Nieuws zat maar nog ff geen tijd om het te melden… Ih kort. Die zilvergrijze XM is naar het oud-ijzer en de break loopt 220 op de teller. Nu las ik net dat je een tct niet moet aftrappen… ops:
Wordt vervolgd. Hoest bij jou?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Alles goed hier.
Zou het niet leuk zijn van je 2 Exclusives 1 goede te maken en de andere te slopen voor onderdelen?
De groene exclusive gaat ook in onderdelen. Het interieur is voor mijn ambiance en de velgen zijn voor de break. Voor de rest gewoon weer kaal halen. En ik ga een beetje sparen voor m’n grijze exclusive. Is vast een mooi project van te maken met motor eruit, alles vervangen, etc.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou als die groene gesloopt moet worden kom ik wel weer helpen graag.
Is goed, ik weet je te vinden!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Is goed, ik weet je te vinden!
Groet, Arjan
Mijn ambiance heeft last van een berucht XM kwaaltje. Het ABS werkt soms wel en soms niet. En voor de APK wil mijn keurmeester dat het ABS toch echt werkt…
Heb dit forum eens doorgesnuffeld. En heb voor de aardigheid maar eens 1 wiel gedemonteerd.
Zover ben ik het volgende tegengekomen. Ik heb het Bendix systeem (logisch, type 1). Bij gedemonteerde achterwiel zit er een zwart ding waar Bendix op staat. Dat zal de sensor zijn. Er zit een bout achter de sensor en een bout onder de sensor. Die heb ik beide voorzichtig losgeschroefd. Kan ik nu de sensor losmaken of zie ik iets over het hoofd? Het lijkt me dat je die naar achter zou moeten trekken. Nu wil ie dat niet echt. Of moet je gewoon bot geweld gebruiken?
Een ander probleem zouden de ‘stekkers’ kunnen zijn. Voor kun je die blijkbaar vinden door de ABS draad te volgen tot in de wielkast, ‘wat ruimte maken’ (geen idee wat hiermee wordt bedoeld) en dan aan het draadje trekken, dan komt de stekker vanzelf te voorschijn… Heb je die achter ook?
Hartelijk dank alvast!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dat neem ik aan wal wel, zit er wel ABS op alle 4 de wielen?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De sensor kan je gewoon laten zitten, remmenreiniger erop spuiten en schoonmaken. Dan de draad volgens en controleren of er geen scheuren in de mantel zitten. Dan de stekker schoonmaken.
Op de ABS-module, naast de accumulatorbol van de Diravi, zitten 2 stekkers, loshalen en schoonmaken die handel. Deze was in mijn geval de boosdoener van 90% van m’n ABS problemen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ha Willem,
dank. Zitten die stekkers ook aan de achterkant? Of alleen aan de voorkant in de wielkast ergens en dus bij de ABS module?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaag even naar de DHZ garage in de Binckhorst gegaan en eens aan de slag gegaan met het ABS. De stekkers bij de voorwielen met veel pijn en moeite los gekregen en schoongemaakt met contactspray. Helaas kon ik de ABS computer niet vinden. Daar moeten ook stekkers zitten. Nog maar eens verder speuren binnenkort. Krijg nu nog maar 1 keer een melding van ABS storing, kort na het starten van de motor. Daarna niet meer. Is al een verbetering want eerst was het een continu gepiep.
Ook de achterbumper weer vastgezet. En de binnenste aandrijfhoes eens schoongemaakt. Deze is een heel klein beetje lek en zou nog dichtgemaakt kunnen worden met kit. Kon alleen het lekje niet vinden.
Wordt vervolgd…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nieuwe deuk
Ben nu al heel erg blij met de V6 voor dagelijks gebruik. Vandaag heeft weer iemand zijn afdruk achtergelaten op het achterscherm bestuurderszijde. Uiteraard nul getuigen en geen briefje. Als het mijn break zou zijn zou ik gaan huilen…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Lekker is dat! Het lijkt wel alsof iedereen aan de beurt moet komen dit jaar, want ik ontdekte gisteren ook een scheurtje in mn achterbumper, gelukkig maar klein, een peuk op het dakje van de cabriolet, nuoja, Marco had natuurlijk al zn lolletje met de neus van zn XM, nu jij weer….‘t Is nu wel weer leuk geweest!
Mocht je hulp nodig hebben bij het slopen, ook ik sta klaar!
En wat betreft die abs, inderdaad schoon blijven maken en de draden controleren, meer zou ik ook niet kunnnenv erzinnen. Ja, behalve dan een apk keurmeester die er geen moeite mee heeft. Maar daarvoor alleen informatie via pb
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik was gister nog even bij Stian. Begreep van hem dat je al voorzichtig was begonnen met de exclusive te slopen?
Blijft een triest gezicht zeg, zo’n xm met zo’n grote deuk
Xsara Coupe
Nou ben nog niet echt begonnen met de sloop. Alleen even de banden gewisseld en de XM op blokken gezet. Is wat makkelijker voor het sloopgebeuren. Ik heb nu even jouw toekomstige banden eronder gelegd. De speedlines wil ik onder de break monteren.
Wat heb je voor leuks opgehaald (of heb je je XM weggebracht?)
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!