Algemene vraag, heeft ooit iemand het gewaagd om alle electriciteitskabels te vervangen en zo ja is dit een ‘hell of a job’ of de moeite om aan te beginnen?
Ben namelijk al langer met het idee aan het spelen om dit bij een grondige restauratie te ondernemen…
Groeten
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Re: Electriciteit vervangen
Kun je zelf denk ik ook wel inschatten
Bij een afgemonteerde auto is het een “hell of a job”
Als je toch de auto helemaal stript en kaal maakt lijkt het me best te doen.
Heb op Citromobile een kerel gezien die nieuwe, beter dan orgineel, levert. Hij verstuurt ze ook:
http://www.oldtimer-electrique.de
Ik geloof dat op dit moment de katalog plat ligt
Gagarinn schreef:Algemene vraag, heeft ooit iemand het gewaagd om alle electriciteitskabels te vervangen en zo ja is dit een ‘hell of a job’ of de moeite om aan te beginnen?
Ben namelijk al langer met het idee aan het spelen om dit bij een grondige restauratie te ondernemen…
Groeten
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
zoals ernst23 al zegt, hangt er helemaal van af hoe je te werk gaat. verder is het type natuurlijk belangrijk. de kabelboom van een gti turbo 2 is vele malen groter dan die van een serie 1.
de gti boom waarbij dit slechts het dashboard gedeelte is. er lopen nog vele kabels onder de vloerbedekking naar achter.
de volledige kabelboom van een serie 1 break.
als je de hele boel wilt vervangen, dan zie ik eigenlijk geen andere mogelijkheid dan de hele auto strippen.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dat scheelt veel!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
De meest uitgebreide kabelboom is van de Prestige;) Dashboard lijkt me het meest lastige.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Wow!
Ik had nu wel een wirwar aan draden verwacht, maar dit lijkt me dus wel degelijk een ‘specialistenjob’. Misschien beter wachten tot ik gepensioneerd ben en een zee van tijd heb…
Mijn serie 1 break heeft rare electrische kuren die ik voor een stuk heb opgelost.
1. Stroomverlies opgelost door de achterruitwissermotor uit te schakelen. Bleek bij demontage (na een gewone rit) te warm te staan.
2. Achterlicht rechts ging steeds stuk. Heb de binnenverlichtinschakelaar afgekoppeld + puntje 1 en sindsdien geen problemen.
Waar ik nog geen oplossing voor heb is;
1. Verklikker voor de lichten werkt enkel als ik de lichten heb opstaan (logisch), maar enkel als ik de deur opendoe en de binnenverlichtingschakelaar aanzet (zonder aanzetten geen geluid)
2. Motor van het rechter venster werkt niet. Bleek eerst niet aangekoppeld te zijn, maar bij aankoppeling werkt ´ie nog steeds niet. Heb ook de schakelaars vervangen en nog doet ´ie het niet.
Dat was het zo een beetje. Niet de grootste kopzorgen, maar je weet nooit wat er nog gaat komen.
Groeten
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!