Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ben vandaag eindelijk aan de slag gegaan met mn nieuwe hemelstof, oude hing helemaal los.
Ik had de stof al een hele tijd liggen, maar tot nog toe nog geen zin om de hemel eruit te halen.
Vanmorgen de hele boel uitgebouwd, de zijranden voorzichtig met een grote schroevendrrier eraf wippen zonder de klemmetjes af te breken, dit is op 1 klemmetje na gelukt, vervolgens de hemel losmaken en via de achterdeur verwijderen.
heb de oude stof met het vergane schuimrubber netjes verwijderd van de dakplaat en vervolgens begonnen met de nieuwe strechstof van CX basis.
Iedere keer een stuk van 20cm 2 zijdig inspuiten met een goede contactlijm, ik heb tot nu toe voor al mn auto’s bison lijmspray gebruikt, 10 minuten laten aandrogen en dan secuur stukje voor stukje voorzichtig vastlijmen, pas op wat je doet, want bij contact lijm is vast meestal vast en dus geen corrigeren mogelijk.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat, had verwacht dat het een lastige klus zou zijn, maar valt 100% mee.
Ga in de loop vd week beginnen met de zijdelen, hiervan maak ik wat meer foto’s voor de liefhebbers geinteresseerden.
Fotootje van de vers beklede hemel, alleen de randen moet ik nog omplakken, maar mn lijm is momenteel op.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ziet er goed uit. ga zo door.
Met mijn dieseltje moet ik dat ook nog doen. De achterkant laat helemaal los. Dit is nu profisorisch opgelost met haarspeldjes van mijn zusje.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

- BX 1.9 TURD, de Euro
geweldige dingen, die zusjes
Precies en nu ging het een keer op een fatsoenlijke manier. Nu vroeg ik erom en kreeg ik het ook…

- BX 1.9 TURD, de Euro
misschien heeft ze wat van jou nodig…
Hehe, ze wil nog een keer een ritje mee in de CX. Heb alleen nog geen rijbewijs. Deze hoop ik over drie weken te halen. Als ik met de CX bezig ben, mag ik em nog van het parkeerterrein halen en voor huis neerzetten. Verder is het niet verstandig ermee te rijden.
Maar om weer on topic te gaan: Wilde zelf dat laatste stuk gewoon met Bison lijmkit vastzetten. Dit werd afgeraden omdat dit door het stof zou komen. Maar ik zie dat dit er ook fantastisch uit ziet:)
Vraagje, de bekleding die je hebt gebruikt, zat daar het schuimrubber al aan vast? of heb je dat niet vervangen.
Life is short !!!
Drive fast !!!

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik zal dit nog eens goed bekijken als ik met de hemel van mijn CX aan de gang ga. Voorlopig hangt die met kledingspelden vast.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
knap dat het je met contactspray is gelukt! Ik wil anderen toch de tip meegeven om speciale bekledingslijmspray te gebruiken (helaas moeilijk verkrijgbaar). Met de dunne lijmspray is het gevaar zeer reeel dat de lijm dwars door de dunne stof heenkomt. De speciale bekledingslijm verlaat de spuitbus in een soort dunne sliertjes die vrijwel niet vloeien en niet in de stof dringen. Wel even oppassen waar de hemel gewelfd is zoals bij de zonnekleppen en de middenconsole omdat de stof hier onder spanning komt te staan. Groet, Freek