xsara 1600i 16v
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 20 augustus 2007 10:17 PM

ik leesde gisteren de bsi uit, en ik had een foutmelding, ‘verdamper sensor open circuit’ iemand een idee wat er kapot is? en bij de motor zat er een fout, ‘p1327 ontsteking, geïntegreerde fase detectie’ iemand een idee? de bobine is al vervangen bougies ook

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 20 augustus 2007 11:45 PM
  [ # 1 ]

Jouw auto heeft waarschijnlijk geen airco neem ik aan, vandaar de “storing” verdamper sensor open circuit. Als je dus geen airco hebt is dit normaal.  Idea
Geïntegreerde fase detectie is een storing die betrekking heeft op de bobine. Heb je wel een originele bobine gemonteerd of in ieder geval 1 van hetzelfde type? Als het goed is moet je een bobine hebben met grijze stekker.

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 21 augustus 2007 01:41 AM
  [ # 2 ]
Blade_ schreef:

Jouw auto heeft waarschijnlijk geen airco neem ik aan, vandaar de “storing” verdamper sensor open circuit. Als je dus geen airco hebt is dit normaal.  Idea
Geïntegreerde fase detectie is een storing die betrekking heeft op de bobine. Heb je wel een originele bobine gemonteerd of in ieder geval 1 van hetzelfde type? Als het goed is moet je een bobine hebben met grijze stekker.

ja, die hebt ik… en ik heb wel airco, maar die werkt niet fatsoenlijk, als ik met een thermometer kijk, komt er maar koude lucht uit, maximum 11 graden ofzo, en dat is te warm, bij de meeste autos is dat 4 a 5 graden. soms nog kouder dusja..

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 21 augustus 2007 01:52 AM
  [ # 3 ]

Dan zal er vermoedelijk toch iets mis zijn met het circuit naar de verdampersensor toe…...
Het te weinig koelen kan een andere oorzaak hebben trouwens, mogelijk te weinig koudemiddel in het circuit.
Heb je klimaatregeling of “normale” handbediende airco?

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 21 augustus 2007 02:19 AM
  [ # 4 ]
Blade_ schreef:

Dan zal er vermoedelijk toch iets mis zijn met het circuit naar de verdampersensor toe…...
Het te weinig koelen kan een andere oorzaak hebben trouwens, mogelijk te weinig koudemiddel in het circuit.
Heb je klimaatregeling of “normale” handbediende airco?

half automatisch, handmatig, en een auto stand dus, niet volledig automatich, en koudemiddel is goed, pas bijgevuld… werk in een garage

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 21 augustus 2007 08:57 PM
  [ # 5 ]

ok, dat is dus klimaatregeling (anders heb je geen AUTO stand). Zou toch eerst zien dat de storing vand e verdampersensor eruit is, want in dit geval kan dat ook invloed hebben op de werking.

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 21 augustus 2007 10:50 PM
  [ # 6 ]
Blade_ schreef:

ok, dat is dus klimaatregeling (anders heb je geen AUTO stand). Zou toch eerst zien dat de storing vand e verdampersensor eruit is, want in dit geval kan dat ook invloed hebben op de werking.

klotpt, inmiddels heb ik ontdekt, dat de fout eruit is als ik de airco inschakel en de auto laat draaien, en dat de fout erin komt wanneer de auto gewoon in het laatste contact staat, dus dat is normaal… niets aan te doen, toch bedankt

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 21 augustus 2007 10:50 PM
  [ # 7 ]
Blade_ schreef:

klopt, inmiddels heb ik ontdekt, dat de fout eruit is als ik de airco inschakel en de auto laat draaien, en dat de fout erin komt wanneer de auto gewoon in het laatste contact staat, dus dat is normaal… niets aan te doen, toch bedankt

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook