Dames, Heren ook:
Even een korte, eenvoudige vraag. Mijn Xsara Picasso geeft aan dat er onderhoud nodig is. Sinds de auto is gekocht in de garage heeft ‘ie iets meer dan 7500KM gelopen. Bij aflevering heeft de auto een grote beurt gehad.
Wie kan me vertellen of de melding van mijn auto legitiem is en wat zo’n beurt na 7500 KM dan zo moeten zijn?
Met vriendelijke groet,
Theo.

Totaal aantal Berichten: 7856
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat is de huidige kilometerstand? En wanneer is die grote beurt uitgevoerd?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
is de onderhoudsteller wel op 0 gezet tijdens de grote beurt in de garage? Zeker een universele garage kan dit wel eens vergeten..
Heren,
Nadere informatie: de auto is gekocht met 140862 KM op de teller. De stand is nu 148417 KM. Het kan zjn dat de garage de onderhoudsteller niet terug gezet heeft, maar zeker ben ik daar niet van. Wel vind ik het toevallig dat de tellerstand net iets meer dan 7500 KM aangeeft na koop.
De garage waar ik de auto heb gekocht (universele garage), is nieuw voor me. Ik ben dus niet zeker van de goede bedoelingen ops: Daarom vraag ik vooraf wat informatie, zodat ik goed beslagen met de garage kan gaan bellen c.q. zelf de onderhoudsteller terugzet op 0 (contact uit, dagteller indrukken en vasthouden, contact aanzetten, teller serviceindicator terug laten tellen naar 0 en contact uit).
Bedankt voor de info!
Theo.
och, als je niet zeker bent wat er bij aanschaf is gedaan is ‘t misschien ook niet echt onverstandig om een 150.000km beurtje te laten geven.
(ben overigens niet op de hoogte van de onderhoudsinterval van een Xsara, om de 20k of 30k??)
een picasso heeft elke 20.000km een onderhouds beurt nodig groet rob kheb dr zelf ook een
Heren,
Heb het antwoord van de garage. Foutje… De volgende onderhoudsbeurt zat pas ergens over een kleine 10000 kilometer. Ze waren bij het afleveren vergeten om de teller terug te zetten. Ik heb vervolgens de onderhoudsteller gereset.
Probleem opgelost!
Met vriendelijke dank voor de gegeven reacties!
Theo Verkoelen