XMTurboCT schreef:Nou ben nog niet echt begonnen met de sloop. Alleen even de banden gewisseld en de XM op blokken gezet. Is wat makkelijker voor het sloopgebeuren. Ik heb nu even jouw toekomstige banden eronder gelegd. De speedlines wil ik onder de break monteren.
Wat heb je voor leuks opgehaald (of heb je je XM weggebracht?)
Groet, Arjan
Speedlines waren erg netjes ja!
Blokken had ik ook al zien liggen… De enige manier waarop mijn xm weg gaat is rijdend
Maare, het plan was een xsara op te halen voor sloop. Alleen zat er een probleem in de aanhangerstekker vna de chevrolet waardoor ik geen verlichting had
Vrijdag in de herkansing. Hoe moeilijk kan het voor een garage zijn dat op orde te maken
Enne, hier nog een vrijwilliger voor sloop
(wanneer eigenlijk niet
)
Xsara Coupe
Ik wil ook meehelpen nog een keer een XM te slopen.
Hartelijk dank sloopvrijwilligers. Weet nog niet wanneer die happening gaat beginnen. En hopelijk krijg ik m´n ABS probleem onder de knie want tot op heden wil het echt niet. Hoe meer ik er aan doe, hoe erger het wordt. Zaterdag heb ik de contacten bij de ABS unit onder de accubak schoongemaakt. En bij de voorwielen de ´tandwielen´. Maarre nix hoor. Nu nog een keer de sensoren doormeten. Althans voor weet ik de stekkers te vinden. Achter schijnen ze op de achteras te zitten??
Ik heb ook het lek van de binnenste aandrijfhoes gevonden. Is helaas niet echt te plakken. Hij lekt aan de kant van de motor precies bij de metalen ring.
O en nog iets aardigs: met de sleutel van de break kan ik de V6 open maken. Starten doet ie dan weer niet. Minder aardig is dan weer dat het slot aan de bestuurderszijde van de break doordraait als je m met de sleutel wil openen.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Hartelijk dank sloopvrijwilligers. Weet nog niet wanneer die happening gaat beginnen. En hopelijk krijg ik m´n ABS probleem onder de knie want tot op heden wil het echt niet. Hoe meer ik er aan doe, hoe erger het wordt. Zaterdag heb ik de contacten bij de ABS unit onder de accubak schoongemaakt. En bij de voorwielen de ´tandwielen´. Maarre nix hoor. Nu nog een keer de sensoren doormeten. Althans voor weet ik de stekkers te vinden. Achter schijnen ze op de achteras te zitten??
Ik heb ook het lek van de binnenste aandrijfhoes gevonden. Is helaas niet echt te plakken. Hij lekt aan de kant van de motor precies bij de metalen ring.
O en nog iets aardigs: met de sleutel van de break kan ik de V6 open maken. Starten doet ie dan weer niet. Minder aardig is dan weer dat het slot aan de bestuurderszijde van de break doordraait als je m met de sleutel wil openen.
Dat van het doordraaiende slot klinkt bekend… Hebben veel citro’s last van…
Vaak wil het wel helpen als je tegen het slot aanduwt tijdens het draaien.
Eventueel heb ik nog wel een complete set liggen dacht ik…
Xsara Coupe























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Juist, dat met die sleutel daar heb ik ook last van lekker he.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik dacht altijd dat dat zo hoorde te gaan, om welke vage reden dan ook…






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bij mij doet alleen mn rechterportier het nog, lekker hoor… not.
Minder aardig is dan weer dat het slot aan de bestuurderszijde van de break doordraait als je m met de sleutel wil openen
Dat horen alle XM’s te hebben…
Soort van inbraakbeveiliging; het is de bedoeling dat je de sleutel even doordrukt. Stel dat een inbreker met een valse sleutel of een paperclip o.i.d. probeert je slot open te krijgen dan lukt dat dus van z’n lang zal ze leven niet. En met de originele sleutel dus wel! Helaas zijn veel sloten vanaf nieuw al vernield omdat de meeste mensen niet weten hoe om te gaan met deze beveiliging en maar blijven doordraaien…
Citroënloos





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Kijk, dus toch een reden
Ik weet idd dat als je de sleutel er niet in duwt dat ie dan gewoon doordraait, maar nu lijkt ie ook door te draaien als je wel de sleutel erin duwt…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dan zijn de tandjes in het slot dus versleten door ondeskundig gebruik… (door de vorige eigenaar )
Citroënloos






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
zeg maar gerust een ontwerpfout door citroen.
Dan zijn de tandjes in het slot dus versleten
Heeft een slot dan tandjes?
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Hoe je ze ook wilt noemen…
Citroënloos
De deursloten zijn heel eenvoudig te demonteren. Doen dus en een tijdje laten weken in een reinigingssolutie. Goed spoelen, laten drogen en heel licht smeren met cilinderslotolie - ga te rade bij de specialist. Zal in de meeste gevallen effectief blijken.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569