorlijke staat.
Nu nog wel. Persoonlijk denk ik dat de 2 en 2.2 liters eerder naar de sloop gebracht worden omdat het de simpelere modellen zijn. de 2.4 en 2.5 worden massaal op stal gezet, met de gedachte dat ze later ‘schaars’ worden. De verhouding zal op den duur scheef trekken. Iedereen kent wel een stalling waar meer turbo’s staan dan 2 liters/
Daarnaast hebben de caberateur versies simpele technieken, die betrouwbaarder zijn dan de injectie systemen. (objectief/subjectief ?) Ook lopen ze makkelijker op gas en Eur 95. Bovendien consumeren ze minder brandstoffen. Dus nu lagere aanschaf, lagere onderhoudskosten en later minder exemplaren… winwin situatie?















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
De meeste 2.0’s en 2.2’s zijn zelfs al gesloopt. Zolang er nog volop goede duurdere modellen worden aangeboden (vooral in Frankrijk) zal de belangstelling voor de basisuitvoeringen niet zo’n vlucht nemen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Zo, het draadje is hier niet helemaal meer op zijn plek
Hij heeft een Xantia gekocht. Een 1.8i niX uit ´93 met 210.000km. Geen koopje voor 1150 euro (1000 euro aanschaf en 150 afleveringskosten) maar nog een hele nette auto. Wel een paar gebruikerssporen, een deuk in het achterscherm en een spoiler waar alle blanke lak vanaf is, maar geen spat roest kunnen ontdekken. De versnellingsbak was wel gaar, maar er wordt een andere bak gemonteerd voor aflevering. Distributieriem is net vervangen en er zit een verse APK op.
Ik weet dat we ook wel een Xantia hadden kunnen vinden voor minder geld, maar hij wilde een auto bij een garage kopen en moest vandaag een auto hebben.
De BX automaat die er stond was wel aardig maar zeker niet de 1150 euro waard. Gat in de koplamp, smoezelig interieur motorkap stond scheef en er lekte een plas olie onderuit als je hem naar de laagste stand liet zakken. Het was geen heel slecht ding maar voor die 1150 was het niets. De vriendelijke heer vertelde ook dat hij niet aan onderhandelen deed, dus met de BX waren we gauw klaar.
Nog even terugkomend op de CX: Mijn collega had dit draadje gelezen en toen al besloten dat een CX misschien niet de beste auto voor hem was. In de showroom nog even een snelle blik geworpen en in de wielkast vóór zat een roestgat van 10x10cm Ik heb toen eigenlijk al niet verder gekeken. Wel zijn we erachter gekomen dat dat apparaat sinds 1998 niet meer dan 200km heeft gereden… Niet interessant voor hem dus.
Bedankt voor alle adviezen! Ik hoop dat de Xantia het lang gaat uithouden, misschien meldt de eigenaar zich wel op dit forum!
Eveneens ben ik tevens ook.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Voor dat geld zou ik sowieso veel liever in een Xantia dan in een BX zitten.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.