Nou net weer terug uit frankrijk met de cx 22trs, ging prima!
Helpt wel zon airco blijft een stuk beter in de cx zo.
Alleen wel weer nieuw probleem, raar schrapend bij geluid als ik boven de 30 rij. Boven de 80 hoor ik het niet meer door de herrie van de motor.
Je hoort het vooral goed met raam open als je tussen huizen rijdt.
Geluid is afhankelijk van de snelheid, remmen, schakelen koppelen etc maakt niets uit, ook draaien aan het stuur niet.
Iemand idee, denk zelf aan de bak, dat hoop ik niet…. Of adrijfassen zou dat ook kunnen
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
wiellager zou mijn eerste idee zijn… aandrijfassen hoor je meestal in bochten, en bak ja gut… kan maar ik zou eerst eens even voor opkrikken en aan de wielen draaien, dan kan je meestal wel voelen dat het een wiellager is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dat klopt ja, aandrijfassen gaan meestal pas na verloop van tijd geluid maken als je rechtuit rijdt. En dan had je ze allang moeten vervangen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Handremkabels, maar dat zou afhankelijk van wieldraaiing moeten zijn. Maar ja, we huldigen het principe “eerst de simpele dingen controleren”.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik ken nog iemand die dat altijd zegt en die werkt in Herpt…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
bijgeluid,v
Een paar cx-en terug reed ik in een Athena van ‘80. Op een gegeven moment stak een ietwat schurend, krassend geluid de kop op. Net zoals hierboven beschreven. Op aanraden van Niek van der Sloot van “Mechaniek”(die overigens alleen in DS-en deed) heb ik het steunlager vervangen van de rechter aandrijfas . Weg herrie!
Rinus
Nou de eend is helemaal klaar overgspoten en al, kon eindelijk naar de cx kijken. Wiel eraf gehaald. Wat opviel was een redelijk rand op de remschijf.
De remblokken waar zo te zien net vervangen. Nu heb ik met een vijl de blokken iets schuin gemaakt en ook de buitenrand van de remschijf er af gehaald. Weer rond gereden. Het geluid lijkt wel veel minder maar is niet weg! Nu ben ik bang dat het niet remmen zijn, ik heb het idee dat het bijgeluid minder is omdat het nu niet zo warm is.
Het geluid is er niet meteen als je gaar rijden maar pas na een minuut of tien.
Tussenlager rechter aandrijfas zou kunnen, heb de as er wel pas uit gehaald en lager leek prima. Assen lijkt dus wel uitgesloten als ik dat zo hoor.
Iemand nog een idee??
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980