mijn citroen picasso 1.8 16v rateld soms bij het optrekken als ik flink gas geef het is net of er een schotje los zit in de uitlaat maar dat is het niet en hij doet het ook niet altijd heeft iemand hier ook last van of ervaring mee gehad want het iriteerd mij maar ze kunnen het euvel niet vinden.

Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
zit er motorolie in?????????
het komt vaak voor dat mensen niet kijken en dus door de lange intervallen met een bijna leeg carten rijden. de oorzaak van het tikken zijn de klepstoters. bijvullen en het geluid is na een goeie rit weer weg.
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Ratel
Ik had hetzelfde in mijn C5. Tussen de 2.000 en 2.400 toeren een ratelend geluid alsof de uitlaat ergens tegenaan kwam. Bij mij hebben ze het hitteschild een beetje bijgebogen. Deze kwam schijnbaar ergens tegenaan. Misschien een idee voor je garage…..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
controleer eerst je motorolie en als dat goed is kan het ook nog je uitlaatspruitstuk zijn

doe eens een update?? wij willen ook iets weten…..
CITROEN DIEMEN
Re: Ratel
Bas schreef:Ik had hetzelfde in mijn C5. Tussen de 2.000 en 2.400 toeren een ratelend geluid alsof de uitlaat ergens tegenaan kwam. Bij mij hebben ze het hitteschild een beetje bijgebogen. Deze kwam schijnbaar ergens tegenaan.
Heb hetzelfde gehad met 2 Honda Civic’s bij bepaalde toeren. Hitteschild goed vastzetten en zorgen dat het nergens tegenaan rammelt helpt. Hetzelfde geluid wat ik toen hoorde, hoor ik nu ook wel eens onder mijn Picasso. Ik heb er verder geen last van, maar ik kan me voorstellen dat iemand die niet weet waar het vandaan komt zich enigzins ongerust maakt.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Het is terug
Zeg maar niets. Bij mij is het ook weer terug gekomen sinds een paar dagen. Dus ik kan weeeeer terug naar de garage om het schild nu echt ook eens vast te laten zetten. Dat is dan gelijk de laatste keer dat ik naar die garage toe ga. Na de vorige beurt had ik ineens een ratel in de achterklep alsof er een loszittend schroefje heen en weer ging. Dat was ook het geval. Het was de eerste keer dat ik bij die garage kwam en wat willen ze allemaal, dat je met hun naam op je kentekenomlijsting rond rijdt. Nu hebben ze dus tijdens het plaatsen van dat ding een popnageltje doorgeduwd. Kon ik weer terug, tot overmaat van ramp moest ik wel eerst nog even anderhalf uur wachten voordat ik aan de beurt was en ik had gewoon een afspraak op een vast tijdstip!!!!!!!!!!!
1 tip, ga nooit naar Bulters in Nijmegen…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ik denk dat het klepstoters zijn.
IK heb al heel wat picasso’s meegemaakt die onder peil gereden hebben. en ja dan gan je stoters stuk.
je kan zelf chekken of ze stuk zijn.
Gewoon even luisteren. KOmt het geluid onder je kleppendeksels vandaan en gaat de ratel sneller als je gasgeeft. dan zijn het klepstoters.
En natuurlijk oliepeil controleren.
Speed is Nothing Whitout Control!
En als het een rammel is en geen tik is dan is het het spruitstuk.
Er zit een soort klwaverblad vormpje in aan het einde van het spruitstuk. deze sheuren door trillingen af en gaat liggen rammelen.
Speed is Nothing Whitout Control!

wat was het nou???????
CITROEN DIEMEN
Voor het rammelen van het uitlaat spruitstuk moet je de binnen collector laten vast lassen(het klaverblad vormpje! zoals Donssie zij) dan blijft het 100% zeker weg
De kans dat het met een nieuw spruitstuk terug komt is zeer groot.
Bryan
het ratelend geluid van mijn picasso word veroorzaakt door het klapperen van de distriebutie riem bij een bepaald toerental heeft iemand hier ervaring mee en wat is de oplossing alles is vernieuwd.
geluid
Donssie heeft gelijk, bij mij zat er in het uitlaatspruitstuk ook dat schotje los. Na vervanging was het over.