Electriciteit vervangen
Gagarinn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 22 augustus 2007 01:37 AM

Algemene vraag, heeft ooit iemand het gewaagd om alle electriciteitskabels te vervangen en zo ja is dit een ‘hell of a job’ of de moeite om aan te beginnen?

Ben namelijk al langer met het idee aan het spelen om dit bij een grondige restauratie te ondernemen…

Groeten

Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 22 augustus 2007 02:45 AM
  [ # 1 ]

Re: Electriciteit vervangen

Kun je zelf denk ik ook wel inschatten Wink
Bij een afgemonteerde auto is het een “hell of a job”
Als je toch de auto helemaal stript en kaal maakt lijkt het me best te doen.
Heb op Citromobile een kerel gezien die nieuwe, beter dan orgineel, levert. Hij verstuurt ze ook:
http://www.oldtimer-electrique.de
Ik geloof dat op dit moment de katalog plat ligt Smile

Gagarinn schreef:

Algemene vraag, heeft ooit iemand het gewaagd om alle electriciteitskabels te vervangen en zo ja is dit een ‘hell of a job’ of de moeite om aan te beginnen?

Ben namelijk al langer met het idee aan het spelen om dit bij een grondige restauratie te ondernemen…

Groeten

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 augustus 2007 10:24 AM
  [ # 2 ]

zoals ernst23 al zegt, hangt er helemaal van af hoe je te werk gaat. verder is het type natuurlijk belangrijk. de kabelboom van een gti turbo 2 is vele malen groter dan die van een serie 1.

de gti boom waarbij dit slechts het dashboard gedeelte is. er lopen nog vele kabels onder de vloerbedekking naar achter.


de volledige kabelboom van een serie 1 break.

als je de hele boel wilt vervangen, dan zie ik eigenlijk geen andere mogelijkheid dan de hele auto strippen.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 23 augustus 2007 01:12 PM
  [ # 3 ]

Dat scheelt veel!  Shocked

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 23 augustus 2007 09:24 PM
  [ # 4 ]

De meest uitgebreide kabelboom is van de Prestige;) Dashboard lijkt me het meest lastige.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Gagarinn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 25 augustus 2007 12:30 PM
  [ # 5 ]

Wow!

Ik had nu wel een wirwar aan draden verwacht, maar dit lijkt me dus wel degelijk een ‘specialistenjob’.  Misschien beter wachten tot ik gepensioneerd ben en een zee van tijd heb…

Mijn serie 1 break heeft rare electrische kuren die ik voor een stuk heb opgelost.

1.  Stroomverlies opgelost door de achterruitwissermotor uit te schakelen.  Bleek bij demontage (na een gewone rit) te warm te staan.
2. Achterlicht rechts ging steeds stuk.  Heb de binnenverlichtinschakelaar afgekoppeld + puntje 1 en sindsdien geen problemen.

Waar ik nog geen oplossing voor heb is;

1. Verklikker voor de lichten werkt enkel als ik de lichten heb opstaan (logisch), maar enkel als ik de deur opendoe en de binnenverlichtingschakelaar aanzet (zonder aanzetten geen geluid)
2. Motor van het rechter venster werkt niet.  Bleek eerst niet aangekoppeld te zijn, maar bij aankoppeling werkt ´ie nog steeds niet.  Heb ook de schakelaars vervangen en nog doet ´ie het niet.

Dat was het zo een beetje.  Niet de grootste kopzorgen, maar je weet nooit wat er nog gaat komen.

Groeten

Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook