turbo 2 verliest KV in de motor
jelle de Haan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 17 augustus 2007 03:47 AM

Nu heb ik een diesel (turbo2) die KV inwendig verliest
De wagen gaat er zelfs vlotter door lopen
Nu staat mij van jaren terug een verhaal bij, dat deze turbo twees
een probleem kunnen krijgen met de cylinders/veren
Wie kent (nog) de feiten hieromtrent? (causaal)
Dat zou mij op weg kunnen helpen een reanimatie op gang te brengen
vr gr
jelle

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 augustus 2007 12:27 PM
  [ # 1 ]

De trdt2’s hebben productie problemen gehad met het blok, en ergens hier op het CX deel van het forum staat ook omschreven wat voor een problemen met de kop, maar dat wordt even zoeken. Wat het blok betreft, als je auto een hoge km stand heeft, is het blok meestal al niet meer de originele…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 17 augustus 2007 12:32 PM
  [ # 2 ]

Als ik het goed begrepen heb, gaan de koelkanalen in het blok naar de kop verstoppen door corrosie. Dan trekt de kop krom door plaatselijke oververhitting. Elk jaar de koelvloeistof verversen (met verse anto-corrosiedopes) voorkomt dit probleem, heb ik me laten vertellen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 augustus 2007 03:47 PM
  [ # 3 ]

wat ik gedan heb is een kop van een turbo 1 geegd die past ook en trekt veel minder snel krom heb er 70.000km mee gereden en ging als een speer..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 17 augustus 2007 09:13 PM
  [ # 4 ]

Als je zeker weet dat de kvs in het blok eindigd dan zal de kop eraf moeten.
Vervolgens kijken of het de koppakking,een gescheurde kop,of scheuren in de cylinderwanden zijn.
Succes ermee!

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 17 augustus 2007 10:44 PM
  [ # 5 ]
bxsport schreef:

wat ik gedan heb is een kop van een turbo 1 geegd die past ook en trekt veel minder snel krom heb er 70.000km mee gereden en ging als een speer..

Raar dat Citroën die dan destijds niet is blijven gebruiken.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook