Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Willem schreef:Blooper1963 schreef:Ik dacht niet dat citroën dit adviseerd,maar zoals wupke zegt, het is een bijzondere techniek die ook veel geld kost,dus goed onderhouden en deftig mee rijden zijn de punten om de bak heel te houden.
Wup zegt om de 50k op het Franse forum"planète citroën” zeggen ze om de 20k,dus ik weet ‘t ook niet exact,maar allesinds moet ze af en toe ververst worden en ook het filter.Ik deed het altijd samen met de motorolie verversen, elke 10d km
Kan nooit kwaad man
beter één maal te veel, dan één maal te weinig, zo hou je ook het slijtslijpsel er uit

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
XMine schreef:Eén van de voordelen is het V6-logootje op je spatbord!
Je ziet in stadsverkeer nog wel ‘s tegemoetkomend verkeer met een schuin oog vanuit hun Mercedes 190D naar je voorspatbord kijken. Wat is dan leuker: ‘V6’ of het voor leken nietszeggende ‘TurboCT’?
staat het V6 logo er van in begin op en bij elke type V6,want op deze die ik gereserveerd heb, staat geen V6 op de spatborden?!?!?

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
mijn ‘97 V6-24v heeft geen Diravi en geen V6 op de wagen staan…
nou kan niemand zien dat ik een klein pikkie heb… ik doe m maar weg denk ik… iemand…
geintje!
ben trouwens ook nog steeds erg tevreden met mn eenvoudige 2.0 8v (voornamelijk stadsgebruik)

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Nou! op de uwe staat dan tenminste nog exclusive! op deze die ik wil kopen,staat niets,nothing,nada?!?!
zoals je ziet! helemaal niets

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
fkes paar typeplaatjes naar keuze kopen bij de dealert en huppekee!

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
YEP! en het zullen er met V6 worden, enkel en alleen om die met een Merc. hun ogen uit hun kop te laten rollen
Lampie schreef:bxsport.com schreef:De allerlekkerste V6 is natuurlijk de V6 24v (ZPJ4). Bij goed onderhoud ook onverslijtbaar!
Alright, dat onderhoud is wel de reden dat ik voor een 12v gekozen heb.
Toen ik de prijs zag voor een nieuwe uitlaat bijvoorbeeld kreeg ik spontaan tranen in mijn portemonnee.En dan ging er nog een donkerbruin verhaal rond over scheurende koppen oid? En waar de 12v dan nog sleutelbaar is - wat ook niet veel is - kun je het bij de 24v helemaal vergeten… 3 uur werk voor een nieuwe set bougies? Niet dat ik anti-24v ben, het lijkt me een geweldige motor om mee te rijden maar ik durfde het gewoon niet aan. Zat nog aan opvoeren van m’n 12v te denken maar dan roert m’n automaat in de soep…
Die uitlaat klopt wel, maar die bougies? Die heb je er binnen een kwartier inzitten! Bij de ESJ motor is dat veel lastiger dan bij de ZPJ4 motor, daar kun je er makkelijk bij. En die uitlaat: ach, even zoeken en dan vind je altijd wel wat goedkopers.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
ieksEmmu schreef:mijn ‘97 V6-24v heeft geen Diravi en geen V6 op de wagen staan…
![]()
maar dat is dan ook geen 3,0L V6-24 dat is een 2,9L ES9J4 die hebben nooit DiRaVi, alleen de ZPJ’s hebben dat. Mensen maken deze vergissing wel vaker.
(uiteraard is de ES9J4 ook een 24klepper zie mijn eerst post)
Alleen de ZPJ’s hebben V6 op de zijkant.
Meestal zijn de ES9J4 makkelijk te herkennen aan de Monte Carlo’s.
Van de ZPJ’s zijn ook Exclusives (in Dland: Pallas) maar die hebben de velgen van die foto van Blooper.
Ziehier een ZPJ V6 Ambiance
-12klepper 5bak velours.
-toen nog vrijwel nieuw
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
eviltwin schreef:ieksEmmu schreef:mijn ‘97 V6-24v heeft geen Diravi en geen V6 op de wagen staan…
![]()
maar dat is dan ook geen 3,0L V6-24 dat is een 2,9L ES9J4 die hebben nooit DiRaVi, alleen de ZPJ’s hebben dat. Mensen maken deze vergissing wel vaker.
Van de ZPJ’s zijn ook Exclusives (in Dland: Pallas) maar die hebben de velgen van die foto van Blooper
die velgen ,welke er bij mij opstaan,zijn dat geen monte-carlo’s? mijn motor,is de 2975 PRV,met diravi van 123 kw,welk type motor is dit dan?
Het is de 12V.
Nou! op de uwe staat dan tenminste nog exclusive! op deze die ik wil kopen,staat niets,nothing,nada?!?!
Waarschijnlijk is de hele voorkant eens vervangen (zie grille) en hebben ze geen groene schermen met V6 erop kunnen vinden…
die velgen ,welke er bij mij opstaan,zijn dat geen monte-carlo’s? mijn motor,is de 2975 PRV,met diravi van 123 kw,welk type motor is dit dan?
Het is de 12V.
Monte Carlo’s zijn de worstjesvelgen. En een 12v is altijd een ZPJ.
Overigens heb ik een V6-12v Exclusive, met worstjesvelgen…
Een typeplaatje “V6-24” is natuurlijk nog stoerder

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
eviltwin schreef:
Van de ZPJ’s zijn ook Exclusives (in Dland: Pallas) maar die hebben de velgen van die foto van Blooper.
euuuuhh, ES9J4’s herken ik altijd aan de dubbele uitlaat, niet aan de worstjesvelgen want die heb ik zelf ook op de TCT
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Blooper1963 schreef:
Het is de 12V.
De exacter naam van die velgens weet ik ff niet, het zijn de originele V6-24v velgen. Monte Carlo’s zijn zgn worstjes velgen (aka Mini-lite)
De velgen uit mijn foto zijn zgn “blokjes”-velgen
De 90graden PRV is een ZPJ of UPJ oid, er zijn nog verschillende versies van.
Dat hangt van de exacte leeftijd af. Ik dacht dat de 2963 de ZPJ is en de 2975 met UPJ werd aangeduid.
http://www.xmclub.nl/XM/technisch/evolution.html
Als ik jou was zou ik eerst naar het ORGA kijken.
Willem schreef:
euuuuhh, ES9J4’s herken ik altijd aan de dubbele uitlaat, niet aan de worstjesvelgen want die heb ik zelf ook op de TCT
Wie fotografeert ze nu van de achterkant
je kan natuurlijk altij velgen wisselen, ik denk alleen dat de meeste mensen met originele V6-24 velgen die neit voor worstjes vervangen.
Persoonlijk vind ik de Étoiles het mooiste. (dikke golvende vijfspaak)
in de familie

de 24v velgen zijn speedline velgen
eXaMple schreef:de 24v velgen zijn speedline velgen
weet je ook nog hoe de originele blokjesvelgen heetten?
in de familie

hm nee ik ken ze alleen als blokjesvelgen. Misschien iemand met een oude folder die kan gaan snuffelen??